Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtrysk w ABD i kompresor

kds_tuning_team 05 Cze 2009 02:15 1279 3
  • #1 05 Cze 2009 02:15
    kds_tuning_team
    Poziom 8  

    Witam serdecznie,
    mam nadzieje ze na tym forum znajde jakies konkretne porady (nie w stylu sprzedaj auto i kup szybsze).
    Mam Ibize z silnikiem 1,4 8v ABD monowstrysk.
    Silnik w serii ma 60 KM. Podlubalem troche przy wydechu (chyba najlepsza opcja w tej chwili) i dolocie i auto ma w tej chwili 10,82 s do 100.
    Jednak to juz przestalo mi wystarczac ;p
    Myslalem nad takimi rozwiazaniami:
    zalozenie wielopunktu i doladowanie.
    I teraz pare pytan:
    czy jest sens bawic sie w montaz wielopunktu i jak to zrobic??
    Myslalem o kompresorze z G60 lub zrobieniu turbiny elektrycznej.
    Czy montujac kompresor z G60 poza zrobieniem dolotu, mocowan, smarowania, napedu kompresora i intercoolera cos jeszcze musze zrobic??
    Czy seryjny wtrysk mi to wytrzyma czy trzeba bedzie wymieniac wtrysk i pompe??
    Czy do wystrojenia tego wystarczy jakis chip czy trzeba bedzie montowac oddatkowy komp??
    Co do turbiny elektrycznej czy jest mozliwosc wykonania takiej, ktora bedzie zwiekszac obroty wraz z obrotami silnika?? I jak wykonac zasilanie i sterowanie tego??
    Silnik ma seryjnie sprezanie na poziomie 9,7 wiec mysle ze nie trzeba go odprezac. Doladowanie jakie chce uzyskac 0,4 - 0,5 bara.
    Z gory dziekuje za pomocne uwagi :)

  • #2 05 Cze 2009 07:59
    Moulder
    Poziom 23  

    Cytat:
    czy jest sens bawic sie w montaz wielopunktu i jak to zrobic??

    Całość sprowadza się do zamontowania 4 wtryskiwaczy i listwy wtryskowej. Reszta to pompa paliwa, przewody, filtr, regulator ciśnienia. Tyle hydrauliki. Następnie trzeba oczujnikować silnik zależenie od sterownika, który będzie to miał obsługiwać (najlepiej jakiś standalone). Po tym zabiegu należało by wszystko wystroić, ale chcesz jeszcze doładowanie, więc trzeba najpierw to zrobić. Kolektor dolotowy też przydało by się wymienić.

    Cytat:
    Myslalem o kompresorze z G60 lub zrobieniu turbiny elektrycznej.

    Doładowywarki elektryczne nie istniały i nie istnieją obecnie więc taki sposób odpada.
    G60 to jakiś drogi zabytkowy wynalazek.

    Cytat:
    Czy montujac kompresor z G60 poza zrobieniem dolotu, mocowan, smarowania, napedu kompresora i intercoolera cos jeszcze musze zrobic??


    Przydał by się jeszcze zawór BOV (nie koniecznie wiejska odmiana - czyli z upustem do atmosfery). I w zasadzie to wszystko, ale jak zwykle stanie coś na przeszkodzie np. akumulator etc.

    Cytat:
    Czy seryjny wtrysk mi to wytrzyma czy trzeba bedzie wymieniac wtrysk i pompe??

    No musisz myśleć kompleksowo, i tak musisz zamontować pompę, która daje wyższe ciśnienie (przecież masz już MPi) więc od razu zakładasz pompę o odpowiedniej wydajności. Podobnie z wtryskiwaczami.

    Cytat:
    Czy do wystrojenia tego wystarczy jakis chip czy trzeba bedzie montowac oddatkowy komp??

    Założyliśmy MPi więc stary komp na śmietnik. Gdybyś założył standalone to nim wszystko wystroisz. Można założyć sterownik z innego samochodu, który daje się chipować. Albo opcja 2 tylko zamiast chipowania zamontować ECUMASTER-a, SMT-6 itp.

    Cytat:
    Silnik ma seryjnie sprezanie na poziomie 9,7 wiec mysle ze nie trzeba go odprezac. Doladowanie jakie chce uzyskac 0,4 - 0,5 bara.

    To i tak za dużo, powinieneś odprężyć do 8,0-8,5

    Cytat:
    Co do turbiny elektrycznej czy jest mozliwosc wykonania takiej, ktora bedzie zwiekszac obroty wraz z obrotami silnika?? I jak wykonac zasilanie i sterowanie tego??


    Sprawa z turbinami elektrycznymi wygląda tak, że do ich napędu trzeba silnika o mocy kilku, kilkunastu kW (...set amperów z instalacji). Bez problemu taką moc można odebrać od silnika paskiem (np. klinowym), a następnie trzeba pokryć straty czyli część przyrostu mocy pójdzie na napęd kompresora. Wiąże się to ze wzrostem zużycia paliwa silnika doładowanego mechanicznie w stosunku do doładowanego turbosprężarką ,która to napędu wykorzystuję energię (moc) z bezużytecznych spalin.


    A teraz z innej strony, to co opisałem to mnóstwo roboty, kupa pieniędzy i jaki efekt przy 0,5bara jakieś 115KM (nie znam mocy wyjściowej silnika). Tyle co przeciętny inny samochód. Oczywiście silnik po takiej kuracji będzie mniej żywotny.
    Możesz sprzedać auto doinwestować trochę gotówki i kupić sobie np. E36 2,5 192KM lub jakiekolwiek inne bardziej rozwojowe (wytrzymałość, układ napędowy, zawieszenie hamulce, większy rozstaw kół, osi itd). Miałbyś wtedy silnik, który przy swojej mocy, ma jednocześnie dużą żywotność.

    Popracuj nad ortografią (polskie znaki), bo inaczej wątek trafi pewnie do kosza...

  • #3 05 Cze 2009 16:19
    kds_tuning_team
    Poziom 8  

    Dzięki za odpowiedź :)
    Jeśli nie G60 to co polecasz??
    A jak to się ma do turbiny, bo widzę że z elektroniką i sterowaniem podobna robota jest w obu przypadkach...

  • #4 05 Cze 2009 23:20
    siewcu
    Poziom 32  

    Ja mimo wszystko sugerowałbym albo 1.8T albo 2.0 16V(ABF)... Będzie dużo mniej roboty i droga podnoszenia mocy w tych silnikach jest rozpracowana...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME