Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 1,9 TDI 2001--> klika sprzęgło klimatyzacji

ARTUR_STANCZUK 03 Jun 2009 12:57 10071 21
IGE-XAO
  • #1
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    Witam Wszystkich, problem jest taki: zdaża się że sprężarka (sprzęgło) załącza sie i wyłącza średnio co sekunde "klika".
    1. Układ opróżniłem i napełniłem taką ilością jak zaleca producent,
    2. sprawdziłęm prsostat wysokiego ciśnienia- jest przejscie na stykach
    3. chłodzenie jest ok 9C na nawiewie.

    W tamtym roku wymieniałem cewke bo sie spalila, w tym juz wiem czemu, niedługo i ta może się spaić!

    samochod nie byl diagnozowany, jak wlacza sie zaplon to climatronic, miga kilka razy i wlacza sie, tak powinno byc??

    climatronic zeby bylo jasne.
  • IGE-XAO
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Nie tak nie powinno być , problem po stronie ciśnienia układu
  • IGE-XAO
  • #3
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    bylo jezdzone tym samochodem ze 2 miesiace bez czynnika moze dlatego miga wyswietlacz, ale teraz uklad jest szczelny, trzeba wykasowac bledy??
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Michu10 wrote:
    Diagnostyka wskazana

    ...i problem po stronie wysokiego cisnienia.Do sprawdzenia czystosc skraplacza(droznosc lameli,powietrze ma przez skraplacz przechodzic bez oporow)Podjechac na serwis klimy,niech dokladnie sprawdza cisnienia.Wentylatory skraplacza wlaczaja sie po wlaczeniu klimy?
  • #6
    epablo
    Level 11  
    a sprawdzaleś czujnik niskiego ciśnienia poniżej ok. 2 barów wyłącza sprężarkę może to on "świruje"?
  • #7
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    ciśnienia sprawdzalem na zewnatrz okolo +12 po wysokiej stronie 10bar niska 2bary, chlodzi dobrze, wentylatory sie zalaczaja gdy zalaczona sprezarka.
    problem w klikaniu sprzegla (nie zawsze, czasem raz w tygodniu,czasem kilka razy dziennie :/)- moze wymienic presostaty wysokiego i niskiego cisnienia??
  • #8
    milejow
    Level 43  
    Odessac czynnik i nabic tyle.ile przewidziano(stacja serwisowa,nie butla na wadze).Presostat jest tylko jeden,malo prawdopodobne,ze to jego wina.Przepytaj go na obecnosc bledow
  • #9
    artur_marcel
    Level 1  
    Witam
    Mam pytanie do ARTUR _STANCZUK, czy udało Ci się naprawić tą usterkę a jeśli tak, to co było przyczyną.
    Pytam się, bo mam taką samą przypadłość w moim SHARANIE 2001, ale ja zmieniałem pompę.
    Moje sprzęgiełko klika przy temperaturze +22 C, a przestaje jeśli jest zimniej.
    Komputer pokazał że to czujnik ciśnienia, ale mechanik nie daje gwarancji.
  • #10
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    jeszcze nie rozwiazalem tego problemu, miedzy innymi z powodu braku czasu, ale na 100% jestem pewien ze to nie jest problem ilości czynnika. jak ktoś posiada schemat elektryczny klimatyzacji, to z gory dziekuje.
  • #11
    Tomcar007
    Level 11  
    witam.Przede wszystkim proponuję diagnostykę tego układu urządzeniem diagnostycznym.objawy na moje oko świadczące o zbyt dużym ciśnieniu w układzie.stawiam na zbyt duże ciśnienie,lub uszkodzony zawór ciśnieniowy ewentualnie wcześniejsze grzebanie w układzie tj.niewłaściwe pospawanie przewodu (glut lub nieczystości po spawie wewnątrz układu,iałem kilka takich przypadków).Pozdrawiam
  • #12
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    witam ponownie, robilem wlasnie diagnoze vag-comem 4.09 i odziwo ENGINE i pozostale, nie ma zadnych bledow. i jest jeszcze jedna sprawa po wlaczeniu zaplonu miga sterownik climatronica??, narazie klima dziala, ciekawe jak dlugo :/ cisnienie ssania 2bar tloczenie 8b t.zew 7C
  • #13
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Miałem taki problem w golfie 4.
    Zabrudzony układ klimatyzacji, jak automat odessał olej to był straszny syf, wtrysnąłem nowy olej i gaz i problem ustąpił
  • #14
    szogun0
    VAG group specialist
    Niski ciśnienie w układzie. Tak jest sygnalizowane.
  • #15
    Miand
    Level 21  
    Po pierwsze odczytaj błędy z KLIMATRONIKA, jeżeli po włączeniu mruga to musi mieć w pamięci błędy (bo tak je sygnalizuje kierowcy). Po drugie podaj dokładne dane autka, to poszperam za schematem.
  • #16
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    melduje nastepujace bledy ze sterownika climatronic: błąd 01596 po wykasowaniu nie miga, ale wraca po krotkiej przejazdzce, Motor For Outside/ Recirculated Air Flap (V154) oznacza naturalnie klape zewnetrzenago i zamknietego obiegu powietrza, sporo robotki aby sie do niego dobrac?? czy jest jakas klasyczna usterka kryjaca sie pod tym bledem??
    vw sharan 2000 1.9 TDI 115KM
  • #17
    dydorobert
    Level 12  
    luknij tu :http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=54180
  • #18
    Miand
    Level 21  
    Na diagnoskopie wejdź w bloki pomiarowe, na pierwszym bloku pierwsze okienko (nie zawsze czasem na pierwszych trzech blokach, na jednym z okienek) są wyświetlane powody zatrzymanie kompresora (na stojącym silniku powinna być 5, po włączeniu EKON 6, a przy odpaleniu silnika i włączeniu klimy gdy ruszy kompresor to 0) odczytaj co jest wyświetlone. Sprawdź to samo gdy wyłącza się kompresor.
  • #19
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    okey okey, jak dostać się do silniczka klapy świeżego/wewnętrznego obiegu powietrza?
  • #21
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    dziekuje dziekuje, wew/zew obieg na bank nie ma wpływu na AC ale chcę to naprawić! klima działa poprawnie. ale ta klapa, jakbym dostal instruktaż to by było łatwiej. jeszcze raz dziekuje, pozdrawiam wszystkich. HEJ!!!
  • #22
    tomasz0703
    Level 25  
    Sory że odgrzewam starego kotleta ,czy w sharanie 2001 rok 1.9 115 km klima manual po włączeniu klimy ma się właczać tylko jeden wentylator ten od strony kierowcy czy obydwa (wydaje mi się że obydwa).Czy przez nie właczajacy się wentylator ten z prawej może rosnąc ciśnienie w układzie i kompresor włącza się i wyłącza co 2-3 sekundy .