Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b3 1,8 potężne spalanie gazu

01 Cze 2009 22:25 6979 7
  • Poziom 15  
    Witam
    Mam dosyć duży problem ze swoim passatem b3, mianowicie w mieście pali od 16 do 19 l na 100km. Dziś pobił sam siebie i spalił 21l. W trasie spalanie mieści się w 9,10 l więc dobrze. Ale w mieście jest masakra, wymienione zostało już wszystko: membrany w parowniku, filterek gazu, był regulowany za pomocą komputera i nic- po regulacji komputerowej nawet bardzo chodzić nie chciał ( przerywał). Gazownik powiedział że to przez to że nie mam krokówki tylko śrubę. Ale geniusz regulując mi samochód nie zauważył potężnej dziury w przewodzie gazowym. Po wymianie węża kolejny " fachowiec" go regulował i jest jak było. Co to jeszcze może być? Aha i od czasu tej regulacji komputerowej miga kontrolka od sterownika gazu, to podobno objaw rezerwy ale nawet na pełnej butli miga. Próbowałem już chyba wszystkiego. Co jeszcze można wymienić? Jest to instalacja na Al-700 z parownikiem lov-tec elektryk. Czy jest sposób jakiś może na własnoręczną regulację? Ale najgorsze jest to że raz pali 16 a raz 21 l.
  • Poziom 26  
    moze sonda sie przywiesza lub krokowy i za mocno podlewa gazem.
  • Poziom 15  
    Sonda po badaniu komputerem wyszła jako sprawna. A krokówki nie mam mam tylko śrubę. Krokówkę już dawno ktoś wywalił.

    Dodano po 1 [godziny] 27 [minuty]:

    Mam jeszcze takie pytanie. Mam butle w kole: Do butli wchodzi przewód żółty z j jasnym paskiem nie jest on podłączony nigdzie a po przekręceniu kluczyka pojawia się na nim napięcie 2,5 V. Od zegara od rezerwy wychodzą dwa niebieskie przewody jedna strona do masy druga pod czarny przewód wtyczki cewki która jest zapewne cewką jakiegoś elektrozaworu ale i wtyczka nie jest nigdzie podłączona a cewka zdjęta. Teraz moje pytanie czy w takim razie nie mógłbym podłączyć tego żółto- jasnego przewodu z napięciem 2,5 V do czerwonego przewodu wtyczki cewki i masą byłby sterowny zegar rezerwy?
    Tak wygląda cewka i przewody: Passat b3 1,8 potężne spalanie gazu
  • Poziom 17  
    Wywal srube i wstaw krokowca,koszt chyba okolo 50 zeta,podepnij pod kompa i reguluj.Przejedz sie i zobacz jak ksztaltuje sie mieszanka podczas jazdy.Ma teraz I generacje,a powinienes miec II.U mnie rezerwa nie dziala i jezdze na licznik kilometrow.DLa mnie to lepsza sprawa niz ufanie temu dziadostwu w butli.
  • Poziom 12  
    duże spalanie gazu to złożony problem , nie koniecznie musi być winne ustawienie gazu , istotną sprawą jest ustawienie zapłonu , przyczyna dużego spalania może być też nie dogrzany reduktor gazu , uszkodzony czujnik spalania stukowego jeśli taki występuje w tym samochodzie, złe ustawienie paska rozrządu i wiele innych przyczyn. zbyt mało informacji podajesz aby rozstrzygnąć jaka u ciebie występuje przyczyna jeśli chcesz możesz zadzwonić 502 17 77 85 może coś wymyślimy
  • Poziom 12  
    A jak auto jeździ (ile pali) na benie ?
    Może to nie problem z instalacją, a z silnikiem?
    Al 700 to zaj....... sterownik do gazu z mnóstwem funkcji.
    Polecam dołożyć krokowca, bo regulacja na kompie bez niego tylko pogarsza sprawe.
    Mam taką instalke w aucie 1.6 i spalanie w mieście prz deptaniu nie przekracza 11l.
    Powodzenia w regulacjach
  • Poziom 27  
    Moje obserwacje z użytkowania instalacji I generacji są takie, że niedogrzany parownik podaje więcej gazu niż ciepły. Auto jest dynamiczniejsze, za to spalanie wzrasta. Sam mam podobną sytuację, krokowiec wymieniony na śrubę. Zacząłem dochodzić dlaczego poprzednik tak zrobił i doszedłem do uszkodzonej sondy lambda. Z tego tytułu sterownik nie mógł poprawnie kontrolować krokowca, więc najprościej było wstawić śrubę.
    Spróbuj przykręcić śrubę o 1/2 obrotu, obserwuj zachowanie silnika, dynamikę jazdy, dostosowując ustawienie śruby do własnych preferencji i kieszeni ;)
    Pozdrawiam.
    P.S.
    Najprawdopodobniej odpowiedzialność ponosi zestaw regeneracyjny marnej jakości. Zazwyczaj dobry parowink nie jest tk wrażliwy zmiany temperatury.
  • Poziom 15  
    Dziękuje za rady !
    Prawdopodobnie tak jest że to właśnie marne membrany są powodem spalania, ponieważ zostały wymienione tylko membrany bez grzybków i oringów. Po naprawie laptopa bo nawet to sobie sprawiłem aby może wreszcie samemu dojść do ładu podłącze sterownik i zobaczę co i jak. Mam pytanie czy zestawy naprawcze sprzedawane na allegro jako oryginalne lovato, są dobrej jakości? Tylko całe kompletne zestawy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do spalania benzyny to nikt nie wie ponieważ zbiornik mieści 70 litrów benzyny. A nie mam jeszcze w samochodzie komputera z podawaniem średniego spalania. Silnik jest dopiero co wstawiony i raczej z dokładnych oględzin przed montażem, wynika że wtrysk i cały silnik są w idealnym stanie. Jeszcze planuje jechać na kopa, VAG- podobno prawdę Ci powie, więc tego też spróbuje. Ale problem leży gdzieś w instalacji LPG.