Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez 1.9D nie działa obrotomierz

kwansterp 30 May 2009 20:20 4584 12
  • #1
    kwansterp
    Level 22  
    Witam, auto jak w temacie. Polonez nowego typu.

    Nie działa mi licznik od obrotów w tym aucie. Wiem, że sygnał czerpany jest z czujnika wału korbowego. Moje pytanie jest takie; czy ten czujnik odpowiedzialny jest tylko za sygnał dla obrotomierza czy ma inne funkcje? Bo po wypięciu tego czujnika samochód normalnie zapalił.
    Dzisiaj brakło mi czasu, ale w poniedziałek znowu wrócę do tematu. Drugie pytanko; które piny z przy liczniku i w jakim gnieździe (są trzy) odpowiada za sygnał dla obrotomierza?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    kwansterp
    Level 22  
    benzyniaki biorą od alternatora
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    rico37p
    Level 28  
    kwansterp wrote:
    benzyniaki biorą od alternatora
    ze styku W alternatora (czarno-fioletowy przewód ,chyba )

    Dodano po 1 [minuty]:

    Miało być Diesle . przepraszam.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    kwansterp
    Level 22  
    Zgadza się wtyczka ma 3 piny. A wiecie może, jakie powinny być opory na tych pinach? Bo albo siadł ten czujnik albo padło coś w liczniku.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    kwansterp
    Level 22  
    To jest ta nowsza wersja Poloneza :) w wersji Truck 4d. Obrotomierz jest fabrycznie zamontowany, ale przestał działać.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    kwansterp
    Level 22  
    Poleciałem sprawdzić ten opór i wyszło ok 105 omów. Co ciekawe nawet przy rozłączeniu kostki tego czujnika, przy próbie odpalenia wskazówka lekko drgnie do góry i od razu opada. Prawdopodobnie to jednak lina samego licznika
  • #13
    Bolim5
    Level 1  
    Witam,

    Mam fabryczny obrotomierz w Polonezie 1.9 GLD z 96'
    Działał bardzo dobrze przez 13 lat, ostatnio wymieniałem linkę od prędkościomierza, bo się urwała.
    Robiłem to na zapalonym silniku, odpiąłem zegary aby było łatwiej. Niestety przy podłączaniu zegarów z powrotem coś pykło i obrotomierz przestał działać.
    Założyłem nowe zegary i obrotomierz działa, ale pokazuje 5000 na biegu jałowym zamiast ok 1000.

    Co jeszcze uszkodziłem?

    Czujnik na kole??
    Czy jakaś centralka jeszcze jest po drodze??