Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen xantia 1.9td 96r.hydraulika,puszczajacy konżektorek

adrianczerna 31 May 2009 12:38 13895 15
  • #1
    adrianczerna
    Level 11  
    Witam.W mojej xanti pompa od hydrauliki pracuje prawie ciągle na obciążeniu,zauważyłem ze jeden z konżektorków puszcza olej,przy czym wydawany jest psyk powietrza z miejsca przecieku(zaznaczone na fotce)wszystko ogólnie działa zawieszenie dość szybko się podnosi itd,lecz pompa co parę sekund ok2 buczy i nabija ciśnienie,także na postoju.Czy budowa konżektorka jest taka sama jak w xm?
    citroen xantia 1.9td 96r.hydraulika,puszczajacy konżektorek
  • #2
    rowin1983
    Level 16  
    zacznij od usunięcia nieszczelności
  • #3
    PAWEL222227
    Level 16  
    jezeli chodzi o wyciek lhm to masz do wymiany oring kupisz go w serwisie ale niech ci szukaja po bx bo po xantii nie znajda a czeste cykanie to duzy pobor cisnienia(cos ma przeciek wewnetrzny)albo pusta kula na konzektorze do wymiany lub nabicia
  • #4
    tocka
    Level 24  
    stawiam na zawór hamulcowy przepuszcza standardowa usterka. Miałem BX-a
  • #5
    adrianczerna
    Level 11  
    Zawór hamulcowy?Jest jakiś sposób sprawdzic go ,gdzie on wogóle jest? Da rady samemu go naprawić jak coś czy tylko nowy kupić?
  • #6
    tocka
    Level 24  
    naprawić się nie da tylko nowy ( kolego jak ty chcesz naprawić to auto jak nie wiesz gdzie masz zawór hamulcowy -- na ścianie grodziowej metalowy zawór ma 4 rurki + przelew )
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Wymieniałem w tym kiedyś O-ring, dobrali mi z jakiejś koparki. Trzeba tylko bardzo uważać przy demontażu, w środku jest sakramencko mocna sprężyna, ja to ustrojstwo ściskałem ściskiem stolarskim
  • #8
    adrianczerna
    Level 11  
    Jak sprawdzić czy kula konżektorowa jest dobra? i czy zawór hamulcowy nie przecieka ?który z wężyków na zbiorniku jest od powrotu przecieków i nie powinno tam być lhmu jeśli nie ma wewnętrznych przecieków.
  • #9
    tocka
    Level 24  
    Pomyliłeś forum zobacz na forum cytrynki, jest tam pełny opis jak, co i gdzie.
    Sam kiedyś z niego korzystałem :D
  • #10
    klimek-xantia
    Level 13  
    czy jest jakiś wyciek spod konżektora, pod konżektorem jest uszczelka gumowa sprawdź
  • #11
    adrianczerna
    Level 11  
    Witam.wymieniłem oring w konżektorku chwilka roboty:), pompa jeszcze za często się załącza ale wszystko jest ok ,może kula na konżektorku do wymiany nie wiem ale na razie za zimno na grzebanie:)
  • #12
    klimek-xantia
    Level 13  
    a co ile cyka zawór??
  • #13
    adrianczerna
    Level 11  
    Witam.Minęło już trochę czasu i dalej mam problem z cykaniem które jest ok co 2 sekundy , wymienioną mam kule konżektorową auto miękkie czyli sfery raczej wszystkie ok,głośna praca pompy lhm<charczenie> aż pasek piszczy w trakcie dopompowania najgorzej przy skręcaniu na wolnych obrotach strasznie stawia opór paskowi ale wspomaga dobrze. czy to może świadczyć o konieczności wymiany pompy?
  • #14
    trebacz87
    Level 2  
    Poświeć mocną latarką do zbiornika LHM i zobacz czy na pracującym silniku nie widać pęcherzyków powietrza. Jesli jest czysto to musisz posprawdzać powroty. Jeśli masz HA to elektrozawory moga przeciekać. Sprawdź też zawor hamulcowy bo to częsta przypadłośc.
  • #15
    siwy44
    Level 13  
    Do adrianczerna. Jaki kolor ma LHM zielony czy jest już brązowy i przepracowany kiedy go wymieniałeś i czy wyczysciłeś filtry?? bo wymienia sie co 80 tysi. Druga sprawa jak Lhm jest ok to może będzie potrzebna regeneracja pompy LHM, na necie znajdziesz kilka warsztatów co się tym trudnią. No i oczywiście popatrz czy nie ma powietrza w zbiorniku po powiedzmy minucie pracy tak jak pisał przedmówca.
  • #16
    adrianczerna
    Level 11  
    LHM jest wymieniony i filtry w zbiorniku czyściłem .Charczenie miałem przez to że łapa od pompy była niedokręcona.Jak kupowałem auto niby pompa była po regeneracji,tylko nie wiem jakiej ponieważ musiałem wymienić oring bo sączył, ale pompa dalej dopompowuje co chwile nie wiem czy może to być przyczyną to że simering puszcza olej na kolo przy pompie czy może w ten sposób zaciągać powietrze czy tylko ciśnienie wydmuchuje na zewnątrz , nie wydmuchuje na tyle by dolewać LHM i tylko w pewnych momentach.sfera konzektorowa nowa tylne sfery amortyzatorujace także,auto szybko się podnosi z pozycji jazdy do max, odpiłem powrót przecieków nic nie cieknie dopiero gdy nacisnę hamulec ale chyba to normalne.Widocznych przecieków na zewnątrz nie ma.Mam HA.