Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dziwny objaw smarowania silnika opel 1,6 NZ

igorek83 05 Cze 2009 21:56 1962 14
  • #1 05 Cze 2009 21:56
    igorek83
    Poziom 24  

    witam wszystkich na tym forum:D:D:D
    mam kłopot ze smarowaniem mianowicie:
    silnik zimny ciśnienie 4-4,5 ciepły temp cieczy 80-90stopni a ciśnienie oleju 1,8-1,5. książka podaje minimum 1,5przy temp cieczy 80stopni na biegu jałowym.
    Wszystko by sie zgadzało według książki i ich norm na wysokich obrotach i silniku ciepłym również max ciśnienia oil 4,0-4,2. :!: gdy auto jest w temp cieczy miedzy 80-95 i przy max obciążeniu silnika na biegu jałowym kontrolka smarowania zaczyna sie świeci gdy wyłączę kilka odbornikow prądu to gaśnie ale się żarzy :idea: :idea: :idea:
    dodam ze nie znam prawdziwego przebiegu auta ale ciśnienie sprężania ma równe na wszystkich czyli 11 atmosfery:!:

    w czy szukać usterki i jak sprawdzić zużycie pompy olejowej :?::?::?:

    0 14
  • #2 05 Cze 2009 22:50
    Krick1987
    Poziom 24  

    Skoro ciśnienie zostało zmierzone i jest ok, to bym szukał usterki elektrycznej :)

    0
  • #3 05 Cze 2009 22:52
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podejżewam że masz problem z instalacją elektryczną. Sam napisałeś że jak włączysz odbiorniki to kontrolka przygasa. Sprawdź okablowanie od czujnika, prosta sprawa bo to w sumie kawałek od czujnika do zestawu wskaźników. Sprawdź też sam czujnik. Jeżeli masz takie ciśnienia jak napisałeś i jak książka podaje to zostaw pompe oleju w spokoju.

    0
  • #4 05 Cze 2009 23:28
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    czujnik wymień

    0
  • #5 06 Cze 2009 08:28
    igorek83
    Poziom 24  

    czujnik wymieniłem i jest trochę poprawa.
    dodam ze na silniku zimnym przy max obciążeniu to sie nic nie dzieje, dopiero jak silnik gorący czyli około 80-90stopni
    to takie dziwactwa sie dzieją.
    podniosłem mu trochę obroty i jest lepiej tylko teraz jak wentylator sie włącza przyblokuje silnik i lampka zapali i gdy juz wentylator chodzi to gaśnie!!!wszystkie masy w komorze silnika na nowo zarobione i sam silnik wentylatora tez wymieniony tez wymieniony.

    0
  • #6 07 Cze 2009 13:11
    manta
    Poziom 39  

    To nie wina silnika i jego ciśnienia,szukaj w instalacji samochodu,prawdopodobnie masy do sprawdzenia.

    0
  • #7 07 Cze 2009 13:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 07 Cze 2009 13:48
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z opisu to wynika albo czujnik albo ciśnienie ale jak widać jedno i drugie dobre.

    0
  • #9 07 Cze 2009 13:59
    kwok
    Poziom 39  

    albo przetarta izolacja na przewodach na silniku (zwykle koło rozrusznika na skrzyni biegów) lub jakieś kwiatki w liczniku
    pewnie żeby zrobić trzeba przekopać instalkę od czujnika do licznika

    0
  • #10 07 Cze 2009 14:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 07 Cze 2009 18:21
    igorek83
    Poziom 24  

    dzięki wam za podpowiedzi auto miało trochę małe obroty 800obr i podniosłem je do 870obr i na razie jest ok.

    0
  • #12 07 Cze 2009 20:07
    ociz
    Moderator Samochody

    igorek83 napisał:
    dzięki wam za podpowiedzi auto miało trochę małe obroty 800obr i podniosłem je do 870obr i na razie jest ok.

    800 mieści się w normie, jak podniosłeś obroty? Pewnie zaraz będzie następny temat "nierówno pracuje i nie trzyma obrotów".
    Sprawdź panewki wału czy nie nie ma luzu osiowego chociaż.

    0
  • #13 07 Cze 2009 22:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 07 Cze 2009 22:25
    ociz
    Moderator Samochody

    owik napisał:
    Luz osiowy wału mówisz? Jak to się sprawdza na złożonym, kompletnym silniku podpiętym do koła zamachowego? Z całym sprzęgłem...

    Wystarczy ręką dociskać wał od strony rozrządu a druga osoba wciska i puszcza sprzęgło.

    0
  • #15 07 Cze 2009 22:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto