Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Subaru Legacy 2.0 i "zadyszka" ESGI

FranekDolas 02 Jun 2009 13:02 2990 4
  • #1
    FranekDolas
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Moja przygoda z instalacją ESGI trwa w tym aucie już od ponad 60000km i do niedawna byłem zadowolony. Od jakiegoś czasu zaczęły się problemy z jazdą na LPG , silnik po przejechaniu około 15-20km zaczynał szarpać na gazie i zapalała się kontrolka "Check Engine" (zapewne sonda głupiała). Mój gazownik w rozmowie telefonicznej zasugerował że trzeba wymienić gumki, tłoczki i sprężynki w Valtekach. Zamówiłem oczywiście zestaw naprawczy + filtr fazy lotnej ale wolałbym zmienić wtryskiwacze na jakieś mniej zawodne w związku z tym pytanie brzmi : Czy i jak mogę wymienić listwę Valteka na Matrixa? Subaru to boxer więc trzeba 2 podwójne a widziałem tylko poczwórne w sprzedaży .
  • #2
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    FranekDolas wrote:
    Moja przygoda z instalacją ESGI trwa w tym aucie już od ponad 60000km i do niedawna byłem zadowolony. Od jakiegoś czasu zaczęły się problemy z jazdą na LPG , silnik po przejechaniu około 15-20km zaczynał szarpać na gazie i zapalała się kontrolka "Check Engine" (zapewne sonda głupiała). Mój gazownik w rozmowie telefonicznej zasugerował że trzeba wymienić gumki, tłoczki i sprężynki w Valtekach. Zamówiłem oczywiście zestaw naprawczy + filtr fazy lotnej ale wolałbym zmienić wtryskiwacze na jakieś mniej zawodne w związku z tym pytanie brzmi : Czy i jak mogę wymienić listwę Valteka na Matrixa? Subaru to boxer więc trzeba 2 podwójne a widziałem tylko poczwórne w sprzedaży .


    Możesz zamienić jeżeli komputer gazowy posiada ustawienia dla matrixa. Dokupić musisz przejściówkę ze złącza valtek na matrix. Sa matrixy pojedyncze, podwójne i potrójne ale ich ceny sa bardzo wysokie. Opłaca sie wiec kupić dwie listwy po cztery wtryskiwacze. Jeżeli będziesz kupował filtr fazy lotnej to polecam FL02 firmy Czaja.
  • #3
    FranekDolas
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wiem czy mój sterownik ESGI obsługuje Matrixa - dowiem się. Filtr zamówiłem Czaja ale nie FL02 tylko inny chyba bo muszę mieć wyjście na czujnik BOSCH'a . Czyli bardziej opłaca się jak zrozumiałem zakup dwóch poczwórnych listew Matrixa i wykorzystanie po jednej parze z każdej listwy? No i nasuwa się tu taka myśl czy w związku z tym niepracujące wtryskiwacze można potraktować jak "zapasowe"? Po jakimś czasie gdyby padł któryś można przełączyć na inny z poczwórnej listwy? Nie wiem jak skonstruowany jest ten wtryskiwacz, bo Valtek wiadomo - ma osobne cewki a widziałem że Matrix to monolit no i jeszcze jedno : zauważyłem że sprzedają podgrzewacze do Matrixa ,czy to jest potrzebne ?
  • #4
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    FranekDolas wrote:
    Nie wiem czy mój sterownik ESGI obsługuje Matrixa - dowiem się. Filtr zamówiłem Czaja ale nie FL02 tylko inny chyba bo muszę mieć wyjście na czujnik BOSCH'a . Czyli bardziej opłaca się jak zrozumiałem zakup dwóch poczwórnych listew Matrixa i wykorzystanie po jednej parze z każdej listwy? No i nasuwa się tu taka myśl czy w związku z tym niepracujące wtryskiwacze można potraktować jak "zapasowe"? Po jakimś czasie gdyby padł któryś można przełączyć na inny z poczwórnej listwy? Nie wiem jak skonstruowany jest ten wtryskiwacz, bo Valtek wiadomo - ma osobne cewki a widziałem że Matrix to monolit no i jeszcze jedno : zauważyłem że sprzedają podgrzewacze do Matrixa ,czy to jest potrzebne ?


    Można wykorzystać jako zapasowe te nieużywane. Listwę do podgrzewania możesz sobie darować. Niestety do matrixa zalecane sa filtry FL02 - może znajdziesz taki z czujnikiem. Matrix jest wrażliwy na zaolejenie wiec należy stosować filtr klasy FL02 lub dodatkowo założyć odolejacz.
  • #5
    leszczyk waldek
    Level 15  
    Witaj najpierw sprawdź jakie błedy zapamiętał sterownik benzyny a wtedy szukaj usterki wtryskiwacze walteki nie są takie złe aby od razu wymieniać na inne tym bardziej że przejechałeś na nich tyle kilometrów wymienić gumki i wyregulować skok tłoczka czujnkiem zegarowym i listwa jak nowa w sterowniku ESGI jest zakładka błędy i też musisz tam sprawdźić wymieniać części nie wiedząc co jest niesprawne to wyrzucanie pieniędzy w błoto program ESGI ściągniesz ze strony www.autogas.pl a interfejs pasuje od staga stary typ.