Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tronic t4x za niski prąd

04 Cze 2009 11:53 10030 14
  • Poziom 19  
    Witam mam Prostownik Tronic t4x któy posiada 3 tryby ładowania aku 1/ładowanie aku pnizej pojemności 14 Ah prądem 0,8A
    2/ładowanie aku powyżej pojemności aku 14 Ah prądem 3,6A
    3/ładowanie przy niskich temperaturach

    problem polega na tym że gdy mierze prąd ładowania to we wszystkich trybach ładuje mi prądem 800mA tak jak w trybie nr 1 a w trybie nr 2 powinno ładowac pradem rzedu 3,6A
    (tekst zapożyczony)
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 10  
    Witam, ja mam taki sam problem, może ktoś sprawdzał prąd ładowania prostownikiem tronix?
    Ja mam go już od dłuższego czasu, ale nie zbyt jestem z niego zadowolony, bo:
    1) Mocno się nagrzewa - używam go w domu, lub czasem w aucie i jak leży na stole to i stół jest gorący
    2) W instrukcji jest napisane, że ładuje prądem (dla trybu 2) ~3,6A. Owszem jak podłączę wyładowany aku to tak ładuje, ale po jakimś czasie prąd spada do 0,8A i tak ładuje aż do pełnego. ładowanie aku trwa dość długo bo kilka do kilkunastu godzin - aku 45Ah.
    Gdzieś wyczytałem, że prostowniki impulsowe ładują b. szybko, a tu klapa.
    Czy może ktoś z Was sprawdzić jak ładuje wasz tronix?
    PZDR. Adam
  • Poziom 17  
    Witam .
    Posiadam ww. prostownik od około 1,5 roku .
    Pomiar prądu zwykłym amperomierzem włączonym szeregowo to około 760 mA ,we wszystkich trybach .
    Natomiast przy pomiarze miernikiem cęgowym prąd wynosił około 800mA dla presetu 1 ( do 14Ah) , 3,7 A dla presetu 2 ( akumulator samochodowy ) oraz 3,7 do 4A preset 3 .
    Myśle ż ww prostownik ładuje liniowo prądem około 800mA wrzucając na to impulsowo te ww 3,7A.
    A zapomniałem dodać że ww miernik cęgowy posiadał TruRMS - stąd uważam że ww prostownik jest ok .
    Akumulator o pojemności 74 Ah wyładowany do cna ładował około 60 godzin , czyli jakieś 2,5 dni , i postawiło go na "nogi" bateria przed zapięciem miała około 7 V.
    Prostownik też mi się dosyć grzeje , ale to jest normalne w przypadku tych urządzeń .
    Póki co to uważam go za najlepszy dostępny na rynku prostownik , ciekaw jestem kto go zaprojektował dla Lidl'a , niby na moim pisze że jest Made in Germany .
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 2  
    Ja się delikatnie podepnę:) czy wasz prostownik jak postoi w zimnym (temp. ok. 5° a czasem nawet spada do 0) załącza się? Czy musicie go przenieść do domu aby się troszkę ogrzał i wtedy zaczyna działać? Bo ja mam z tym problem, jak jest za zimny to nie chce mi się włączyć:( tylko go muszę rozgrzać.
  • Poziom 1  
    Witam i też delikatnie sie podepnę, co by nowego tematu na temat TRONIXA nie otwierać.

    Ja ten sam model prostownika podpiąłem właśnie do akumulatora ze skutera (12V, 9Ah).

    Po podłączeniu go do akumulatora, a następnie do gniazdka zasilania zapala się lampka standby, ale po przycicnieciu przycisku MODE nic sie nie zmiania, a lampka standby dalej swieci.

    Czy ktos moze wie co jest nie tak?

    pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Superklimak napisał:


    Po podłączeniu go do akumulatora, a następnie do gniazdka zasilania zapala się lampka standby, ale po przycicnieciu przycisku MODE nic sie nie zmiania, a lampka standby dalej swieci.

    Czy ktos moze wie co jest nie tak?



    Ja tak mam jak podłączam prostownik w niskich temperaturach.
  • Poziom 10  
    Taki objaw jest normalny w przypadku mocno wyładowanego akumulatora .Prostownik bada napięcie na aku. jeżeli spadło po niżej 7v nie uruchomi trybu ładowania.
  • Poziom 1  
    Jarosław 1808 napisał:
    Taki objaw jest normalny w przypadku mocno wyładowanego akumulatora .Prostownik bada napięcie na aku. jeżeli spadło po niżej 7v nie uruchomi trybu ładowania.



    No dobra tylko co wtedy... Czy to oznacza że tym prostownikiem nie naładuje takiego aku...???
  • Poziom 9  
    ja podłączyłem na kilka minut zwykły 4A prostownik transformatorowy, złapał kilka V i dalej poszło bez problemów
  • Poziom 15  
    Witam
    Czy jest dostepny jakiś schemat tej ładowarki, bo u mnie szwankuje. Stand by świeci a ladować nie chce. Podłaczałem pod różne akku naładowane i nic nie rusza
  • Poziom 19  
    ja robiłem podobnie jak jasam
    udało mi się ożywić 2 akumulatory, które już spisałem na straty ;-)
  • Poziom 15  
    Superklimak napisał:
    Witam i też delikatnie sie podepnę, co by nowego tematu na temat TRONIXA nie otwierać.

    Ja ten sam model prostownika podpiąłem właśnie do akumulatora ze skutera (12V, 9Ah).

    Po podłączeniu go do akumulatora, a następnie do gniazdka zasilania zapala się lampka standby, ale po przycicnieciu przycisku MODE nic sie nie zmiania, a lampka standby dalej swieci.

    Czy ktos moze wie co jest nie tak?

    pozdrawiam


    Kolego, problem z wybraniem trybu ładowania to częsta usterka tego urządzenia. Po prostu musisz próbować albo podłaczyć najpierw zaciski pod akumulator a potem ładowarkę do sieci i wciskać i puszczać przycisk mode aż zaskoczy tryb ładowania. Jeżeli w ciągu 2 min nie uda się uruchomić ładowania to trzeba wyłaczyć z sieci włączyć ją ponownie, chwilę odczekać i dalej próbować wciskać MODE.
    U mnie za którymś razem zaskakuje i ładuje bez problemu.
  • Poziom 19  
    poniżej 7 V nie wystartuje (zgodnie z instrukcją).
    Miałem 2 takie przypadki startowałem ze starego prostownika do 7V, potem podpinałem Tronica i akumulatory chodzą.
  • Poziom 9  
    buddha napisał:
    Superklimak napisał:
    Witam i też delikatnie sie podepnę, co by nowego tematu na temat TRONIXA nie otwierać.

    Ja ten sam model prostownika podpiąłem właśnie do akumulatora ze skutera (12V, 9Ah).

    Po podłączeniu go do akumulatora, a następnie do gniazdka zasilania zapala się lampka standby, ale po przycicnieciu przycisku MODE nic sie nie zmiania, a lampka standby dalej swieci.

    Czy ktos moze wie co jest nie tak?

    pozdrawiam


    Kolego, problem z wybraniem trybu ładowania to częsta usterka tego urządzenia. Po prostu musisz próbować albo podłaczyć najpierw zaciski pod akumulator a potem ładowarkę do sieci i wciskać i puszczać przycisk mode aż zaskoczy tryb ładowania. Jeżeli w ciągu 2 min nie uda się uruchomić ładowania to trzeba wyłaczyć z sieci włączyć ją ponownie, chwilę odczekać i dalej próbować wciskać MODE.
    U mnie za którymś razem zaskakuje i ładuje bez problemu.


    czy ma ktoś jeszcze jakąś propozycje? Podłączam Tronic t4x do akumulatora i po wciśnięciu MODE wyskakuje mi tylko na tryb 1 (6V) bez możliwości przejścia, zapala się zielona dioda FULL po czym się wyłącza. Wyłączam z sieci, czekam chwile, włączam i dalej to samo. Po 50razie nerwy trochę puszczają, dlatego pytam raz jeszcze, czy ma ktoś jakiś patent jak to coś uruchomić?
  • Poziom 39  
    Van_Gandalf napisał:
    W instrukcji jest napisane, że ładuje prądem (dla trybu 2) ~3,6A. Owszem jak podłączę wyładowany aku to tak ładuje, ale po jakimś czasie prąd spada do 0,8A i tak ładuje aż do pełnego. ładowanie aku trwa dość długo bo kilka do kilkunastu godzin - aku 45Ah.

    I dzięki temu akumulator żyje. Nie wgłębiałem się zasadę pracy tych prostowników, ale z waszych obserwacji wynika, że ładowanie nie ma charakteru stałoprądowego (cały czas stały ustawiony prąd ładowania), ale stałonapięciowy (o wiele zdrowszy dla akumulatora, bo zbliżony do ładowania przez alternator w samochodzie). Prąd ładowania w tym przypadku zależy od stopnia naładowania akumulatora - w miarę zwiększania się stopnia naładowania prąd spada. Pisałem już kilka razy na ten temat.