Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s-51 Enduro brak mocy

06 Cze 2009 16:30 9755 18
  • Poziom 17  
    Witam
    Mam pewien problem z simkiem, a mianowicie, gdy go odpalę, na chwilę poczekam zeby zimnego nie gazować, ruszam i wszystko ok, ale po kilku minutach traci moc (np jade pod jedna górkę mając 3 bieg bez problemu leci na tym biegu, a tu nagle w pewnym momencie traci moc i muszę redukować momentalnie do 1), jeśli go zgaszę i poczekam aż silnik ostygnie znowu wszystko wraca do normy ale tylko przez kilka chwil. Proszę o pomoc.
  • Admin Sprzętu Medycznego
    Na początek zmień świecę może po nagrzaniu dawać podobne objawy. Oczywiście przyczyn może być wiele, począwszy od złej mieszanki po zużyte pierścienie tłoka, jeśli przy tym występuje problem z odpalaniem to może też są do wymiany uszczelniacze wału.
  • Poziom 17  
    miałem zrzucony cylinder, nie ma luzów, żadnych rys. ale odpalać odpala, wprawdzie gorzej niż przed tym popsuciem, ale odpala. Mieszanka też dobra, stosunek 1 do ok 50. Świecę zmieniłem na nową ale maluchowską (nie mam chwilowo dostępu do takiej która być powinna) ale efekt ten sam wciąż...

    tzn zaczeło się To wszystko od rozszczelnienia kranika, naleciało mi masę paliwa do cylindra, czy może to mogło uszkodzić simery?? jakie dokładnie są tego obiawy?? bo z tego co mi wiadomo co traci kompresję przez co nie odpala, ale może to być tak że dopiero jak się zagrzeje traci moc??
  • Poziom 23  
    na początek usta odpowiednią przerwę naświecy bo nowa świeca ma ok 0,8 a simson ładnie chodzi na przerwie 0,4mm
  • Poziom 37  
    Witam, też myślę że masz za gorącą świecę, jak silnik słabnie to nie słychać w nim jakiegoś dzwonienia?.
  • Poziom 11  
    Panowie, a nie czasem jest to kondensator?
    Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu.
    TO JEST AMPLITUDA PRĄDU ZMIENNEGO W SIMSONIE
    Simson s-51 Enduro brak mocy
    A TO PO WŁOŻENIU KONDENSATORA .
    Simson s-51 Enduro brak mocy
    WIDAĆ RÓŻNICĘ.
  • Admin Sprzętu Medycznego
    admiral napisał:
    Panowie, a nie czasem jest to kondensator?
    Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu.


    Kolego miałbyś rację, jak najbardziej! Tylko w tych modelach stosowany jest elektroniczny zapłon i nie ma przerywacza z kondensatorem tylko jest cewka impulsatora!
  • Poziom 17  
    hmm, przy wyższych obrotach słychać stukanie jakby w środku jakieś kamyki były, ale skoro pierścienie ok, to przypuszczam ze łożysko do wymiany, i tu kolejne pytanie, żeby je wymienić muszę silnik na pół rozebrać?? czy jest dostęp zdejmując magneto/sprzęgło?? bo simery tak idzie chyba wymienić prawda?? a co do świecy, jak będę miał czas to może i nawet jutro kupię nową odpowiednią (chyba że ta maluchowska moze być??) admiral tak jak już zauważono, tu jest elektroniczny zapłon.
  • Poziom 37  
    W pierwszej kolejności wymień świecę i ustaw zapłon (może być przyśpieszony).
  • Poziom 17  
    zapłon wydaję się być wg oznacznika, a nie miał prawa sam si przestawić, jeśli by był przyśpieszony to czy od początku by za słaby nie był??
  • Poziom 37  
    Właśnie nie, przyspieszony zapłon plus niewłaściwa świeca może dawać takie objawy przy gorącym silniku.
  • Poziom 23  
    Jak swiece masz nowa to wystarczy ze lekko zmiejszysz przerwe i zobacz czy coś sie zmieni
  • Poziom 11  
    Fortronik masz rację nie doczytałem posta.
  • Poziom 17  
    no ok, dzisiaj niedziela więc nie będę tego rozbierał, ale zapytam w którą stronę mam nim ruszać?? bo za bardzo to niewiem jak zapłon regulować;/ a co do tych łożysk, to da radę je wymienić "od zewnatrz"??
  • Poziom 23  
    nie za bardzo... nie wymienisz tak łożysk chociażby jak je zdejmiesz...
  • Poziom 37  
    Na razie wymień świecę, zużyte łożyska wydają raczej głuche dudnienie, zapłon opóźnisz obracając moduł zgodnie z kierunkiem obrotów silnika.
  • Poziom 12  
    Sprawdź uszczelkę pod głowicą,może też puchnąć tłok w cylindrze.Piszesz że jak silnik ostygnie to znowu jedzie normalnie aż znowu się nagrzeje i traci moc, typowe objawy początków zatarcia.
  • Poziom 19  
    powód: polski/chinski/czeski lub jakikolwiek inny tłok lub/i cylinder! Wielokrotnie praktykowane w simsonach. Co niemieckie to niemieckie. Jak kolega wyżej wspomnial tłok puchnie jak ciepły i takie efekty!
  • Poziom 2  
    j.w spotkałem się z podobną sytuacją i faktycznie po wymianie cylindra i tłoka na zamienniki daje to takie efekty dobra rada kupuj tylko orginalne części sa dużo droższe ale masz pewność że będziesz jeździł simem a nie pchał go.