Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Carina E 2,0TD - silnik szarpie przy 1500 obr/min

Grzesaw 06 Cze 2009 15:41 2168 3
  • #1 06 Cze 2009 15:41
    Grzesaw
    Poziom 10  

    Wymieniłem w swoim aucie toyota Carina E 2,0 TD 96r głowicę na nową po 5000 km mam jechać do mechanika na regulacje zaworów.

    Problem jest taki że przed zmianą głowicy i po zmianie głowicy silnik szarpie na niskich obrotach szczególnie pod obciążeniem jest to mocno wyczuwalne i słychać taki szmer jakby zawory rzęziły. Przy 1500 obr/min jest to zjawisko rozumiałbym że by buczał silnik że jest zbyt mocno obciążony ale czemu szarpie solidne wibracje jakby dostawał z przerwami ropę (skokowo) Czy to to może być tego przyczyną - luzy zaworowe?

    A możne to pompa? Słyszałem coś o zaworkach zwrotnych możne one wpadają w rezonans na zasilaniu paliwem? One są w pompie tyle co pamiętam.

    Kolejny pomysł to pompa podciśnienia i układ podciśnienia sterowanie podciśnieniami na zaworkach. Czy zaworki podciśnienia na pompę rotacyjna i na EGR są typu ON/OFF. Mam pomysł żeby z każdego zaworka do kabiny wprowadzić żaróweczki 1.2W lub diody i w czasie jazdy obserwować który wpada w drgania odnośnie zasilania oczywiście bo mechanicznie nie sprawdzę. Proszę o weryfikację i podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

    0 3
  • #2 08 Cze 2009 18:51
    Grzesaw
    Poziom 10  

    Cisza ? Brak fachowców w tej materii?

    0
  • #3 23 Lis 2017 00:15
    tomekjachna
    Poziom 1  

    Witam chciałbym ponowić temat może ktoś coś wie.
    Mianowicie u mnie w 2 litrowej benzynie Toyota Carina GLi silnik o oznaczeniu 3s-fe jest taki sam problem, silnik szarpie na niskich obrotach.
    Stało się tak po regeneracji głowicy. Jestem prawie pewny ze to podciśnienia bo z ich podłączeniem miałem największy problem. Miał może ktos podobny problem? I czy udało mu się dojść co i jak?

    0
  • #4 24 Lis 2017 10:31
    rafalb180
    Poziom 9  

    Mój znajomy miał identyczny objaw, winowajcą była pompa wtryskowa, podczas obciażenia była za mała wydajność. Doszli z tą usterką podlączajac zegar w ukąłd paliwowy i wartości były mniejsze niż powinny być do tego samochodu. Pozdrawiam :)

    0