Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Magnat Classic 360 i zakłócenia

apeczyslaw 03 Cze 2009 17:20 1630 11
  • #1 03 Cze 2009 17:20
    apeczyslaw
    Poziom 9  

    Witam

    Następujący problem:

    Zakłócenia w głośnikach gdy wzmak ustawiony na filtrze dolnoprzepustowymna opcji FULL.
    Jeśli dam 50 lub 80Hz to jest cichutko.

    Trzeszczenie ustępuje po odłączeniu przewodu sygnałowego od SUBA :)

    Pod wzmakiem jest 1 i 2 kanał głośniki przód (odseparowany zestaw PB s6c) pod kanałem 3 i 4 (mostek) sub Magnat xpress 10.

    Wzmak jak i radio prosto z akumulatora zasilane, Przewody sygnałowe HIFONICS 2 i 3 krotnie ekranowane.


    Czy filtry jakieś trzeba zakupić na przewody sygnałowe ? Czy to wina wzmaka... PROSZE O POMOC


    Pozdrawiam :)

    0 11
  • #2 05 Cze 2009 12:13
    apeczyslaw
    Poziom 9  

    Dodam może jeszcze że:

    Sprawdziłem wszystkie masy - od radia jak i wzmaka prosto do akumulatora.

    Odłączałem antenę (podejrzewałem może pętlę masy).

    Czy możliwe że mam może jakieś przebicie wzmaka? - przykręcony jest do uziemionego oparcia kanapy tylniej.

    Próbowałem także połączyć masę przewodu RCA z obudową radia i też nic nie pomaga, sprawdziłem chyba wszystko i zakłócenia moim zdaniem pochodzą od alternatora - podobno można stosowac jakiś kondensator samochodowy na wyjsciu alternatora który kumuluje w sobie zakłócenia siane przez szczotki alternatora ?

    ?????

    0
  • #3 08 Lut 2011 20:20
    darek2382
    Poziom 9  

    Witam
    Podłączę sie pod te zakłucenia. Kilka lat temu miałem juz takiego magnata i wszystko w nim grało jak należy. Teraz kupiłem drugi taki sam i po zmostkowaniu zauważyłem dziwne objawy. Co prawda gra ale słychać też takie dziwne zakłucenie zawsze z taka sama częstotliwością tak co sek moze dwie (takie mocne uderzenie basu) a na głośniku widac tak jakby go wciągało i później takie mocne uderzenie. Na podłączeniu głośnika pod 1 kanał wszystko gra normalnie. Przy tych zakłuceniach widać jak wrac z tymi uderzeniami przygasa czerwona dioda.
    Ze wzmacniaczami nie mam dużego doświadczenia, ale przyznam że nie jeden mi przeszedł przez ręcę i nigdy nie miałem podobnych problemów nawet przy takim samym Magnacie.
    Możliwe jest że mam gdzieś problem z masą czy jeszcze czymś innym, bo gdzies tu na forum trafiłem na taki problem.

    Jestem tu początkujący i prosze mnie od razu nie równać z błotem.

    pozdrawiam

    0
  • #4 14 Lut 2011 19:35
    grabarz110
    Poziom 12  

    Witam sprawdz spadki napięcia przy wzmacniaczu podczas pracy a jakie masz napięćie ładowania mierzone na klemach aku podczas pracy śilnika.

    0
  • #5 15 Lut 2011 21:43
    grabarz110
    Poziom 12  

    A zapomniałem opcja full daje całe pasmo

    0
  • #6 13 Mar 2011 01:04
    darek2382
    Poziom 9  

    Znów powrót do tematu. Co prawda pozbyłem się mojego jednego problemu. Wymieniłem całe zasilanie wzmacniacza na nowe. Kabel 20 mm2 od samego aku i minus z tyło z karoserii. Zdziwiło mnie trochę że nie szło na moim poprzednim kablu, bo chwilowo pociągnąłem kabel 2x2,5 mm2 i oba bieguny z aku.
    Pojawił mi się kolejny problem. Zakłucenia. W momencie zapalenia auta pojawia sie charakterystyczny gwizd, który się zmienia z zależności od obrotów. Jestem swiadom że Magnat nie jest jakims wzmacniaczem z wyższej półki ale by aż takie zakłócenia?

    I moje pytanie. Są jakieś sposoby by może nie wyeliminować całkiem tych zakłóceń , ale chociaż je zminimalizować?
    Może to komuś pomoże. Mój wzmacniacz zasila dwa głośniki niskotonowe 16cm Clariona ze zwrotnicami, które dorzuciłem w tylna półkę w Oplu Omedze sedanie. Seryjnie mam 8 głośników (4 niskie i 4 wysokie) a moje 2 dołożone to opcja jaką oferuje system BOSE, który zastąpiłem swoimi z racji że u mnie takiego systemu nie było:)

    0
  • #7 13 Mar 2011 01:20
    ogur3k
    Poziom 33  

    darek2382 napisał:
    W momencie zapalenia auta pojawia sie charakterystyczny gwizd, który się zmienia z zależności od obrotów.


    Pętla masy. Mści się branie masy z karoserii. Możliwe uszkodzone radio. Setki takich przypadków było, szukaj.

    0
  • #8 13 Mar 2011 01:41
    darek2382
    Poziom 9  

    ogur3k napisał:
    darek2382 napisał:
    W momencie zapalenia auta pojawia sie charakterystyczny gwizd, który się zmienia z zależności od obrotów.


    Pętla masy. Mści się branie masy z karoserii. Możliwe uszkodzone radio. Setki takich przypadków było, szukaj.


    Cały czas czytam i szukam. Opinii jest wiele. jedni piszą że masa moze być z budy inni że z aku musi.
    O co konkretnie Ci chodziło pisząc o uszkodzonym radiu? O tym jeszcze nie przeczytałem

    0
  • #9 13 Mar 2011 02:25
    ogur3k
    Poziom 33  

    darek2382 napisał:

    Cały czas czytam i szukam. Opinii jest wiele. jedni piszą że masa moze być z budy inni że z aku musi.
    O co konkretnie Ci chodziło pisząc o uszkodzonym radiu? O tym jeszcze nie przeczytałem

    Masa RCA.

    0
  • #10 13 Mar 2011 08:10
    powalla
    Moderator CarAudio

    Poczytaj podklejony temat .

    0
  • #11 13 Mar 2011 11:36
    darek2382
    Poziom 9  

    Ekran kabli sygnałowych połączyłem z masą a konkretnie wyjscia w radiu i zakłócenia zniknęły całkowicie:) Zastanawiam się tylko czy to jest bezpieczne podłączenie czy może np uszkodzić końcówkę w radiu czy jeszcze cos spalić?

    0
  • #12 13 Mar 2011 11:38
    powalla
    Moderator CarAudio

    Niby coś tam czytałeś ale chyba niedokładnie . Temat zamykam, bo nie będziemy pisać ciągle o tym samym.

    0