Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki sprzęt (kolumny, mikser, mikrofony) za 40000 zl

05 Cze 2009 22:07 3539 11
  • Poziom 9  
    Sprawa wygląda następująco. Posiadamy zespól który ostatnio się trochę rozwinął i zaczął potrzebny być własny sprzęt. Granie głównie na weselach, bankietach konferencjach zarówno w środku jak i na małych plenerach. Kwota? - 40 000zł Skład zespołu stały: Perkusja, gitara basowa, gitara elektryczna, klawisze, 3xwokal (dodatkowo nie zawsze będą grać: saxofon, trąbka, puzon)
    Co? -
    1. Kolumny (w miarę możliwości jak najmocniejszy zestaw, w grę jak najbardziej wchodzi zestaw aktywny choć nie obowiązkowo. Zależy nam bardzo na tym aby były to takie głośniki zarówno i doły jak i góry, które można rozbudować dodatkowym sprzętem. Za niedługo powinno być do wykorzystanie kolejne około 20 000 które chcielibyśmy odrazu zainwestować w paczki rozbudowując przodowy zestaw . Pytanie czy opłaca się czy ma to w ogóle sens kupić np 2 głośniki systemu liniowego po jednym na stronę do tego jakieś basy i za pół roku dokupić kolejne 2 głośniki i tak zbierać coraz to mocniejszy przodowy zestaw czy raczej kupić coś typowego ale nie liniowego? Myślałem tu nad zestawami HK. Jeśli chodzi o liniówkę głównie miałem na myśli głośniki pol-audio może RCF. Kwota na kolumny powiedzmy około 22 000.

    2. mikser około 20 kanałów myśleliśmy nad SOUNDCRAFT MFX 20
    http://www.sklepmuzyczny.pl/sklepmuzyczny,pl,...kt,asortyment,3,dzial,33,grupa,0,id,6834.html
    , mikrofony, około 3000

    3. Mikrofony: 3x wokal w zasadzie tu raczej mamy postanowione ale zapytam o rade także a mianowicie chodzi o Shure SM58 ale pytanie też mamy: są 2 modele jeden z wyłącznikiem drugi bez jeśli ten mikrofon to lepiej z czy bez wyłącznika. około 3x1500

    4. W miarę zrezygnowania z piecy do gitary elektrycznej procesor gitarowy Boss GT-10 http://www.sklepmuzyczny.pl/sklepmuzyczny,pl,...kt,asortyment,1,dzial,8,grupa,19,id,7539.html
    około 2000

    5. Perkusja, Wychodząc na przeciw ułatwieniu chcemy zakupić perkusję elektroniczną model TD-9KX http://www.perkusje.pl/?strona=produkt&dzial=1&grupa=2&id=3553 cena około 9000

    6. 3xstatyw plus okablowanie - koszty około 500

    7. Oświetlenie coś na sam początek powiedzmy 10 parów plus statywy około 2000

    W sumie wychodzi nam około 40000. Czy takie założenia są trafne. Bardzo prosimy o pomoc w doborze sprzętu. Największą niewiadomą są dla nas kolumny z resztą już jest jak widzicie mniejszy problem ale nagłośnienie to ciężki orzech do zgryzienia szczególnie w czasach z tak wielkim wyborem. Z góry dziękujemy i pozdrawiamy.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 26  
    Eee... Wybór należy do ciebie, my możemy poradzić tylko co jest bubel a co nie.
  • Poziom 9  
    wiem:) Dlatego bardzo proszę o poradę. Dokładnie decyzje podejmę ja ale trzeba najpierw wiedziec co mozna by kupic aby zdecydowac:)
  • Poziom 26  
    Nie rozumiem po co automat perkusyjny skoro macie perkusistę a przecież to co gra automat a nie widać perkusisty będzie uznawane za playback. Uważam również że "namacalny" pałkarz zagra lepiej od automatu.
  • Poziom 26  
    System liniowy to sprzęt na duże przestrzenie i dający spory zasięg.Więc na bankietach itp się nie sprawdzi .Dobry system z pasywnymi kolumnami i podziałem aktywnym i będzie ok.
    A te wszystkie tanie liniówki to pseudo systemy wyrównane liniowo ,a na prawdziwe to potrzeba dużo więcej gotówki.
  • Poziom 9  
    Dlaczego automat perkusyjny? To jest normalna perkusja tyle ze elektroniczna i na takie przedsięwzięcia wydaje nam się najlepszym pomysłem. Kiedy sala jest nie duża i nie ma możliwości być daleko od siebie łatwiej nagłośnić taki zespół z elektroniczną perkusją. Zwykłą perkusję też mamy oczywiście i jeśli okaże się jakiś występ na dworze gdzie można wykorzystać zwykła perkusję tak też zrobimy.

    Czyli mam rozumieć że liniówka odpada. Proszę bardzo o podanie konkretnych propozycji bo z całym szacunkiem "dobre mocne kolumny" nic mi nie podpowiadają co mógłbym kupić. Przypominam tylko fakt że chcemy taki który będzie się dało rozbudować kupując dodatkowe kolumny już do tych.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze mam jedno pytanie. Co to jest ten "podział aktywny" bo niestety nie mogę nigdzie o tym znaleźć.
  • Poziom 10  
    sanosano : w temacie kolumn- co do systemu liniowego to ciężko powiedzieć czy się opłaca. Co do komentarza na temat przydatności systemu liniowego na bankietach nie zgodzę się, nie raz się z tym spotkałem i brzmiało dobrze, zakładam tu oczywiście, że sala weselna czy to inna ma odpowiednią wysokość. To, że system liniowy był konstruowany z myślą o trochę innym zastosowaniu(głównie), nie zmienia faktu, że potrafi sprostać zadaniom stawianym przed tradycyjnym systemem.

    Co do tego czy warto kupić system liniowy to musisz się zastanowić nad tym:
    -jak duże sztuki grasz, ważne żeby mieć zapas ale nie warto inwestować w sprzęt który zagra olbrzymią imprezę na którą zlecenie nie przyjdzie tylko dlatego, że masz na nią sprzęt. Chyba, że masz też w planie wypożyczanie sprzętu, wtedy nigdy nic nie wiadomo.
    -jak wyglądają możliwości umiejscowienia liniówki, czyli zazwyczaj będzie wskazane podwieszenie systemu.

    Co do decyzji to nikt tego nie stwierdzi czy warto czy nie. Rozbudowanie systemu liniowego to lepsze pokrycie w funkcji odległości, system tradycyjny daje trochę większe możliwości w kombinowaniu z poziomym wykierowaniem. Oczywiście każdy system ma jakieś swoje pokrycie w poziomie ( które swoją drogą zazwyczaj wystarcza, jednak jest to przypadek gdzie publika jest umieszczona w ściśle wyznaczonych sektorach ) ale warto się zastanowić czy możesz zaniedbać taki wariant. Osiągi przy tak małych ilościach jak jedna dwie sztuki na stronę będą moim zdaniem w dużej mierze porównywalne z systemem na tej samej klasy przetwornikach w konfiguracji standardowej.
    System liniowy zacznie działać zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem dopiero przy odpowiedniej długości grona ( ilości sztuk powieszonych jedna pod drugą ) więc przy tej ilości na pewno cudów nie będzie, Ale jeśli masz zamiar zainwestować w większą ilość to oczywiście ma sens kupowanie ich na raty bo nie mam wątpliwości, że zagrają w sali ( oczywiście, że jest możliwość dobrego ich umieszczenia! ).

    A co do konkretnych propozycji to ja bym zaproponował zestaw POL-AUDIO bo używają zawodowych przetworników ( i firma jest niedaleko mnie ;) ).

    liniowy :
    SLA 112 ( detal - 6100 szt.)
    +
    TP 118 ( detal - 2440 szt.)


    lub tradycyjny:
    SAT 212 CX 2" ( detal -5856 szt.)
    +
    TP 118 ( detal - 2440 szt.)


    Do tego jakieś końce jeszcze i procesor.

    W obydwu przypadkach masz swobodę w rozbudowywaniu zestawu. Moim zdaniem to zawodowe zestawy ale też nie tanie.

    Generalnie to najwygodniej by było żebyś zadzwonił do POL-AUDIO powiedział co Ciebie interesuje i żeby się umówić na porównanie jak to brzmi. Najlepiej zebrać kilka propozycji innych firm i sobie zobaczyć gdzie można tego posłuchać. Żeby nie słuchać tylko jednego systemu który będzie CI się wydawał najlepszy w teorii i z opinii ludzi, dobrze jest mieć punkt odniesienia jakiś( pewnie i tak tak to planowałeś więc tylko napisałem dla przypomnienia )

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Po pierwsze bardzo dziękuje za odpowiedzi z biegiem napływają mi się nowe pytania:
    1. Jakie są różnice pomiędzy kolumnami zwykłymi, satelitami i liniowymi?
    2. Czy lepiej w kolumnie liniowej dwa głośniki 8'' czy jeden 12'' pragnę porównać 2 Kolumny liniowe SLA 112 oraz SLA 208 ND .
    3. Ponawiam moje pytanie co to jest podział aktywny
    4. Jakie w takim razie końcówki do takich kolumn liniowych mam tu na myśli pol-audio SLA 112 lub pol-audio SLA 208 ND , oraz jaki procesor?
  • Poziom 10  
    1 ) w najprostszy sposób się postaram na tyle na ile ja to rozumiem :
    zwykły - wydaje mi si, że chodzi CI tu o PA(public address - chyba tak się rozwija ten skrót) czyli o systemy których osiągi nie są ściśle powiązane z położeniem względem siebie. Ustawia się je w klastry , ściany lub jak to nazwiesz. Nie ma jednej konkretnej zasady wedle której się je ustawia. Jakaś szersza definicja może przyjdzie z bardziej doświadczonymi kolegami.

    satelita- to kolumna zaliczana do systemów PA ( zwykłych ) która odpowiada za odtwarzanie wysokich- średnich częstotliwości.

    system liniowy - kolumny które są umocowane w pionowej linii jedna pod drugą. O dokładnych zasadach działania jeśli Cię to zainteresuje możesz poczytać gdzieś w sieci. Generalnie chodzi o to aby uzyskać ( w przybliżeniu ) cylindryczną falę, która ma dwukrotnie mniejszy spadek poziomu ciśnienia (głośności - dB) na podwojeniu odległości od źródła. To jakim pasmem system liniowy jest w stanie zagrać zależy też od długości całego systemu, odległości między źródłami dźwięku i od częstotliwości jakiej odtwarzanie Cię interesuje ( tak w dużym skrócie ). Wyższe częstotliwości mogą być silniej ukierunkowane średnie szybciej się rozpraszają. Temat rzeka, więc naprawdę jak coś o tym chciałbyś szerzej się dowiedzieć to musisz poszukać w sieci. Jest bardzo dużo opracowań firm które produkują ten sprzęt za kupę kasy. Generalnie przy zachowaniu kilku zasad system ma za zadanie grać bardziej równomiernie w funkcji odległości od źródła ( czyli tym przy scenie nie urwie głowy a Ci daleko też będą słyszeli).

    2) nie ma zasady co do tego co jest lepsze ma to swoje wady i zalety. 12" na pewno zejdzie niżej ( lepiej sobie trochę poradzi z niższymi częstotliwościami ) za to 8" będzie bardziej precyzyjny. Generalnie to na słuch proponuje ocenić. Tyle z mojego doświadczenia. Może ktoś bardziej doświadczony CI to lepiej wyjaśni.

    3) Podział aktywny oznacza zazwyczaj, że potrzebny Ci procesor do dźwięku czyli musisz zewnętrznie narzucić podział pasma, w tym przypadku na głośnik wysoko tonowy oraz na średnio tonowy.

    4)co do doboru wzmacniacza i procesora, to mogę tylko powiedzieć z czego korzysta pol-audio: procesory xilica a końcówki powersoft , na taką konfigurację 2 sztuki na stronę sądzę, że sprawdzi się ld 3004. Przy czym powersoft to zawodowy sprzęt ale też wysoka cena. Co do xilici to nie mam porównania także się nie będę wypowiadał.
  • Poziom 9  
    To może zapytam tak:
    1. Czym się różni taka kolumna http://sklep.fabrykadzwieku.net.pl/Naglosnienie/Kolumny-estradowe/LDM-PLP-515.html od takiej http://polaudio.pl/pl/products/full/23-sat-212-cx-2quot.html

    2. Druga sprawa to z tym systemem liniowym: czyli lepiej kupić w razie czego kolumnę tego typu http://polaudio.pl/pl/products/full/45-sla-208-nd.html z dwoma głośnikami 8'' niż http://polaudio.pl/pl/products/full/43-sla-112.html ponieważ na pewno będę też chciał kupić jakieś doły np te z pol audio.

    3.Zastanawiam się poważnie nad tymi dwoma propozycjami:
    liniowy :
    SLA 112 ( detal - 6100 szt.)
    +
    TP 118 ( detal - 2440 szt.)


    lub tradycyjny:
    SAT 212 CX 2" ( detal -5856 szt.)
    +
    TP 118 ( detal - 2440 szt.)

    pyanie czy do i jednego i drugiego nadaje sie połączenie następujące:

    Końcówka: http://sklep.fabrykadzwieku.net.pl/Naglosnienie/Koncowki-mocy/Powersoft-DIGAM-LD3004.html

    procesor: http://www.pablodj.pl/product_info.php/products_id/2360

    4. Kolejna sprawa to ten procesor: jak dobierać takowy do kolumn i końcówki. 3 wejścia? 6 wyjść? czy ktoś mógłby wytłumaczyć jak taki procesor się podłącza co wchodzi do wejścia gdzie z wyjścia? czy On ma wbudowany crossovera? z tego co czytam, to tak i do czego ten crossover służy? Czy ma też w sobie EQ? Jest napisane że posiada 6punktów EQ na kanał czy można na początek nim zastąpić bardziej profesjonalny zewnętrzny EQ? Co w ogóle na taki procesorze można zrobić poza podzieleniem sygnału na głośniki wysoko tonowe i średnio tonowy no i co z nisko tonowymi? podłącz sie je bezpośrednio pod końcówkę?

    5. Czy można podłączyć jakoś centralnie 1 głośnik basowy. Mówie tu o cięciach zwględem kosztów. czy w ogóle zagra to. Pewnie to będzie ograniczenie na tylko pare imprez i zaraz bym dokupił drugi lecz zastanawiam się czy po porstu nie lepiej kupić ten lepszy procesor końcowke mocy do tego jeden bas i dokupić niedługo drugi a potem z biegiem czasu dokupić kolejne 2 głośniki na góry.
  • Poziom 10  
    1)Tu porównanie wogóle nie ma sensu : różne zastosowania,przepaść w jakości komponentów , różne konstrukcje. LDM by wypadł słabiutko tutaj ale to nie jest uczciwe porównanie.

    2)Jeżeli już zdecydujesz się na system liniowy to sądzę, że SLA 112 Ci w zupełności wystarczy ( ale tak jak mówię to kwestia usłyszenia jak to gra i porównania). Obydwie budowane są na bardzo dobrych głośnikach.

    3) Tutaj nie wiem czy się zrozumieliśmy bo ja tam wypisywałem jedynie skład zestawu. Co do ilości to do jednej SAT 212 potrzebne są 2 do 3 tp żeby były odpowiednie proporcje. Przy SLA wystarczy jeden bas do jednej paczki na stronę.
    Szczerze proponuje żebyś napisał do POL-AUDIO i poprosił o przygotowanie jakiegoś zestawienia za taka kasę jak mówisz i napisz im co chcesz dostać. Oni już zdecydują co CI potrzeba a co nie. Wtedy masz pewność, że to jest dobrze zgrane ze sobą. Do tego jeszcze proponuje zorientować się jakie jeszcze zestawy są godne polecenia. Może jakieś d&B lub HK audio ( to według mnie zbliżony jakościowo sprzęt) . Do nich wysłać takie samo zapytanie i zobaczyć co mogą CI za taką cenę zaproponować( do ich przedstawicieli / sklepów w Polsce oczywiście). Ja proponuje POL-AUDIO bo to sprzęt który, według mnie ma najlepszy stosunek ceny do jakości.
    Jak jesteś zdecydowany co do reszty sprzętu który chcesz kupić to może zapytać tylko o nagłośnienie jak nie to zadaj pytanie o cały sprzęt. Im więcej kupisz w jednym sklepie tym większy rabat możesz dostać.

    4,5) Jeśli nie znasz się na tym za bardzo proponuję zostawić dobór profesjonalistą. W końcu za coś im płacisz.
    Jeden bas na środku to nie przy takim zestawie, będzie tego basu znacznie za mało. Chyba, że mówimy o tym, żeby ustawić odpowiednią ilość po środku sceny tzw. monoblok wtedy jest to nie głupi pomysł.


    Pozdrawiam.