Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 1.9 zapłon

kubus1111111112 07 Cze 2009 06:54 3305 14
  • #1 07 Cze 2009 06:54
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    witam mam problem ze swoim audi 1.9 kupiłem go jako uszkodzonego nie zpalał stanął w mieście i tyle wystarczyło żę ustawiłem zapłon na kopułce i silnik pracuje tylko jest problem ustawiam na słuch zapłon i na efekty i ustawiłem jak najlepiej można było ale czasem szczeli z rury dymi strasznie (uszczelniacze?) oleju nie bierze tak dużo ale po kupnie jak zapaliłem to siwo było nawet na gazie a na benzynie obroty falują( tu pytanko gdzie jest silniczek krokowy w tym) teraz na benzynie to chodzi tylko na wysokiech obrotach i też go muli:( co to może być myślicie że jak jest pasek rozrządu wykończony a ma 50tys km to może tak zapłonem o taki kont przestawiać że tak świruje? prosze o szybką odp to w poniedziałek zabieram się za robotę

    0 14
  • #2 07 Cze 2009 07:24
    wytrych121
    Poziom 21  

    Audi 80 1,9 w benzynie?hm,dziwne.

    0
  • #3 07 Cze 2009 07:43
    Sztomel
    Poziom 34  

    kolega chyba zrobił odwiert w cylindrach :) albo ustawił zapłon u kolegi, silnik od razu lepiej chodzi w tym 1.9 - u kolegi niekoniecznie.

    0
  • #4 07 Cze 2009 16:08
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    niby w papierach 1.6, ale gość co kupowałem to mówił że jakiś mechanik mu powiedział, że jest tam 1.9 125 koni. Jest tam jednak silnik 1.6 poznałem po wyglądzie, ale powiedźcie czemu zapłon sam się przestawia co chwila.


    Wiesz, co to jest INTERPUNKCJA? KROPKA, PRZECINEK, WIELKA LITERA? Popraw posty. W przeciwnym razie kosz. [Błażej]

    0
  • #5 07 Cze 2009 16:19
    AREK_GDYNIA
    Poziom 18  

    Sprawdz ,czy palec rozdzielacza nie jest wyrobiony i nie przekreca sie wzgledem osi. Kiedys przyholowali mi Audi ,w ktorym zerwał sie wypust ustalajacy w palcu . Iskra była ,ale nie wtedy gdy powinna :)

    0
  • #6 07 Cze 2009 16:35
    enauto
    Poziom 29  

    Był taki
    oznaczenie SD produkcja 1986 - 1989
    moc 83kW(113KM) przy 5600obr/min
    pojemność 1847
    stopień sprężania 10,5
    wtrysk KE-Jetronic 2.1
    świece W7DTC

    0
  • #7 07 Cze 2009 17:45
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    Dziś zrobiłem 30km potem zaczęło silnikiem terepać, potem go zgasiłem, to już nie zapalił, dopiero jak pokręciłem kopułką to chwycił w całkiem innym położeniu kopułki i już zaczął chodzić, potem znowu 5km. Przecież pasek by tak nie przestawiał.Co klin zerwany na wale? Kopułka, palec, świece nowe. Ja to dopiero kupiłem gościowi, stanęło na drodze zaholował do domu i tyle, ja przyjechałem przestawiłem zapłon i pojechałem. Więc przestawia się co to wg was jest rozrząd dawno nie zmieniany, a i tak jak by przy wysokich obrotach szczela i stuka coś jak by zaczynało o zawory tłuc i chodzi jak disel:). Zrobię tak: jutro kupie nową rolkę, pasek i postaram się to złożyć , tylko żeby mi ktoś powiedział jak ustawić rozrząd na nowo w golfie robiłem poprawcie mnie jeśli się mylę: 1 tłok w gmp do tego znakami na kole zapłonu do wału, potem koło wałka rozrządu kropką do znaku poziomego dodam że nie ma wcięcia już patrzyłem więc tak i potem regulacja kopułką

    0
  • #8 07 Cze 2009 17:46
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    SD i WN
    ha, odkrycie zrobili 1,9 w audi
    2,1 też nie słyszeliście?
    Na rozrządzie są znaki nie problem a z zapłonem podjedź gdzieś na lampę, chwila roboty

    0
  • #9 07 Cze 2009 18:13
    wytrych121
    Poziom 21  

    Po dogłębnym zasięgnięciu lektury zwracam honor,faktycznie jest taki silnik o pojemności 1,9(1847),a jeżeli chodzi o problemy z zapłonem to popieram AREK_GDYNIA,bardzo częsta przypadłość palca rozdzielacza lub zbyt duży luz wałka aparatu zapłonowego.

    Dodano po 18 [minuty]:

    http://chomikuj.pl/buntownik1 - pobierz sobie książkę,tylko musisz się zarejestrować.

    0
  • #10 07 Cze 2009 20:23
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    oki dzięki czyli to 1.9 jest podobno 135 koni ,ale to by musiało być na 16v a mi to nie wygląda na 16, a nie wiem sam gdzie pisze moc silnika? bo 1.6 w papierach:), ale składak to pasek i napinacz kupie do 1.9 o ile będzie . A teraz trochę głupie pytanko rurki od wtrysków mogę się obracać we wtryskach bo moje się obracają, może lewe powietrze dostaje i na benzynie mi nie chce chodzić na wolnych obrotach .Kurcze ale palec niby nowy i kopułka też i nie wyglądają na uszkodzone ,a palec tak bardzo się nie rusza w układzie jakieś 3stopnie jak we wszystkich.

    0
  • #11 08 Cze 2009 07:09
    wytrych121
    Poziom 21  

    1,9 ma 113KM,oznaczenie pojemności może być na bloku silnika pod kolektorem wydechowym,a co do twojej usterki to wina może być zupełnie gdzie indziej np.w układzie wtryskowym benzyny,ale najpierw oczywiście sprawdź ustawienie rozrządu.Do tego jeszcze sprawdź czy gdzieś lewego powietrza nie ciągnie.

    0
  • #12 08 Cze 2009 21:45
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    więc dziś założyłem nowy pasek napinacz ustawiłem rozrząd na znaki, zgadzał się z ustawieniami na tamtym pasku, więc nie był przestawiony. Następnie ustawiłem zapłon, samochód zapalił na dotyk, śmiga jak złoto tylko nie wiem na jak długo:) Ale przedtem też ustawiałem zapłon i chodził mam, nadzieję że się nie przestawi dodam że koło zębate wału nie miało dużych luzów z palcem. W układzie zapłonowym, pod palcem jest taka blacha i ona ma się poruszać? bo mi się wydaje że nie ma i może ona zmienia jakoś położenie palca, na gazie samochód chodzi cacy zamyka obrotomierz, a na benzynie do 2-3 tys obrotów przerywa potem już ładnie wkręca co to może być? Podstawowe pytanie w tym silniku ma być 1,2 tłok 3 elektrodowe świece 3,4 1 elektrodowe świece? podobno świece nowe ale tak w silniku mogą być?

    0
  • #13 08 Cze 2009 22:05
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z tymi świecami to jakaś zbieranina

    0
  • #14 08 Cze 2009 23:56
    enauto
    Poziom 29  

    Napisałem wcześniej jakie mają być świece

    0
  • #15 10 Cze 2009 21:40
    kubus1111111112
    Poziom 13  

    okazało się że łożysko alternatora się posypało i blokowało silnik teraz działa wszystko ok. Tylko na gazie wszystko ok ale na benzynie na niskich obrotach ładnie sobie pyka, ale jak dodam gazu to zaczyna się dławić i gaśnie co to może być dodam że strasznie dymi silnik , ale na benzynie, na gazie biały dym i to dość spory ostatnio się to pojawiło już problem powrócił dalej przestawia zapłon . Jak sprawdzić czy dolni wielowypust, co po nim pasek chodzi nie jest uszkodzony klin? jakiś sposób? Czy przez krzywe koło masowe od paska alternatora i pompy wody mogą się takie cyrki dać, to znaczy ma bicie było spawane

    0
  Szukaj w 5mln produktów