Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 535 V8 nierówna praca, czuc niespalone paliwo,

silver_x 06 Cze 2009 22:42 9227 17
  • #1 06 Cze 2009 22:42
    silver_x
    Poziom 16  

    Witam
    komputer stwierdził - błąd czujnika wałka rozrządu, elektroniczny termostat i sonda lambda. Elektronik kazał zaczac od wymiany czujnika wałka. Jak go odłączam silnik normalnie pracuje? czy to normalne? czujnik kosztuje 300 pln i nie wiem czy to nie jest bezsensowny wydatek.
    Silnik pali mi 20-30 litrówm, czuc niespalone paliwo, czasami strzeli w wydech.
    Nie moge opanowac sytuacji. macie jakies pomysły

    1 17
  • Pomocny post
    #2 06 Cze 2009 22:49
    kwansterp
    Poziom 22  

    Dobrze Ci doradził elektronik, tak się właśnie zachowuje auto, jak ten czujnik zalicza zgona. Błąd sondy to już przyczyna od wałka, który powoduje inny tryb pracy ECU i większe dawkowanie paliwa. Za chwile wywali Ci błąd katalizatora, więc nie zwlekaj z wyminą. O zamiennikach zapomnij.

    0
  • #3 06 Cze 2009 23:17
    ArtHurO1
    Poziom 17  

    Wymieniaj go jak najszybciej - zwlekając z wymiana narobisz sobie dodatkowych kosztów. Jak będzie Ci lać paliwo w wydech to zacznie się ono dopalać w katalizatorze i go tym samym wykończy. Silniki V8 nie lubią jazdy bez katalizatora - masz sondę przed i za katalizatorem... Nie daj się namówić na zamienniki - BMW tego nie lubi, znam to z życia.

    0
  • #4 07 Cze 2009 00:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 07 Cze 2009 07:53
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kto zamienniki lubi , chyba tylko poligamista.

    p.s Witaj Mistrzu.

    0
  • #6 07 Cze 2009 08:12
    momik12
    Poziom 31  

    kwansterp napisał:
    Dobrze Ci doradził elektronik, tak się właśnie zachowuje auto, jak ten czujnik zalicza zgona. Błąd sondy to już przyczyna od wałka, który powoduje inny tryb pracy ECU i większe dawkowanie paliwa. Za chwile wywali Ci błąd katalizatora, więc nie zwlekaj z wyminą. O zamiennikach zapomnij.

    Zmienia sie tylko typ wtrysku a nie dawka.

    0
  • #7 07 Cze 2009 10:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 07 Cze 2009 10:28
    silver_x
    Poziom 16  

    elektrit napisał:
    Może masz coś z krokowcem?


    silniczkek krokowy ciągle drga. Przeczyściłem go ale drga po przekroczeniu stacyjki.
    Co do czujnika wałka możed zaczne od niego. Problem jest tylko z jego zakupem, wygląda jak czujnik z silnika m52 i taki jest dostępny ale mój to M62 i nie mogę takiego kupić. Czy wiecie czy z silnika 6cylindrowego bedzie pasował do v8

    0
  • #9 07 Cze 2009 10:34
    kwansterp
    Poziom 22  

    Kup dedykowany do twojego auta, dobrze go lepiej wyjąć z silnika i pokazać w sklepie, bo matoły lubią się mylić. A i konektory mogą się różnić.

    1
  • #10 07 Cze 2009 11:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #11 08 Cze 2009 08:42
    danek23
    Poziom 17  

    miałem to samo w M62 uszkodzony czujnik wałka rozrządu pierwszej głowicy. Objawy wypadanie silnika z zapłonu czasem dość mocne do tego stopnia że potrafił zgasnąć. Po wymianie wszystko ok. Koszt czujnika w ASO to 330zł. Podróby nie zakładaj!!! Jeśli chodzi o sondę to to raczej jest poprostu padnięta. Też radzę oryginał założyć nie żadne uniwersalne bo tylko będziesz miał zbędne koszty ponownego zakupu oryginalnej części. Sprawdz dokładnie która szwankuje bo jeśli masz M62TUB... (z vanosem) to masz 4szt sond. Wiem z autopsji bo mam takie auto. Po wymianie sond kasuj błędy lub zrób reset klemami, bo auto dalej może kuleć. A nie masz przypadkiem czasem ostrego zadymienia tuż po odpaleniu auta?

    0
  • #12 08 Cze 2009 21:17
    silver_x
    Poziom 16  

    danek23 napisał:
    miałem to samo w M62 uszkodzony czujnik wałka rozrządu pierwszej głowicy. Objawy wypadanie silnika z zapłonu czasem dość mocne do tego stopnia że potrafił zgasnąć. Po wymianie wszystko ok. Koszt czujnika w ASO to 330zł. Podróby nie zakładaj!!! Jeśli chodzi o sondę to to raczej jest poprostu padnięta. Też radzę oryginał założyć nie żadne uniwersalne bo tylko będziesz miał zbędne koszty ponownego zakupu oryginalnej części. Sprawdz dokładnie która szwankuje bo jeśli masz M62TUB... (z vanosem) to masz 4szt sond. Wiem z autopsji bo mam takie auto. Po wymianie sond kasuj błędy lub zrób reset klemami, bo auto dalej może kuleć. A nie masz przypadkiem czasem ostrego zadymienia tuż po odpaleniu auta?


    witam
    tak, jak zapale na zimno to na asfalcie zostaje czarny osad od spalin :cry:
    fajnie że odpisałeś. Szukam tego czyjnika ale po numerach widze że od M52 jest jakis inny ale wyglądaja identycznie;

    http://www.allegro.pl/item650583314_czujnik_polozenia_walka_rozrzadu_bmw_e39_e38.html

    0
  • #13 09 Cze 2009 09:23
    danek23
    Poziom 17  

    Szczerze podejrzewam ze w M52 jest identyczny ale pewności nie mam. W ASO kupowałem ten czujnik. Bez problemu mieli od ręki. Sądzę że jeśli chodzi o cenę to będzie zbliżona czy to od M52 czy od M62. Czujnik jest czujnikiem, pełni tą samą funkcę. Różnicy oby nie było tylko w jego rozmiarach. Jak już będziesz kombinował to porównaj wymiary przed włożeniem żeby przypadkiem nie był za długi czy za krótki. Napewno będzie sie różnił długościa przewodu elektrycznego.

    0
  • #14 09 Cze 2009 13:24
    Toudi_E39
    Poziom 13  

    momik12,

    Cytat:
    Zmienia sie tylko typ wtrysku a nie dawka


    Jak nie dawka??
    Przecież ten układ, po błędzie czujnika wałka, zachowuje się jak wtrysk typu Full Group. Wszystkie wtryskiwacze podają jednocześnie paliwo.
    Nie dość że jest drastyczny spadek mocy to i zużycie paliwa wzrasta.

    0
  • #15 09 Cze 2009 16:02
    silver_x
    Poziom 16  

    danek23 napisał:
    Szczerze podejrzewam ze w M52 jest identyczny ale pewności nie mam. W ASO kupowałem ten czujnik. Bez problemu mieli od ręki. Sądzę że jeśli chodzi o cenę to będzie zbliżona czy to od M52 czy od M62. Czujnik jest czujnikiem, pełni tą samą funkcę. Różnicy oby nie było tylko w jego rozmiarach. Jak już będziesz kombinował to porównaj wymiary przed włożeniem żeby przypadkiem nie był za długi czy za krótki. Napewno będzie sie różnił długościa przewodu elektrycznego.


    ten z M52 wyglada identycznie ale to jest 6 cylindrów nie 8? Myslisz że to nie ma znaczenia? Kabel jaest nawet takiej samej długosci

    0
  • #16 15 Cze 2009 21:36
    silver_x
    Poziom 16  

    danek23 napisał:
    miałem to samo w M62 uszkodzony czujnik wałka rozrządu pierwszej głowicy. Objawy wypadanie silnika z zapłonu czasem dość mocne do tego stopnia że potrafił zgasnąć. Po wymianie wszystko ok. Koszt czujnika w ASO to 330zł. Podróby nie zakładaj!!! Jeśli chodzi o sondę to to raczej jest poprostu padnięta. Też radzę oryginał założyć nie żadne uniwersalne bo tylko będziesz miał zbędne koszty ponownego zakupu oryginalnej części. Sprawdz dokładnie która szwankuje bo jeśli masz M62TUB... (z vanosem) to masz 4szt sond. Wiem z autopsji bo mam takie auto. Po wymianie sond kasuj błędy lub zrób reset klemami, bo auto dalej może kuleć. A nie masz przypadkiem czasem ostrego zadymienia tuż po odpaleniu auta?


    Witam
    kupiłem orginalny czujnik, zamontowałem, dpołączyłem klemy i lipa. Silnik chodzi tak samo. Moc jest, przyśpieszenie, silnik trzyma obroty ale czuć drgania. Zużycia paliwa jeszcze nie sprawdziłem, jutro potestuje.
    Mam juz go dosyć,

    0
  • #17 15 Cze 2009 22:09
    kwansterp
    Poziom 22  

    Miałem taki przypadek w M52, że mechanik się pomylił, źle zinterpretował odczyt z komputera i zamiast wymienić czujnik wału korbowego to wymienił czujnik wałka rozrządu. Zmiana nic nie dała, dopiero po wymianie tego właściwego aut zaczęło gadać jak trzeba.
    Dla jasności.
    - crankshaft - wał korbowy
    - camshaft - wałek rozrządu
    o pomyłkę nie trudno.

    0
  • #18 15 Cze 2009 22:25
    silver_x
    Poziom 16  

    kwansterp napisał:
    Miałem taki przypadek w M52, że mechanik się pomylił, źle zinterpretował odczyt z komputera i zamiast wymienić czujnik wału korbowego to wymienił czujnik wałka rozrządu. Zmiana nic nie dała, dopiero po wymianie tego właściwego aut zaczęło gadać jak trzeba.
    Dla jasności.
    - crankshaft - wał korbowy
    - camshaft - wałek rozrządu
    o pomyłkę nie trudno.


    kody mi zapisali takie;

    112 - signal nockenwellen position..
    139 - kennfeld - kuhlung
    10 - lambda 1 bank

    1