Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diagnostyka komputerowa citroen xsara1.6 98r benzyna

02 Cze 2009 21:45 5475 17
  • Poziom 10  
    Witam. Tak jak w temacie. Mam prośbę do użytkowników elektrody. Czy ktoś się orientuję, czy już jest w obiegu jakiś interfejs którym można by było przeprowadzić diagnostykę komputerową tego auta? Widziałem, że na allegro jest coraz więcej interfejsów zbudowanych na bazie układu lm327 którymi podobno można diagnozować moje autko. Pisze że podobno ponieważ po konsultacji telefonicznej ze sprzedającym usłyszałem, że nawet on do końca nie wie i że najlepiej jak sobie poszukam na "jakimś forum". Wiem o lexi ale to koszt powyżej 2000zł. A mnie interesuje coś ok 200 no 300zł. Pozdrawiam. :D
  • Poziom 18  
    nikt Ci nie napisze, że robi czy nie robi, bo po prostu nie wiadomo (jeżeli w ogóle istnieje). Miałem sławnego TECH2 do opla na PC (nie mylić z serwisówką) i robił może 30% aut z listy, a zdarzało się, że z tym samym samochodem raz się łączył raz nie.
  • Poziom 10  
    No właśnie. Tego się obawiałem. Przeglądałem w archiwum i faktycznie już kilka osób się o to pytało i nikt na tym forum nie uzyskał satysfakcjonującej odpowiedzi. Dzięki.
  • Poziom 22  
    Z tych tańszych fejsów to jedynie Euroscan może ruszć twoją Xsare 1.6 jak jest na Monotronicu. Ale musisz mieć dwie fizyczne rs232.
  • Poziom 18  
    Cytat:
    Przeglądałem w archiwum i faktycznie już kilka osób się o to pytało i nikt na tym forum nie uzyskał satysfakcjonującej odpowiedzi

    Mylisz się kolego. Setki razy było powtarzane, że do Citroena nie ma "fejsików".
  • Użytkownik obserwowany
    Najtańszy fejsik to ok 2kPLN + piraty.
  • Poziom 13  
    Już kiedyś pytałem o możliwości diagnostyki citroena. Oczywiście odpowiedzi jak i tutaj. Ale minimalne rozwiązanie istnieje. ?interfejs oparty na lm327 i darmowe oprogramowanie w zupełności do odczytania kodu usterki i zgaszenie kontrolki błędu. Mi tyle wystarczyło.
  • Poziom 22  
    ELM327 ruszy Xsare ale dopiero od 2001 roku, tylko silnik i to na kiepskim poziomie.
  • Poziom 13  
    Otóż nie koniecznie po 2000r. Xsara 98rok 1.6. Bardzo ubogo ale zdiagnozować troszkę silnik można.
  • Poziom 13  
    Niestety, tylko Lexia/Proxia, reszta interfejsów to loteria :(
  • Poziom 22  
    marcinwozniak1 napisał:
    Xsara 98rok 1.6. Bardzo ubogo ale zdiagnozować troszkę silnik można.


    Ale nie ELM-em.
  • Poziom 13  
    ELM 327. Citroen xsara 1.6 98rok ośmiozaworowy silnik. Czy mam w jakiś sposób Panie kolego szczególnie udowodnić że bardzo ubogą diagnostykę komputerową silnika można ww. sprzętem przeprowadzić??? Ja też po przeczytaniu wielu postów stwierdziłem że to nie możliwe. Ale zaryzykowałem 150zł wydałem na allegro i teraz przynajmniej kontrolkę wtrysku mogę sam wykasować dodatkowo odczytując kody błędów, które oczywiście są dostępne w sieci. Nie piszę że do każdego citroena da się podłączyć.
  • Poziom 22  
    W 1998r. w Europie nie było jeszcze OBD2, więc nie licz na ELM-a
    Chyba, że masz wersję japońską, albo amerykańską :)
  • Poziom 13  
    Oczywiście że nie liczę. Ale nie jestem wyjątkiem że elm-em można coś poczynić na forum Klubu Cytrynki http://www.citroen.autko.pl/, pamiętam że tam już natrafiłem na temat gdzie toczy się rozmowa dotycząca citroena xsara i el-ema 327. I też jeden zdiagnozował a drugi nie. Jak by nie było to 50% sukcesu.
    Piszę to tylko po to aby stało się jasne że nie tylko lexia proxia ale dla hobbistów i skromnych elektromechaników TEN INTERFEJS JEST JUZ PEWNYM KROKIEM DO PRZODU.

    ZNUDZIŁO MI SIĘ JUZ CZYTAĆ ŻE SIĘ NIEEEEE Da !!!!!

    Nom chyba że komuś na tym strasznie zależy. Pozdrawiam kwansterp.
  • Poziom 10  
    Dziękuję wszystkim za liczne informacje i uwagi.
  • Poziom 24  
    Witam!
    Widze, ze Poznan wiec jak dasz na dobre "piwo" to Ci go zdiagnozuje czyms odpowiednim.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 13  
    Uwaga praktyczna do wcześniejszych wypowiedzi, że czasami się da połączyć, a czasami nie, lub nie zawsze się łączy nawet z tym samym pojazdem. W większości przypadków przyczyna jest bardzo prozaiczna: rozkalibrowane elementy stykowe w gnieździe OBD, lub bardzo często właśnie w przypadku chińskich klonów ELM327 zbyt chude wyprowadzenia wtyczki. ELM327 w zestawieniu z odpowiednim programem i doświadczeniem, to potężne narzędzie diagnostyczne dla silnika. A w przypadku forda i opla można diagnozować prawie wszystkie systemy pokładowe.
  • Poziom 10  
    Dzięki właśnie tego potrzebowałem.