Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator napięcia prądnicy.

06 Jun 2009 12:32 6068 5
  • Level 15  
    Mam motocykl z prądnicą, problem tkwi w tym że posiadam akumulator jednak jest on użyty tylko jako bateria do rozruchu. Chciałbym zrobić tak aby gdy silnik zgaśnie miałbym nadal światła. Dotychcasz myślalem że będę musial przerobic całą instalacje jednak z ciekawości postanowiłem iść po przewodach, i zrobiłem taki schemat:

    Regulator napięcia prądnicy.

    i tu moje pytanie, czy jeśli zmostkował ze sobą wyjścia z regulatora to zasile światła z akumulatora?
  • Level 27  
    Teoretycznie mozna zblokowac wyjscie akumulatora ze swiatlami. Dobrze bylo by miec schemat regulatora, czy bedzie dalej ladowal akumulator w czasie pracy. Moze ulec uszkodzeniu regulator, lub akumulator, lub w ogole nie bedzie spelnial swojego zadania. Na jakie napiecie sa zarowki w swiatlach. Podejrzewam, ze swiatla zasilane sa pradem zmiennym bezposrednio z pradnicy, a mostek prostowniczy jest tylko malej mocy odseparujacy akumulator i uklad oswietlenia.
  • Level 36  
    Larry_088 wrote:
    czy prądnica z magnesem stałym daje napięcie zmienne?
    :ok:
  • Level 15  
    czy w ogóle istnieje prądnica prądu stałego? czym się różnią?

    ps. Może to nie tyczy konkretnie tego tematu ale...
    w motorze mam wolne miejsce przy kole zębatym i chciałbym wstawić tam silnik krokowy do zasilania ledów, juz nawet taki mam tyle że nie wiem jak połączyć przewody by uzyskać pojedyncze napięcie, przewodów jest 6.
  • Helpful post
    Level 27  
    Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki glowne, oraz ladowala akumulator poprzez prostownik do pozostalych odbiornikow.