Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie prądnicy do traktora.

kolodziej_prezes 02 Cze 2009 05:09 5874 10
  • #1 02 Cze 2009 05:09
    kolodziej_prezes
    Poziom 14  

    Witam kupiłem traktor SAM z silnikiem Andorii jednocylindrowym, posiada rozrusznik, prądnice, światła z tym ze to wszystko chodziło kiedyś teraz już nie kable podpinane są. Mam problem z podłączeniem prądnicy. Prądnica jest taka jak w starszych C330 czy Żukach, zestrojony z nią jest regulator napięcia który z nią współpracował ma trzy wyjścia. jak to wszystko podłączyć, obwód rozruchu mam na krótko. W układzie ładownia nie było kontrolki tylko jest wskażnik ładowania taki jak w żuku. Prosze o pomoc. prądnica ma 3 wyjścia jedno z tyłu i dwa z boku.

    0 10
  • Relpol
  • #2 02 Cze 2009 09:59
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Prądnica. numer wyjścia z prądnicy 16 podłącz pod zacisk regulatora nr 16.Nr wyjścia na obwodzie prądnicy 18 podłącz pod nr na regulatorze 18.Na środkowy zacisk regulatora napięcia podłącz zasilanie.Zauważ iż na stojanie prądnicy są dwie śruby .jedna ma oznaczenie 18 i podłącza się ją pod zacisk nr 18 regulatora napięcia a druga z tych śrub jest bezpośrednio połączona z korpusem prądnicy i powinna być przykręcona przewodem na masę traktorka.Pamiętaj aby regulator napięcia był metalicznie przykręcony do masy ciągniczka.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Aż się prosi aby do tego modelu zamontować alternator z elektronicznym regulatorem napięcia.Wówczas zapomniałbyś o problemie ładowania.W mechanicznym regulatorze ładowania następuje podpalanie styków i z biegiem czasu systematycznie spada napięcie ładowania.A tak z ciekawości Jaki masz typ silnika typu S ? do jednego z typów posiadam nieco części a w zakładzie w którym pracowałem na półkach jeszcze jest nieco pozycji do sprzedania do silników typu S.

    1
  • #3 02 Cze 2009 14:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • #4 02 Cze 2009 21:28
    kolodziej_prezes
    Poziom 14  

    Do kierbedz4 wielkie dzięki za instrukcje po podłączeniu okazało sie że ładowanie jest prawie żadne więc miałem części z rozbiórki Passata B2 więc zastosowałem z niego alternator z zintegrowanym regulatorem napięcia i ładowanie wynosi na wolnych obrotach ok13,99V, moim zdaniem wystarczy z tym że zostały mi dwa kabelki i nie wiem do czego podejrzewam że kontrolka z tym że w tych modelach kontrolkami były diody,więc alternator wzbudza sie pewnie sam (jeśli sie myle to poprawcie).po zdjęciu klemy z akumulatora napięcie spada do 12,...Va przy podłączeniu iskrzy.Zamontowałem minus na masie bo do prądnicy był na odwrót.Co do modelu to silnik o mocy 18KM, a dokładne oznaczenie podam jutro jak sprawde bo juz nie chce mi sie dzisiaj wychodzic do garażu.Serdeczne dzięki za pomoc
    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #5 03 Cze 2009 09:05
    kierbedz4
    Poziom 33  

    W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda po pewnym czasie wskazówka amperomierza będzie wskazywać minimalne ładowanie a to z tego powodu że akumulator jest w pełni naładowany i elektroniczny regulator napięcia ograniczył prąd ładowania akumulatora.

    0
  • #6 03 Cze 2009 21:35
    kolodziej_prezes
    Poziom 14  

    Amperomierz był już zamontowany także tylko sprawdziłem połączenia i wszystko hula, podłaczyłem światła, kierunki, do stopu musze wymącić włącznik, a ze switłami to mam taki problem, podłączyłem według instrukcji z innego tematu do zwykłej stacyjki z traktora i jest tak że pierwsze postojówki ok , drugie tylko mijania bez postojówek trzecie położenie kluczyka drogowe tylko, wystarczy jak zmostkuje obwody na stacyjce? No i pozostało mi dokończenie instalacji w przyczepce, montaż halogena do tyłu i przekaźników, i najgorsze czyli montaż gniazda do świateł przyczepki ale kable już wyprowadziłem to najgorsze za mną. Wielkie dzięki za pomoc punkty poleciały, jakie masz częsci do esów?

    0
  • #7 03 Cze 2009 21:52
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Witam podłącz postojówki pod zacisk ( 58 ) na stacyjce, podłączyłeś pewnie pod (57) i stąd takie objawy.

    0
  • #8 04 Cze 2009 09:18
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Instalacja elektryczna. Stacyjka i jej podłączenie.Przewód napięciowy 6mm2 pod zacisk nr 30. 57 wolny.58 postój Ten kabel prowadzisz pod podwójne bezpieczniki,jeden przez bezpiecznik będzie zasilał postój przód a drugi postój tył.Dobrze by było abyś puszkę bezpieczników zastosował od ciągnika C330 lub C 360 gdyż już tam masz w samej puszce mostki zrealizowane są fabrycznie. Już mamy pozycje. Na stacyjce 56a i 56b to są światła mijania i drogowe.z tych zacisków podciąg kable na 2 niezależne bezpieczniki w puszce bezpieczników z pod 1 bezpiecznika i stacyjki w pozycji kluczyka 2 będziesz miał światła mijania z pod drugiego bezpiecznika natomiast jak przekręcisz kluczyk w pozycję stacyjki 3 to uzyskasz światła drogowe.Wszystkie kable oprócz zasilającego stacyjkę i wychodzący z tylnej pokrywy alternatora przykręcony na śrubę M6 powinny być p przekroju nie mniejszym niż 1.5 mm2 do 2.5 mm2 .Przewody zasilające stacyjkę pod nr 30 oraz przewód wychodzący z tyłu alternatora ze śruby M6 powinien mieć przekrój 6mm2.Sygnał .Ze stacyjki zacisk nr 54 podłącz kabel na bezpiecznik a z bezpiecznika pod przycisk sygnału i z przycisku sygnału bezpośrednio na sygnał.Swiatła stop.z pozycji 54 stacyjki na bezpiecznik a z bezpiecznika na wyłącznik stop i z wyłącznika stop na obwód obydwu żarówek lamp stop.Pamiętaj że wszystkie obwody odbiorcze powinny być zabezpieczone w tablicy bezpieczników iw innym przypadku w przypadku zwarcia w instalacji ulegnie spaleniu wiązka główna instalacji oraz przewody na których zaistniało zwarcie w instalacji.Stacyjka jest tak zbudowana iż nie trzeba w instalacji montować żadnych przekażników.W Twoim Ciągniczku można jeszcze zabudować światła do jazdy dziennej wychodząc z pozycji 57 stacyjki przez bezpiecznik na światła dzienne.

    0
  • #9 04 Cze 2009 14:04
    kolodziej_prezes
    Poziom 14  

    Dzieki wielkie dzisiaj postaram sie z tym jeszcze zabawić, skrzynka bezpieczników jest i podłączyłem ją troche inaczej ale gra wszystko i świeci, właśnie zastanawiałem sie nad montażem przekaźników,dobrze że mi napisałeś że nie trzeba, światła dzienne są mi zbędne, a mam jeszcze pytanka: czy w przypadku montażu halogenów potrzebny mi jest przekaźnik?bo chciałbym zrobić to po stacyjce?, a i drugie pytanie czy do kierunków w przypadku podłączenia przyczepki potrzebny mi jest jekiś specjalny przerywacz ponieważ wiadomo mi że w osobowych montuje sie jakieś coś dodatkowe, ja zamontowałem przerywacz z CC, elektroniczny i jak dostanie większe obciążenie to dłużej świeci, nie spali sie ten przerywacz?

    0
  • #10 04 Cze 2009 16:27
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Policz sumaryczny prąd poboru dla kierunkowskazów .Razem z przyczepką jest to na stronę około 66Watt Wytrzyma bez problemu i nie spali się.Jest on obliczony na pracę z mocą około 1ooW.Montując dodatkowe halogeny wyjdz spod stacyjki z zacisku nr 15 na bezpiecznik i możesz wejść na przekażnik nr nóżki 30 i z przekażnika na halogeny.Zasteruj przekażnik i w obwodzie ceweczki tego przekażnika zamontuj włącznik halogenów. Z uwagi na to że ten wyłącznik będzie pracował w układzie sterowania może być dowolny o prądzie około 1A

    Dodano po 10 [minuty]:

    Możesz również zamontować halogeny po stacyjce w sposób opisany powyżej z tym że zamiast przewód podpiąć pod stacyjkę nr zacisku15 podłącz ten przewód pod stacyjkę o nr zacisku 30 natomiast sterowanie ceweczki przekażnika możesz pobrać z zacisku nr 15 i wówczas nikt postronny nie odpali Ci halogenów bez włożonego kluczyka do stacyjki.

    0
  • #11 04 Cze 2009 21:38
    kolodziej_prezes
    Poziom 14  

    Dzięki, wersja z halogenami to wersja przyszłościowa, instalacja została wykonana poprawnie myślę ponieważ wszystko to co chciałem jest, został jeszcze tylko sygnał do kupienia i przykręcenia,oraz zakup lamp do przyczepki poza tym wszystko gra, obciązenie wraz z przyczepka wynosi 88 Watt także myśle że spoko, Dzięki wielkie jeszcze raz!!!

    0