Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

prośba o pomoc w doborze sprzętu do domowego zastosowania

ArturroK. 02 Jun 2009 21:05 1434 7
  • #1
    ArturroK.
    Level 2  
    Witam,

    chciałbym zakupić do siebie w sumie do pokoju dwie kolumny wraz ze wzmacniaczem + karta dźwiękowa do laptopa, dzięki której muzyka mogła by iść bezpośrednio z komputera do głośników.

    I teraz tak, jeżeli chodzi o budżet bo to najbardziej podstawowe pytanie: około 600 - 700 zł na całość. Wiem że to nie jest dużo, ale nie chcę zestawu głośników np. audiona za 100wke o super mocy 1200 wat pmpo, które z tego co wyczytałem potrafią pograć dwa dni lub przychodzą w ogóle uszkodzone.

    Jeżeli chodzi o głośność: fajnie by było mieć jakieś 300 watów (tych słyszalnych a nie tych napisanych na papierku). Na prawdę nie muszę mieć super mega wielkiej wypasionej kolumny jak to (niestety) większość na allegro w tych niższych cenach opisują ludzie - wiem, że za taki budżet nie można mieć super cuda dlatego jakoś staram się gdzieś dotrzeć do takiego rozwiązania w miarę OK.

    I teraz tak, moje typy to:

    http://allegro.pl/item643095111_kolumna_hq_power_300w_8_faktura_vat_vdsg.html
    (widzę, że przy tym przedmiocie ktoś wystawił jednak pozytywa)

    http://allegro.pl/item645683655_kolumna_estradowa_q_8001_300w_nowe_fv.html

    http://allegro.pl/item647639030_cena_hurtowa_kolumny_estradowe_400w_woofer_25cm.html

    http://allegro.pl/item645472846_dwie_nowe_kolumny_estradowe_2x150wat_hollywood.html



    http://allegro.pl/item646111100_kolumny_do_klubu_400_w_promocja.html (tylko niewiem ile tu jest RMS ?)

    tyle z kolumn,

    teraz ze wzmacniaczy to szczerze mówiąc jestem kompletnie zielony i nie bardzo się orientuję - wzmacniacz ma mieć moc mniej więcej połowa mocy kolumn ??

    http://allegro.pl/item649362557_wzmacniacz_estradowy_nightline_360_okazja_tanio.html

    http://allegro.pl/item644660460_wzmacniacz_estradowy_tato_nigtline_540.html

    a o karcie muzycznej myślałem o takiej: http://allegro.pl/item646370248_karta_muzyczna_uca200_uca_usb_interface_u_control.html

    Tak jak mówię raz jeszcze: jestem zielony, to będzie mój taki pierwszy sprzęcik (oprócz jakiegoś boomboxa którego dostałem od starszych na gwiazdkę). Amatorsko (bardzo amatorsko) zajmuję się miksowaniem muzyki (robię to na kompie - tak zaczynam (bez kosztów)) i ciągnie mnie na robienie swoich produkcji (dance/trance/progressive) chciałbym móc złożyć sobie taki zestaw, który:

    a) będzie grać czysto, pasmo będzie w miarę jak najszersze przy niskiej cenie (o co wiem że trudno).
    b) Będzie grać wmiarę głośno - nie będę tym sprzętem nagłaśniać całego osiedla
    c) to raczej dodatkowo i aż tak nie jest ważne: gabarytowo, żeby to jakoś w miarę wyglądało.

    Bardzo bym prosił o pomoc, rozglądałem się po forum zanim napisałem to co napisałem ale niektóre wątki sięgają już 2006-2007 roku a to trochę dawno, a zatem coś mogło się jednak pozmieniać i Ci sprzedawcy którzy byli lewi do potęgi Ntej - teraz mogą oferować coś w miarę OK.

    Z góry bardzo dziękuję,

    Pozdrawiam,
    Arturro K.
  • #2
    Pablo1964
    Moderator
    Piszesz, że chcesz sprzęt do domu a wybierasz pseudoestradowe namiastki. To się nie sprawdzi. Może zabrzmi minimalnie lepiej od boomboksa ale chyba nie o to chodzi. W warunkach domowych dobry sprzęt o mocy 30W na kanał potrafi zagrać naprawdę głośno. I poprawnie, czego nie mozna powiedzieć o pseudoestradówkach. Zmień tok myślenia bo szkoda wyrzucać pieniądze w błoto.
  • #3
    ArturroK.
    Level 2  
    Pablo dzięki za odpowiedź - najprawdopodobniej masz rację - możliwe, że skoro ja widzę 30W - to myślę, że to jest strasznie ciche a mnie jednak zależy żeby sąsiad który gra od 10 lat na pianinie i niszczy ten instrument, usłyszał mnie od czasu do czasu.

    Jeżeli jesteś w stanie, doradź czym się kierować - w ogłoszeniu internetowym ani na forum nie jestem w stanie usłyszeć tego jak gra taki głośnik, który ma 30W a jak gra taki który ma 300W z drugiej strony też, dużo tutaj ludzi pisze że taki sprzęt jest zły i do bani a inni piszą o tym samym sprzęcie że jest super i bass jest gitara. I teraz próbuję się w tym wszystkim odnaleźć, chciałbym coś co jest głośniejsze niż świerszcz i po prostu ładnie pogra i się zaraz nie spali. Tylko właśnie ciężko mi się odnaleźć w tym gąszczu informacji :/

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    Dobra przeliczyłem swoje finanse trochę bardziej i myślę, że wydam więcej niż pisałem wcześniej - ale nie chciałbym wyjść ponad 1K za wszystko (głośniki, wzmacniacz, karta dźwiękowa).

    Teraz tak, interesuje mnie wasze zdanie o:

    1. http://allegro.pl/item648046353_wysoki_model_2_kolumny_podlogowe_voice_kraft_500w.html

    2. http://allegro.pl/item648306313_kolumny_vk_766_vk1004_dwa_kolory_przewody_polac.html

    i tak dla odmiany:

    3. http://allegro.pl/item650484715_magnat_supreme_800_2kolory_hit_cena_kurier_0zl.html

    czy teraz moglibyście coś powiedzieć ?

    poczytałem trochę na forum o voice kraft, dużo ludzi mówi, że to lipa jest ale nikt tego nie popiera żadnym konkretnym zdaniem dlatego też - co możecie powiedzieć o VK ? bo na allegro to z tego co widzę te voice krafty dostają pozytywy.

    tylko proszę nie mówcie że to szajs kiedy sami słuchacie muzyki przez takie czy inne kolumny w jakości < 192 kbps albo z przesterowaniem o parę db (bo takich też znam).

    może najpierw tyle o wzmacniacz zapytam jeżeli coś doradzicie.

    Pozdrawiam i z góry dzięki !
    Arturro K.

    Dodano po 28 [minuty]:

    z tych, które mnie zainteresowały (patrzałem na pasmo przenoszenia, moc oraz design) znalazłem jeszcze:

    http://allegro.pl/item646832294_promocja_dragon_400_gl_wys_neodymowe_producent.html

    http://allegro.pl/item649890537_extra_kolumny_quadral_quintas_165s_jedyne_warto.html

    http://allegro.pl/item646832629_audiomega_olimpus_280_wiosenna_promocja_producent.html

    pomóżcie proszę :)
  • #4
    Dani66
    Level 30  
    Warto pomyśleć o używanym sprzęcie przeznaczonym do domu. VK to rzeczywiście słabej jakości kolumny. Polecałbym raczej produkty Tonsila lub używane Wharfedale - dobrych kolumn jest wiele tylko trzeba uważać na chińskie produkty. Co do wzmacniacza to lepiej dobierać wzmacniacz do kolumn, a nie odwrotnie. Kolejną sprawą jest to, że nie sama moc świadczy o kolumnie. Liczy się też dobry napęd a konkretne modele (kolumn i wzmacniacza) podam jak napiszesz w jakim pomieszczeniu to ma grać.
  • #5
    ArturroK.
    Level 2  
    to ma grać w moim pokoju 20m2
  • #6
    Dani66
    Level 30  
    Proponowałbym Denona PMA-860 lub Harman/Kardon PM 655 Vxi plus Altony lub Wharfedale Diamond 9.4 (używane).
  • #7
    Tomq
    Level 38  
    http://allegro.pl/item646832294_promocja_dragon_400_gl_wys_neodymowe_producent.html Te odpadaja, maja glosnik tubowy wysokotonowy. W domu sie to nie sprawdza, gra ostro, estradowo, niemilo.

    http://allegro.pl/item650484715_magnat_supreme_800_2kolory_hit_cena_kurier_0zl.html Tu jest za nisko glosnik wysokotonowy, powinien byc na wysokosci uszu...
    Jesli jest ponizej pozornie traci sie duzo wysokich tonow.
    Quote:

    pasmo przenoszenia: 22 - 38,000 Hz

    Na to raczej nie patrz. Mozna sobie napisac 10-80 000 i to nic ci nie powie.
    To nie jest wiarygodny parametr, producent moze napisac co chce, a nawet jesli napisze prawde to przeciez moze podac pasmo przenoszenia ze spdakiem -24 db, czyli tych dzwiekow nie bedzie slychac, a formalnie do tego zakresu kolumny przenosza.
    38 000 za zadne skarby nie uslyszysz. Wiekszosc ludzi slyszy do 18 khz, starsi ludzie do 1khz6. Wystarczy wiec jesli pasmo przenoszenai osiaga 20 khz, to juz jest max tego co mozna uslyszec.

    Zreszta, tak naprawde pasmo przenoszenia tez nam za duzo nie mowi, bo glosniki moga przenosci od 40hz do 20 khz ze spadkiem -2bd,a mimo to jak beda mialy poszarpana charakterystyke przenoszenia, czyli jesli czesc pasma bedzie glosniejsza od reszty, a inna czesc cichsza etc to dzwiek bedzie naprawde nieprzyjemny.

    Ja na twoim miejscu stawialbym przede wszystkim na konstrukcje w ukladzie MMT (2x srednioniskotonowy + wysokotonowy), ewentualnie dobre trojdrozne.


    Pozatym z dwoch 18-20 cm nie uzyska sie basu 22 hz, a jesli tak do musialby byc on okropnie zamulony.
    Duza czesc wzmacniacz obcina pasmo ponizej 40 hz - w muzyce naprawde rzadko dzwiek schodzi ponizej tego zakresu, moze w R'n'B lub jakis czarnym rapie jest tak niski bas, ale w wiekszosci 40 hz ze spadkiem -3 db jest wystarczajace.
    Bas ponizej 35 hz jest juz bardzo ciezki, "miesisty", spowolniony, do kina (ogladanie filmow) jest ok, bo pomaga poczuc na sobie wybuchy, wystrzaly, etc. W muzyce bas powinien byc jak najlepszy jakosciow, szybki i zroznicowany, a nie jak najnizszy.


    Zwroc jescze uwage na glosniki wysokotonowe, najlepiej zeby to byla kopulka materialowa (jedwabna), nie jest to wyznacznikiem jakosci, bo moze byc to byc tania kopulka jedwabna i brzdyko grac, ale taniej kopulki aluminiowej,a co gorsza tubowej nie chcialbym sluchac... Material (tkanina) w wysokotonowkach jest moze nieco mniej szczegolowy, ale za to dzwiek jest "cieplejszy", "milszy".

    http://allegro.pl/item650409237_phonar_compact_2_vifa_scan_speak_bcm.html te zagraja pieknie, glosniki w nich sa po prostu swietne. Moze nie beda trzesly pokojem, ale jesli chodzi o jakosc, to bylby to bardzo doby wybor. Zalezy kto czego oczekuje.

    http://allegro.pl/item646832629_audiomega_olimpus_280_wiosenna_promocja_producent.html
    Oj, te nie... Miedzy glosnikami sa strasznie duze przerwy, a glosniki powinny byc jak najblizej siebie, inaczej sluchacj muzyki bedzie cie draznic ze niskie tony slychac pol metra nizej niz wysokie, dzwiek bedzie taki "nieposkladany", niespojny. Zreszta patrzac na sam wyglad smierdza jakas chinszczyzna, ale to moze moje subiektyne odczucie. Chociaz skoro producent nie zadbal o dobre odleglosci miedzy glosnikami, to prawdopodobnie reszta wykonania stoi na podobnym poziomie...


    http://allegro.pl/item648306313_kolumny_vk_766_vk1004_dwa_kolory_przewody_polac.html Od tej marki trzymaj sie z daleka.

    Mopzesz sie za to zainteresowac tymi http://www.allegro.pl/item649386431_tl_242_niemiecki_odpowiednik_maestro_ii_130.html

    lub chocby tymi http://www.allegro.pl/item654290111_tonsil_fenix_front_nowe_gwarancja_f_vat.html

    Jesli to sa naprawde peerlessy: http://www.allegro.pl/item653292516_extra_kolumny_peerless_200w_jedyna_okazja.html to warto do nich dolozyc. Mozna pogadac ze sprzedajacym, podpytac sie czy zna sie na rzeczy(tzn na robieniu kolumn), jesli tak to te beda lepsze niz fabryczne, a cena za nie jest stosunkowo niska.

    Nie kupuj drozszego amplitunera/wzmacniacza niz kolumny - nie wykorzystasz jego potencjalu.

    Przy tych Warfdale'ach czestotliwosci podzialu zwrotnicy nie jest za niska? Nie mialem z tymi kolumnami do czynienia, nie wiem jak graja, ale ciecie glosnika wysokotonwego na 2khz to chyba troche za malo? Im nizej cieta kopulka tym dzwiek bardziej "krzykliwy"... No i im nizsze pasmo odtwarza wysokotonowka tym latwiej ja spalic. http://cokupic.pl/opinie/WHARFEDALE-DIAMOND-94/12b99784bd957833
  • #8
    ArturroK.
    Level 2  
    Hej, dzięki za bardzo szeroki opis tego czym powinienem się zainteresować. Niestety moja sytuacja się drastycznie zmieniła finansowo i ... chwilowo nie będzie mnie jednak stać na to co mi poleciliście :/ Ale za jakieś parę miechów myślę, że poszukam tych peerlessów. Dzięki bardzo za pomoc ! Informacje bardzo mi się przydadzą - teraz nie, ale tak jak pisałem za kilka miechów na pewno, po prostu musiałem kwestie zakupu przełożyć :/