Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Touran 1.6 FSI, kontrolki EPC i Check nie świecą, błąd 17446

31 Maj 2009 17:19 12344 20
  • Poziom 16  
    Auto jak w temacie 2003 rok.Po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka EPC i Check a powinne.Vag pokazuje tylko błąd 17446 czujnik tlenków azotu -grzejnik przerwany obwód i też niewiem co to jest. Proszę o jakieś porady.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 23  
    Sprawdź sondę lambda a, co do kontrolek mogą być zdeaktywowane.
  • Poziom 16  
    Co oznacza zdeaktywowane? To dobrze czy nie?
  • Poziom 23  
    " zdeaktywowane " w tym przypadku, zamalowane, wykręcone, ucięty kabel od kontrolki, włożona taśma izolacyjna wszystko po to aby nowy nabywca widział że wszystko gra w aucie.
    Chyba jaśniej się nie da.
  • Poziom 16  
    Witam po małej przerwie.Postanowiłem dalej drążyć temat.Kontrolki zostały wykręcone ,stwierdziłem to po demontażu licznika.Po diagnostyce silnika okazało się że brak jest podgrzewanie sondy lambda.Mam 5-o przewodową.Wiem że nawet przy chwilowym braku napięcia na sondzie zapala się check.Wykonałem kilka pomiarów i ;oporność grzałki 3,8 oma ale napięcie zasilające grzałkę przy rozłączonym wtyku 10,8-11,2V a przy podłączonej sondzie szaleje raz 0V i rośnie do prawie 13,2V po chwili spada znów do 0V i tak w kółko.Nie wiem co o tym sądzić ,czy to jednak sonda czy sterownik.Proszę o jakiś oddzew w tym temacie .
  • Poziom 23  
    myślę że to zwarcie w sondzie.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 16  
    Jedyny sposób aby się przekonać to podstawienie nowej ,tylko że to koszt ponad 400 pln .Może jest jakiś jeszcze sposób aby być pewnym na 100 procent.A sterownik?
  • Poziom 23  
    Są zamienniki.

    A podepniij jakiś prostownik lub aku do sondy i sprawdź co się dzieje.
    Albo weź ją na jakiś palniczek i miernikiem sprawdź co się dzieje z grzałką.

    No chyba, że masz uszkodzoną wiązkę w aucie.

    Jeszcze się nie spotkałem z tym aby padło wyjście z ECU zasilające sondę.
  • Poziom 26  
    mialem taki przypadek ale jesli wypnie wtyczke z sondy i jest wyjscie ze sterownika 12 volt to sterownik ok,schemat i przemierzyc wiazke

    Dodano po 2 [sekundy]:

    mialem taki przypadek ale jesli wypnie wtyczke z sondy i jest wyjscie ze sterownika 12 volt to sterownik ok,schemat i przemierzyc wiazke
  • Poziom 16  
    Przy wypiętej wtyczce napięcie waha się w granicy 10,8-11,2 V nie za mało?Ale przynajmniej nie zanika.
  • Poziom 29  
    Podłącz w miejsce grzałki żarówkę 10W12V i zmierz napięcie. Jak nie będzie się zmieniać to wymień sondę w przeciwnym przypadku szukaj po instalacji.
  • Poziom 16  
    Ok.dzięki .Jak sprawdzę dam znać o efektach.
  • Poziom 16  
    Podłączyłem żarówkę i efekt jest taki że miga jak żarówka kierunkowskazu i dalej pokazuje ż jest przerwa w obwodzie grzałki .Może ktoś pomoże bo już mnie szlag trafia co mu jest.
  • Poziom 23  
    Masz najprawdopodobniej uwalone ECU
  • Poziom 42  
    Już będzie niedługo rok czasu od założenia tematu. Chyba p[raca silnika jest dobra , spalanie też w normie , bo nic o tym nie piszesz.
    To przerywanie zasilania grzałki to właśnie efekt kluczowania zasilania przez ECU , kluczuje masą.
  • Poziom 16  
    Dzięki wreszcie jestem pewny co mu dokładnie dolega.A co do silnika to ogólnie nie jest żle.Obroty równe spalanie średnio ok.8,5 litra,tylko trochę brak mu ducha mocy.
  • Poziom 14  
    W tym samochodzie sonda ma osobny sterownik i proponuje go wymienić razem z sondą.Temat przerabiany.Niestety tylko ASO ok.1700 pln.
  • Poziom 42  
    Cr1 - możesz wyjaśnić , jak ten "sterownik" sondy jest skomponowany / wisi/ ze sterownikiem silnika , bo za cholerę nie mogę go namierzyć?
  • Poziom 16  
    Witam .Po długim czasie temat znowu chciałbym odświeżyć.Chodzi mi o to gdzie znajduje się ten nieszczęsny sterownik NOx bo namierzyłem coś podobnego tylko chodzi o dokładny numer.
  • Poziom 11  
    Czujnik jest przed katalizatorem, mam ten sam problem w serwisie jest aktualizacja do tego modelu ale wgrywa się ją po zmianie czujnika NOx na inny model (koszt około 1600zł). Serwis również sprawdza stan katalizatora i jeżeli jest nie sprawy należy go wymienić. U mnie katalizator jest już nowy. Na czujnik zbieram pieniądze.

    Dodano po 12 [minuty]:

    http://img212.imageshack.us/i/g295zv7.jpg/
  • Poziom 10  
    Witam,

    Podepnę się pod temat bo mam podobny problem a widać że mniej więcej wiecie o co biega. Mam golfa FSI 1.6. Wymieniłem sondę ponieważ był błąd:
    17441 - Sensor for Nox (G295): Signal too Low
    Tak mi polecono w serwisie. W golfie jest osobno sonda i osobno kontroler sondy. Po wymianie nadal to samo. Samochód z 2004. Myślicie że powinienem wymienić ten kontroler? Ciekawe czy nowa sonda się nie uwaliła przez ten czas... Można sprawdzić jakimś kanałem na VAGu sonde NOx? bo po skasowaniu błędu można przejechać i 200km bez błędu, może działa czasami jednak... Sam już nie wiem borykam się z tym już dwa lata. Może coś podpowiecie.