Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Voyager 2,5 CRD dymi na czarno, nie wchodzi na obroty

goral28 03 Cze 2009 19:44 7122 18
  • #1 03 Cze 2009 19:44
    goral28
    Poziom 9  

    Witam,
    po remoncie głowicy okazało się, że jeden z wtrysków leje i samochód nie odpala - paliwo lało się ciurkiem do silnika. Wtrys naprawiony olej wymieniony i nic czujnik w pompie do wymiany, nie odpalał. W końcu po 5 miesiącach samochód odpalił i kolejna niespodzianka, dymi na czarno, na wolnych, dodając gazu cały czas! Do tego dzisiaj zaczął czasami szarpać i nie wkręca się na obroty jak powinien (słychać lekki klekot zaworu). Każdy mechanik mówi co innego, a elektronik zapisał mnie na 30.06.
    W serwisie aut amerykańskich odsyłają mnie do serwisu Boscha.
    Może ktoś pomoże mi wcześniej.Będę wdzięczny.
    Pozdrawiam

    0 18
  • #2 03 Cze 2009 20:10
    momik12
    Poziom 31  

    To nie zawór tylko dalej przynajmniej jeden wtrysk leje.

    0
  • #4 03 Cze 2009 20:44
    goral28
    Poziom 9  

    Tylko że wtryski 2x były już sprawdzane na urządzeniu do testu CR i wyglądają ok jeden lekko szwankował ale facet w warsztacie powiedział że go naprawił. Słyszałem też kilka opini że jak wtryski nawalają to dymi na szaro a nie na czarno.

    0
  • #5 03 Cze 2009 20:47
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Sprawdzić ustawienie rozrządu. Sprawdzić wtryskiwacze. Udana naprawa tego wtryskiwacza prawie niemożliwa.
    Gdybyś był bliżej zaprosiłbym cię do siebie na naprawę.

    2
  • #6 03 Cze 2009 20:49
    goral28
    Poziom 9  

    nici napisał:
    Sprawdź dokłądnie wszystkie wtyski pod względem lania i kąt wyprzedzenia podania dawki (tzw zapłon) .


    a jak sprawdzić zapłon??

    0
  • #7 03 Cze 2009 20:54
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Diagnoza parametrów rzeczywistych testerem innej możliwości nie ma. Momentem wtrysku steruje sterownik silnika.

    0
  • #8 03 Cze 2009 20:57
    goral28
    Poziom 9  

    trans-serwis napisał:
    Diagnoza parametrów rzeczywistych testerem innej możliwości nie ma. Momentem wtrysku steruje sterownik silnika.


    Czyli diagnostyka komputerowa?

    0
  • #9 03 Cze 2009 20:59
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Można to tak nazwać.

    0
  • #10 21 Cze 2009 20:40
    goral28
    Poziom 9  

    W SerwisieChryslera podłączyli samochód pod kompa i wyszło, że 2 wtryski do wymiany. Wymieniłem i nadal dymi nie tak mocno ale dymi da się jeździć. Do tego wczoraj na trasie bez powodu zgasł, a po zatrzymaniu się odpalił bez problemu. Czuję, że silnik nadal nie chodzi jak powinien ( nie wkręca się na obroty jak wcześniej) i słyszę jak klawiatura pracuję głośniejsza praca zaworów.

    Dzisiaj sprawdziłem przekręcając 2x stacyjkę kody błędów i wyskoczył :
    P 113,0. Co to jest może mi ktoś podpowie bo już pół roku z tym się męcze.O wydatkach nie wspominając.

    Dodano po 18 [minuty]:

    i jeszcze jedno po postuju samochodu 2-3 godziny akumulator jest wyładowany do zera a klema gorąca.
    Muszę za każdym razem odłączać akumulator Masakra

    0
  • #11 24 Cze 2009 19:49
    jarsaw
    Poziom 23  

    Witam w tych silnikach zacina sie często sztanga na turbinie i niema dobrego doładowania, ale jak piszesz że słychać klawiaturę to sprawdził bym rozrząd póki nie jest za poźno .P 1130 -wykryto nieszczelność ciśnienia paliwa na listwie CR.

    0
  • #12 24 Cze 2009 20:14
    romanhoks
    Poziom 15  

    A co z łańcuchem kiedy wymieniałeś . Idzie to sprawdzić testerem . Jak jest wyciągniętyto będziesz miał problem.Z awarią turbiny się w ciągu 2 lat nie spodkałem. Co do klawiatury to luzy na dzwigienkach zaworowych dokręć na 29 N kluczem dynamometrycznym . Nie ręką bo szpilki wyjadą.Jak masz wybite dzwigienki to może wyskoczyć laska popychacza . Zakłada sie od Pontiaca. Są dłuższe.Zdają egzamin. Sprawdż łańcuch..Gołym okiem nie zobaczysz czy jest wyciągnięty tylko tester.W elementy wykonawcze na rozgrzanym silniku.Ten co to robi to od razu wyłapie.Dla mnie zacznij od tego.

    0
  • #13 25 Cze 2009 16:42
    jarsaw
    Poziom 23  

    Kolego romanhoks , o czym ty piszesz ? przeczytałeś chociarz o jaki silnik chodzi ?

    0
  • #14 26 Cze 2009 00:24
    romanhoks
    Poziom 15  

    tak kolego Jarsaw 2.5 to ten stary a 2.8 crd to nowy i wiem co pisze.A w jepp chodzą 3.1 w tych starych bo w nowych 3.0 od mietka lub 2.7 od mietka lub 2.0 140km od vw te w Patryjotach

    0
  • #15 26 Cze 2009 12:56
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Kolego romanhoks czytając jakie bzdury wypisujesz, to nawet nie widziałeś takiego silnika nie mówiąc o naprawianiu. Ten silnik jest na pasku rozrządu, hydrauliczne popychacze bez lasek popyczaczy, dwa wałki w głowicy.

    0
  • #16 05 Lip 2009 18:05
    romanhoks
    Poziom 15  

    Z tego co piszesz to ten sam ale 2.8 CRD bardzo mi przykro ale jak zwykle na Polske sprowadzane jest 2.5CRD pracuje w tych samochodach ale nie w kraju prawie 4 lata i z tym silnikiem się nie spodkałem. Przeciwnie 2.8CRD to chyba to samo. A co do 2.5 diesel ten stary motor to bajek nie pisze wypróbuj to co napisałem a się zdziwisz. Co do tego co nie chce chodzić sprawdził bym na początek rozrząd i pompe wysokiego ciśnienia (ciśnienie).Zapłon mi nie pasuje.

    0
  • #17 05 Lip 2009 21:39
    jarsaw
    Poziom 23  

    Kolego , 2,5 i 2,8 to ten sam silnik tylko inna pojemność oba na pasku rozrządu , 16 zaworów tak jak napisał kolega trans-serwis tylko 2,5 chodził ze skrzynią manualną a 2,8 tylko w automacie.

    0
  • #18 07 Lip 2009 15:11
    romanhoks
    Poziom 15  

    2.8 trafiłem w manualnej skrzyni też.

    0
  • #19 13 Sty 2010 19:40
    robal23
    Poziom 9  

    sprawdzcie ustawienia rozrzadu wszedzie sa blokatory inaczej nieda rady kolega jarsaw ma racje

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprawdzcie ustawienia rozrzadu wszedzie sa blokatory inaczej nieda rady kolega jarsaw ma racje

    0