Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha RX-V390 martwa cisza

aleksandro 05 Cze 2009 20:50 1432 5
  • #1 05 Cze 2009 20:50
    aleksandro
    Poziom 17  

Witam
    Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem początkujący i dopiero zaczynam zabawę z serwisem, mam już za sobą 2 lata technikum elektronicznego i troszkę już na ten temat wiem, ale jak wiemy najlepszą nauką jest praktyka. Kupiłem amplituner yamaha rx-v390rms uszkodzony. Po włączeniu do prądu świeci tylko czerwona dioda jak go próbuje włączyć to gaśnie i przekaźnik "stuka" ale nic się nie dzieje, od czasu do czasu przekaźnik na płytce od końcówki mocy też się załącza ale to koniec jeżeli chodzi o to co działa. I mam pytanie od czego mam zacząć działać aby zdiagonzować usterkę chciałem sprawdzić najpierw tranzystory mocy ale wole się Was zapytać bardziej doświadczonych czy to ma sens.
    pozdrawiam aleksandrooo

0 5
  • #2 06 Cze 2009 18:07
    aleksandro
    Poziom 17  

odświeżam

0
  • #3 06 Cze 2009 19:12
    sebek3
    Poziom 27  

Jeśli nie zależy Ci na amplitunerze, możesz zacząć naprawę. Jeśli zależy, oddaj do serwisu.

W przypaku opcji nr 1. zacznij od sprawdzenia bezpieczników,oraz czy nie ma innych przepalonych elementów, zasilacza, tzn. sprawdź jakie powinno być napięcie zasilania [na schemacie] i sprawdź napięcia jakie wychodzą z transformatora oraz jakie dochodzą do końcówek mocy.

0
  • #4 06 Cze 2009 19:38
    aleksandro
    Poziom 17  

no wiec zapomniałem dodać ze miałem już troszkę doczynienia z naprawą ale mniej skomplikowanych układów i to co napisał Sebek3 zostało sprawdzone w pierwszej kolejności. Do tranzystorów mocy nie dociera napięcie. Odłączyłem 2 taśmy od tunera i włącza się na ok 5s po czym przekaźnik wyłącza napięcie na transformatorze

0
  • #5 07 Cze 2009 11:50
    sebek3
    Poziom 27  

Wylutuj tranzystory mocy i sprawdź, czy wzmacniacz się uruchomi.

0