Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega 2.0 16V benzyna + gaz - szokujące obroty

zlootyy 30 May 2009 21:10 6683 10
  • #1
    zlootyy
    Level 10  
    Witam . Jestem posiadaczem Opla Omegi 2.0 16V benzyna + gaz . Wracając dzisiaj z dosyć długiej trasy zaczęły dziać mi się dziwne rzeczy , mianowiscie podczas włączenia biegu jałowego (luz) obroty trzymają się w granicach 400-500 obr./min i trześie mi się cały samochód (identycznie na gazie jak i na benzynie ) . Ruszając z miejsca czy też będąc w ruchu samochód moghę rozpędzać ale bardzo powoli , tylko dotykając leciutko pedału gazu , ponieważ gdy wciskam go zbyt mocno to nawet przy 2000 obrotach zaczyna szarpac . Jadąc przykładowo na 3 biegu i po osiągnięciu 60km/h wrzucam 4 bieg i samochód mi ponownie szarpie więc wtedy muszę wrzucać ponownie 3 i docisnąć do około 70-80km/h na 3 biegu...

    Bardzo prosił bym o pomoc w rozwiązaniu tego dziwnego problemu , sprawdziłem filtr powietrza i jest jak najbardziej czysty , tak w pośpiechu spojrzałem też czy nie dostaje się nigdzie lewe powietrze i także niczego nie dostrzegłem więc może ktoś spotkał się kiedyś z podobnym problemem a nawet w takim samym aucie i będzie w stanie mi pomoc ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    kwansterp
    Level 22  
    A zapalił Ci się Check engine na liczniku?
  • #3
    kwok
    Level 39  
    chyba musisz sprawdzić lewe powietrze bez pośpiechu
  • #4
    marshalis
    Level 10  
    a patrzałeś reduktor? może ci przymarza , ewentualnie silnik krokowy od gazu blokuje się ale nic nie piszesz jaką instalacje masz...
  • #5
    kwok
    Level 39  
    pisze że na benie jest to samo
  • #6
    autoas
    Level 42  
    A tak na marginesie to poniosłeś maskę silnika, czy poleciałeś do komputera napisać błagalny post
  • #7
    zlootyy
    Level 10  
    @kwansterp

    miałem już kontrolkę zapaloną bo tam jest błąd którego nikt nie może niestety usunąć...

    @autoas

    Oczywiście że podniosłem , sprawdzałem czy nie dostaje się nigdzie lewe powietrze a także filtr powietrza , ja nigdy nie pisze blagalnego posta odrazu najpierw staram działać się sam...żebyś sobie to zapamiętał na przyszłość
  • #8
    Januszku
    Level 11  
    Kolego a jak sprawdzałes to lewe powietrze, tak na widok czy wziąłeś może SAMOSTART i psikłes to tu to tam i wtedy masz 100% pewności czy ci nie bierze czy też nie. Sprawdzałeś przepustnicę czy jest czysta, albo sprawdzałeś świece (może ci bierze olej i go przepala, olej osadza sie na świecach), kable zapłonowe czy nie maja przebicia lub silniczek krokowym i EGR czy sa czyste.

    Wszystkie błędy z komputera idzie wyrzucić, więc nie opowiadajcie że "Check Engine" musi sie palić bo nie idzie go wykasować.

    A kwestia nie możności usunięcia jakiegoś błędu jest w kliencie i w jego grubości portfela, bo przeważnie to brzmi tak:
    Nie dawna moja rozmowa z klientem

    Ma pan uszkodzony silniczek krokowy;
    A ile to kosztuje?
    Około 300zł;
    No to musze wytrzymac do wyplaty bo teraz nie mam tyle przy sobie.

    Efekt po 3 tygodniach jazdy, remont silnika 900zł (wypalone zawory)

    I każdy klient (POLSKI KLIENT) jezdzi do upadłego jak stanie sie cos gorszego i wtedy mają po 1500zł na remonty silników lub na częścina naprawę.
  • #9
    kwansterp
    Level 22  
    Quote:
    miałem już kontrolkę zapaloną bo tam jest błąd którego nikt nie może niestety usunąć...


    Nieusunięta usterka powoduje powstanie kolejnych problemów.

    Prawdopodobnie Twoja usterka została już powiedziana w wypowiedziach, ale upewnisz się na pewno jak podepniesz auto pod kompa. Ten silnik ma już sporo czujników a zgadywanka będzie kosztowna
  • #10
    autoas
    Level 42  
    Wypadało by podać jaki to błąd i opisac dobrze problem, a nie od razu na forum pisać posty :wink:
    Zapamiętałem?
  • #11
    zlootyy
    Level 10  
    Błąd palący się wcześniej nie ma z tym nic wspólnego ponieważ jest on od ABS-ów , po usunięciu go jest ok ale za jakiś czas po wciśnięciu hamulca zapala się na nowo , zapewne jakis czujnik albo coś...