Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo problem z centralnym

06 Cze 2009 23:54 3853 3
  • Poziom 13  
    Witam.

    Mam problem z zamkiem centralnym w citroenie berlingo z 2002 roku.
    Zacznę od początku. Samochód wyposażony był w kluczyk z pilotem CZ. Niestety pilot uległ uszkodzeniu. Tańszym rozwiązaniem jest założenie alarmu ze sterowaniem CZ. Tak też uczyniłem. Założyłem alarm, wszystko działało choć czasami nie chciały się zamykać drzwi po uzbrojeniu alarmu. Po przekręceniu drzwi kluczykiem - cały samochód się zamykał. Po kilku próbach nastała dość dziwna sytuacja. Alarm przestał sterować CZ. Przy zamykaniu kluczykiem włącza się tylna wycieraczka, przy otwieraniu jest tak samo. Po zamknięciu drzwi kluczykiem zamyka się cały samochód oprócz drugich przednich drzwi (tych, których nie zamykam kluczykiem) wycieraczka cały czas się uruchamia wraz z zakluczaniem drzwi. Sterowanie z alarmu daje tylko rezultat przy otwieraniu, ale nie w postaci otwarcia rygli drzwi ale tylko porusza się tylna wycieraczka. Sygnalizacja kierunkowskazami (standardowa jaka była w tym modelu) raz działa poprawnie innym razem nie działa.
    Czy może ktoś spotkał się z takim problemem i wie gdzie najlepiej szukać usterki? Co może być przyczyną takiego zachowania?

    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Myślisz o kostce od radia? Ja myślę że "zapocił " się BSI.
  • Poziom 13  
    Nie wiem czy coś się porozpinało, bo cały czas byłem przy samochodzie i sprawdzałem różne kombinacje dlaczego raz się zamyka innym razem nie. W pewnej chwili drzwi po przyciśnięciu "zamknij" na pilocie "próbowały" się zamknąć (ale wystąpiło coś podobnego jak któreś drzwi są niedomknięte) i rygle nie "zeszły" na dół. Takich prób zamknięcia było 3-4 po czym rygle przestały reagować i włączyła się tylna wycieraczka. Jak wszedłem do samochodu było czuć swąd przygrzanej elektroniki.
    Moduł alarmu jest cały. Sterowanie CZ jest w BSI jak dobrze wnioskuję? Myślę, że mógł się uszkodzić moduł zamykania CZ ale nie wiem co ma wspólnego z tym tylna wycieraczka.



    ________________________________________
    Problem rozwiązany.
    Okazało się, że w BSI wypaliła się jedna ścieżka na płytce wykonawczej. Zwory, które łączyła wypalona ścieżka były również nadpalone. Po przywróceniu połączenia wszystko wróciło do normy. Wypalona ścieżka była w okolicy przekaźników od CZ, także jego częste zamykanie (podczas prób ze sterowaniem z alarmu) mogło ją uszkodzić...
    Ale co miała z tym wspólnego tylna wycieraczka, nie mam pojęcia?:D