Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Model silnika Stirlinga

RAFAŁ.M 20 Gru 2009 20:13 65339 63
  • #61
    lleszek11
    Poziom 10  
    możesz więcej napisać na temat tego silnika jak działa każdy element i wstawić zdjęcia z poszczególnych etapów jego budowy
  • #62
    mammut
    Poziom 10  
    Odświeżę trochę wątek.
    Autorowi gratulacje za kawał solidnej roboty. Ręczne wykonanie z taką
    precyzją - rzecz godna szacunku.

    A co do zastosowania SS. To dziwię się że nie jest powszechny
    na statkach. Czytałem tylko o jednym okręcie podwodnym.
    A na statku ma się dostęp do potężnej chłodnicy - otaczającej
    wody. ;-)

    Może taki model dałoby się choć przerobić na silnik do kajaka
    zasilany kartuszem EpiGaz ?
  • #64
    Kishon1977
    Poziom 1  
    Witam!
    Autorowi silnika gratuluje wykonanej pracy! Silnik naprawdę robi duże wrażenie. Chciałbym, korzystając z okazji, że temat był poruszony w tej dyskusji, zapytać o siłowniki pneumatyczne. Czy ktoś ostatecznie użył takiego rozwiązania do budowy silnika Stirlnga? W ofercie są siłowniki ultra low friction, które wymagają minimalnego nadciśnienia o wartości 0,04 bar. Więc kwestia oporów nie jest problemem. Gorzej z dopuszczalną temperaturą pracy, zazwyczaj do 70° C. Czy ktoś ma doświadczenie, jak pracuje silnik typu alpha przy małej różnicy temperatur? I czy może jest jakiś wzór na obliczenie mocy silnika Stirlinga przy założonych parametrach?