Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przetwornica trójfazowa z 12V na 127/220/380V połączenie

adi088 02 Cze 2009 19:56 5644 12
  • #1 02 Cze 2009 19:56
    adi088
    Poziom 9  

    witam
    nabyłem przetwornice tak jak w temacie wyprodukowana przez
    SPÓŁDZ-PRACY ELEKTR SPECJALISTÓW w ŁODZI
    Typ Z3V
    Nr 93
    Volt 380 12
    VA 4000

    problem jest taki że nie ma połączenia uzwojeń z pozostała częścią ( bezpieczniki i przełącznik napięcia) jeśli ktoś by pomógł to połączyć lub jakiś schemat podsuną byłbym wdzięczny
    https://obrazki.elektroda.pl/37_1243965400.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/92_1243965442.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/45_1243965497.jpg
    przetwornice szacuje na rok 1957
    za pomoc jestem sklonny zaplacic lub za polaczenie

    0 12
  • #2 03 Cze 2009 18:13
    Awdeg
    Poziom 26  

    Do czego chcesz używać bo to wygląda na trafo trójfazowe.

    0
  • #3 03 Cze 2009 21:24
    darek1.65
    Poziom 20  

    Dlaczego używasz słowa przetwornica? Z foto i danych wnioskować można że to transformator trójfazowy 380V na 12V o mocy 4kVA.

    0
  • #4 04 Cze 2009 12:25
    adi088
    Poziom 9  

    nie
    z 12 na 380v tak ale nie z 380 na 12 bo to nie miało by sensu :)
    bo po co pod auto podpinać 380 i przetwarzać na 12 jak na nadwoziu były silniki powyżej 1kva i coś to musiało zasilać

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    było to coś jak warsztat polowy a wiec naprawdę nie miało by to sensu aby pod taki samochód podpinać 380 a żeby zrobić 12. zdjęcie całego samochodu
    https://obrazki.elektroda.pl/37_1244111107.jpg
    jest to ktoś w stanie podłączyć??

    Na tym forum obowiązują zasady poprawnej pisowni właściwe dla języka polskiego. Znaki diakrytyczne /ogonki/ są integralną częścią naszego języka!
    Popraw post, nie usuwając mojego wpisu.
    [Akrzy]

    0
  • #5 04 Cze 2009 13:44
    Awdeg
    Poziom 26  

    Miało by sens z 380,a teraz z 400v/12v ale nie dla ciebie. To co pokazałeś na foto to transformator i jeśli chcesz go podłączyć pod akumlator 12v i otrzymac jakimś cudownym sposobem 380 czy jakiekolwiek inne napięcie to nie ma takiej możliwości.Najprostszym rozwiązaniem jest agregat prądotwórczy

    0
  • #6 04 Cze 2009 14:00
    Stary1952
    Poziom 33  

    adi088 napisał:

    bylo to cos jak warsztat polowy a wiec naprawde nie mialo by to sensu aby pod taki samochod podpinac 380 a zeby zrobic 12. zdjecie calego samochodu

    Witam .
    Muszę Cię zmartwić , takich warsztatów polowych w tych latach było sporo ale żeby nie były "uwiązane do sieci energetycznej " były wyposażane w polowe agregaty prądotwórcze . Ten transformator prawdopodobnie był zasilany z agregatu . :cry:
    Pozdrawiam .

    0
  • #7 04 Cze 2009 14:29
    sp5wcx
    Poziom 33  

    Mi to wygląda na jakąś Polową Stację Ładowania. Mam dokumentację do kilku starszych wersji, łącznie z tą na podwoziu GAZ-a. Sprawdzę wieczorem i odpiszę która konkretnie to była stacja. Zobaczę czy występował tam taki transformator i taka tablica bezpiecznikowa.
    Chyba że był to faktycznie jakiś Polowy Warsztat .... skoro piszesz że były silniki o mocach powyżej 1 kW. Na żadnej Polowej Stacji Ładowania nie było aż tak dużych silników.

    0
  • #8 04 Cze 2009 17:46
    darek1.65
    Poziom 20  

    Samochód>agregat>transformator 380/12>prostowniki>akumulatory.

    1
  • #9 04 Cze 2009 19:09
    adi088
    Poziom 9  

    jest to dokładnie z lublina 51 1957r
    a był to warsztat ślusarski czy coś takiego, bo na wyposażenie były butle gazowe, kuźnia polowa elektryczna cały warsztat klucze lutownice wiertla wiertarka stołowa itp
    a wiec twierdzicie że to transformator jest??

    0
  • #10 04 Cze 2009 20:40
    lechoo
    Poziom 39  

    To co widać na zdjęciach to właśnie tylko transformator 3-fazowy i tablica z bezpiecznikami. W tamtych czasach przetwornice napięcia były budowane jako elektromaszynowe, w postaci zespołów silnik-prądnica.

    0
  • #11 04 Cze 2009 23:08
    adi088
    Poziom 9  

    silnik prądnica.
    a czy może to być silnik od samochodu i prądnica??
    bo samochód miał swój akumlator a nadwozie miało jeszcze jeden swój duży.
    co to jest będę wiedział na 80% w poniedziałek
    obojętnie bo by to nie było czy ktoś to połączy??

    0
  • #12 05 Cze 2009 16:45
    darek1.65
    Poziom 20  

    Ze zdjęć widać że jest połączony, do czego by to miało być.

    0
  • #13 06 Cze 2009 11:17
    adi088
    Poziom 9  

    jest odłączony nie ma kabli pod korki i do przełącznika napięcia

    0