Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio III 2007 1.5 dci problemy z odpaleniem silnika

taazo 02 Jun 2009 19:12 18126 14
  • #1
    taazo
    Level 2  
    Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych tym tematem :D

    Od niedawna jestem w posiadaniu nowego clio 1.5 cdi z 2007 roku , zakupilem go na aukcji , autko bylo lekko bite w bok, lecz poduszka boczna w oparciu i kurtyna boczna strzelila... autko dlugo stalo , akumulator dentka , cena pasowala dlugo sie nie zastanawialem kupilem!!

    Przekonany bylem o dobrym zakupie do czasu az zaczolem zaglebiac sie w temat wystrzelonych poduszek .... !! !!



    Po wystrzeleniu poduszki w module robi sie crash faul , ktory blokule ECU silnika , gdzie objawami sa zalanczajace sie swiatla awaryjne i silnik nie odpala pomimo ,ze rozrusznik kreci ... :idea:

    ... rzecz wydaje sie prosta w co wcale nie watpie i wierze w mozliwosci polskiego geniuszu , bo ta usterka to zapewne 15 minut dla doswiadczonego elektronika !!

    Problem w tym ze obecnie znajduje w Anglii gdzie kosz naprawy prawie przekracza zakup auta i wszystkie poszlaki kieruja sie do servisu RENAULT

    Dlatego w akcie desperacji zmuszony bylem do napisania tego tematu , w którym kieruje swoje pytanie do doswiadczonych elektrykow samochodowych , czy jest jakas mozliwosc aby odpalic silnik na powród do polski , gdzie moglbym zresetowac crash faul i aktywowac poduszki powietrzne .... ??

    Za wszystkie szczere chęci z góry dziękuje :D
  • #2
    Kursaxx
    Level 15  
    Spróbuj odpiąć sterownik poduszek :)
  • #3
    ses123
    Level 10  
    no to mamy malutki prblem wymien sterownik od poduszek i to chyba tyle?
    albo go wypni?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A opca odpalenia zawsze jest?:D

    Dodano po 1 [sekundy]:

    A opca odpalenia zawsze jest?:D
  • #4
    genek1000
    Level 35  
    Musisz znależć jakiś warsztat który posiada dobry sprzęt diagnostyczny a najlepiej Clipa . Trzeba wykasować w ECU silnika informację o uderzeniu. Do odpalenia silnika krasza w poduszcze nie musisz robić ani wypinać centrali AIRBAG.
  • #5
    taazo
    Level 2  
    ... robi sie coraz ciekawiej !!

    Po mozolnych próbach odpalenia silnika dalej nic sie nie dzieje !! Odpinalem moduł poduszek i dalej nic , rozrusznik kreci ale silnik nie odpala ...
    Mysle nie ma na co czekac trzeba dzialac , rozdzwonilem sie po angielskich warsztatach i to co slyszalem to uszkodzony ECU , servis renault i za wszystko mialem placic choc nikt tak na prawde nie byl w stanie mi pomóc ...
    Po mozolnuch próbach znalazlem ogloszenie , koleszka oglasza sie ze ma sprzecik do lacznosci OBD CAN sprawdza i usuwa bledy ...
    podjedzie do autka a w razie braku lacznosci nie kasuje , wiec wszystko pasuje - bede wiedzial na czym stoje !!

    Po szybkiej diagnozie okazalo sie ze komputer ma cztery bledy :D wiec ECU musi byc sprawny , odetchnolem i przekonany ze juz po sprawie zresetowalismy błedy i silnik zakrecil !! ale poraz ostatni !!! !!! !!!

    Teraz juz nawet rozrusznik nie kreci tylko klika jakby bateria byla wyczerpana , ale nie to mnie martwi jak brzyczenia jakiegos zaworu na turbinie !! opadly mi rece ...

    Co z tego mam to numery kodów ktore mi nic nie mowia , bo sprawa wymaga wypicia dwóch browców , nie ma problemu co to dla fachowców !!

    P0235
    P0070
    p0110
    p0487
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na Google masz bana? Widać chyba sam tematu nie ogarniesz, szykuj 500 euro i rakieta wystartuje.
  • #7
    fil2006
    Level 27  
    pierwszy raz słysze żeby samochód po wystrzale poduszek nie zapalał ,no jest w audi i bmw taki bezpiecznik na akumulatorze ktury odpala i nie przewodzi ale wtedy nie ma PRADU , I DA SIE GO NORMALNIE OMINĄĆ .

    Dodano po 2 [minuty]:

    kOLEŚ, szukaj gdzie indziej ,moze sprawa paliwa samochod długo stał,moze dostał w okolice zbiornika ,moze pompa paliwa w zbiorniku bo powinna byc ale musisz sie upewnic ,wogole podejdz doi serwisu i spytaj czy po odpaleniu poduszek jest problem z odpalaniem samochodu w co ja wątpie i nie boj sie serwisu oni sa mili cos o tym wiem .

    Dodano po 3 [minuty]:

    najlepiej porozmawiaj z diagnostą ,spytaj tylko i to wszystko
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    mało słyszałeś fil2006 jeszcze idź poczytaj a potem pomagaj.
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    A mówiłem od razu, wykasować błędy w sterowniku silnika :D No ale co, padnięty ten aku czy nie. Bo jeśli nie ładowałeś go od początku swojego postu, to nawet w jeżdżącym aucie aku padnie po miesiącu. Zawór bzyczy bo są błędy w silniku bo pewnie jest coś uszkodzone po wypadku albo aku padnięte i powstają błedy.
  • #10
    piotr.
    Level 13  
    sterownik air bag zablokował wtrysk nie musisz go odpinać wystarczy odblokować wtrysk z poziomu clipa ale nie wykluczone że są inne defekty te niestety musisz mieć podgląd na parametry silnik czy sterownikmwidzi np obrotry, wielkość ciśnienia na rampie czy wykonana jest synchronizacja itp.
  • #11
    Marcin_ca1
    Level 22  
    a czy ten francuz nie ma wyłącznika wstrząsowego tak jak np fiaty?
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tak, tak kolego Marcin_ca1 on wygląda tak jak ten główny od starej windy, wajcha w górę wajcha w dół. I też jest za szybką. Wystarczy przestawić wajchę i jedziesz.
  • #13
    adamo0282
    Level 1  
    witam!!wlasnie zostalem posiadaczem clio tylko ze 1.2 2007 w ten sam sposob co kolega i mam ten sam problem,pytanie czy uporales sie z tym???gdzie mozna uderzyc i ewentualne koszta z wiozane z tym z gory dziekuje i pozdro
  • #14
    gori92
    Level 13  
    zrobić diagnozę najlepiej clipem.wejść w silnik i wykasować błędy ponieważ zazwyczaj jak wystrzelą poduszki to wyskakuje komunikat o wypadku i trzeba w silniku go odblokować przez kasowanie błędów.Jak to nie pomoże to sprawdzić jakie błędy wracają i spojrzeć w parametry silnika.
  • #15
    taazo
    Level 2  
    Sprawa jest banalnie prosta , sa dwie mozliwości - jak juz wczesniej wspomniano na forum to udanie sie do profesionalnego garażu , zrobić diagnoze clipem i po 15 minutach autko odpala !!

    Drugi sposób na odpalenie samochodu jest jeszcze prostszy!! :idea:

    Po odlaczeniu akumulatora , wymieniasz wszystkie wystrzelone poduszki w aucie, a po wymianie sterownika na nowy lub zregenerowaniu starego modulu Airbag, system sie samoistnie uaktualnia i odblokowuje silnik !! :spoko: