Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Eltrox Hurton
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana lambdy volvo s40 1,8 i

flis 04 Jun 2009 10:57 9313 18
  • #1
    flis
    Level 14  
    Witam.W volviaku padła mi lambda.Z tytułu że oryginał jest drogi chce go zamienić na zamiennik.Oryginał jest cztero przewodowy(2 białe,czarny,siwy)sonda pracuje do 1v.Czy zamiennik można dobrać po kolorach przewodów?W warsztacie powiedzieli mi,że każda bedzie pasowała o ile bezie pracowała do 1v no i będą 4 przewody.Proszę o pomoc.Jest wiele tematów dotyczących sond,ale nic dla mnie nie udało mi się wyszukać.Z góry dzięki i pozdro.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Eltrox Hurton
  • #2
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mieli rację na warsztacie.
    Każda sonda byle 4 przewody i 1V
    2 białe to grzałka
    czarny to sygnał a siwy masa.
  • Eltrox Hurton
  • #3
    flis
    Level 14  
    A jak sprawdzić nową sondę czy pracuje do 1v?Na sondzie takiego info nie zauważyłem.
  • #4
    AUTO-MAR
    Level 20  
    Nie mogę sie zgodzić że każda bo są dwa rodzaje z przejściem masy [siwy na obudowę]i bez
  • #5
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No tak ale dobierając zamiennik w sklepie z katalogu można pominąć ten problem. W moim poscie chodziło że nie trzeba się bać zamienników i będzie chodzić (jak się dobrze trafi).
  • #6
    AUTO-MAR
    Level 20  
    Zgadza się dobry zamiennik wcale nie jest taki zły chodziło mi tylko o zwrot każda na 4 przewody jeżeli będzie dobierał według danych auta to poco mu sprawdzać czy nowa ma 1v
  • #7
    flis
    Level 14  
    Mam do kupienia nową w dobrej cenie,jest oznaczenie na niej audi,vw.Ma cztery przewody i kolory są takie same.Wtyczka jest inna.Jak sprawdzić czy pracuje do 1v?
  • #8
    AUTO-MAR
    Level 20  
    Nic z tego ci nie wyjdzie a sprawdzić możesz tylko po zamontowaniu kompem lub miernikiem na sygnałowym przewodzie
  • #9
    flis
    Level 14  
    A jeśli ja podepnę i się okaże że bezie pracowała do 1v to nie będzie przeciwwskazań żeby ją zamontować na stałe?Masę można łatwo sprawdzić czy idzie na obudowę czy też nie.
  • #10
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeżeli wszystko podpasuje to może zostać.
  • #11
    alum07
    Level 14  
    dzień dobry
    wetedy najlepiej byłoby zrobić to co zaleca w poscie auto-mar
  • #12
    flis
    Level 14  
    Założyłem ową sondę z wyglądu identyczna masa na obudowę.I zonk to samo co na starej,stoi na napięciu 0,41.Po rozpięciu kostki to napięcie się nie zmienia na sygnałowym nadal 0,41.Czy oby tak powinno być?
  • #13
    emeryt2
    Level 42  
    Czy masz jakieś błędy na sterowniku , bo piszesz ,że padła sonda lambda II. Ona odpowiada tylko za monitoring katalizatora.
  • #14
    flis
    Level 14  
    Sonda jest jedna.Błąd z czytany kts mówił o braku masy bądź przerwie w obwodzie sondy(mogłem coś przekręcić)i był tylko jeden błąd.Przepływomierza brak,czujnik podciśnieniowy zmieniony więc nie ma już do czego się przyczepić.Natomiast sprawdziłem sondę która była do tej pory po numerach,okazało się że jest od peugota.Być może ktoś wstawił na sztukę.Firmowa sonda sporo kosztuje,używaną ciężko do tego modelu silnika dostać.Ciekawi mnie jeszcze sonda uniwersalna.
  • #15
    emeryt2
    Level 42  
    Masz racje . Skąd ja wziąłem sondę za katalizatorem sam nie wiem , to wszystko przez te atomy...

    To napięcie około 0,45V , to napięcie referencyjne sterownika. Jest stałe i tylko wtedy , gdy jest przerwa na przewodzie sygnałowym lu masy sygnału - brak zamknięcia obwodu.
    Gdzie mierzyłeś to napięcie - przy sterowniku czy przy sondzie?
  • #16
    flis
    Level 14  
    Napięcie mierzyłem przy kostce sondy z podłączeniem jej i bez niej.Czy z nią czy bez niej napięcie było to samo około 0,41 na sygnałowym oczywiście.
    Dodam że masę podpiąłem pod akumulator.Więc z tego co piszesz raczej jest w porządku,tylko sondę trzeba dobrać odpowiednia.
  • #17
    flis
    Level 14  
    Kupiłem sondę nową według katalogu(uniwersalną)i problem dalej bez zmian napięcie 0,41-0,43 przy dodaniu gazu do 0,49.Ciekawi mnie tylko czemu ktoś wcześniej założył sondę z masą na obudowę chociaż katalog podaje masę w środek.Czy oby nie popełniam błędu szukając lambdy?Może problem tkwi gdzie indziej tylko gdzie?
  • Helpful post
    #18
    emeryt2
    Level 42  
    Tą nową kupiłeś , jak rozumiem , bez wtyczki , łączyłeś przewody. Sprawdz dobrze , czy masz przejścia na przewodach od sondy do wtyczki , bo wczesniej napisałeś , że na wtyczce masz napięcie referencyjne 0,45V.
  • #19
    flis
    Level 14  
    Mierząc pracę sondy w warsztacie,czasami sonda się zatrzymywała.Mechanik natomiast nie był na tryle bystry,żeby zobaczyć że lambda w momencie zatrzymania była na napięciu właśnie referencyjnym.A błąd odczytany kts-em należało potraktować dosłownie.W momencie odkręcania lambdy musiałem przewód dorwać.Szukałem wszystkiego oprócz tego co trzeba.
    Dzięki emeryt widać,że niewielu na forum wie o co biega-Ty do nich najwyraźniej nie należysz.Problem rozwiązany jednym nowym sygnałowym przewodem od sondy do wtyczki.
    Pozdrawiam wszystkich cierpliwych do ludzi którzy wiedzą że 'dzwonią tylko nie wiedzą gdzie'.