Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 1.9TDI - niegrzeją świece

07 Jun 2009 11:16 23903 12
  • Level 9  
    Jaki może być powód, że w Octavi 03r 1.9TDI nie dochodzi prąd na świece? Co musze zrobić? Gdzie jest przekaźnik grzania świec?
    Z góry dziękuje.
  • Level 34  
    nie dochodzi do nich prąd bo temperatura jest wyższa niż 5*C a powyżej tej temperatury sterownik silnika nie podaje zasilania na świece żarowe, nie szukaj na siłę problemu, którego nie ma.
  • Level 9  
    Tylko problem jest taki, że auto nie pali jak jest zimne. Trzeba go sporo kręcić. Jak jest ciepły to wszystko jest OK.
  • Level 2  
    PRZEKAZNIK jest przepalony
  • Level 9  
    A gdzie jest ten przekaźnik? Jakie ma oznaczenie?
  • Level 35  
    U mnie po nocy, przy zimnym silniku 1 Z ( 1,9 tdi) świece grzeją przez pewien czas, aby poprawić tzw. kulturę jego pracy tuż po uruchomieniu
    ( obserwuję taki stan, gdyż mam dodatkową kontrolkę podłączoną bezpośrednio do zasilania świec żarowych ). Proszę sprawdzić stan świec żarowych, przekaźników odpowiedzialnych za ich zasilanie oraz czujników temperatury silnika. Należy sprawdzić też działanie "światła stopu", bowiem włącznik tych świateł ma podwójne działanie i wpływ na włączenie przekaźników grzania świec.
  • Level 39  
    Włącznik świateł stop ma wpływ na włączenie przekaźników grzania- taką głupotę to chyba tylko tutaj można napisać.
    Kolego wls91 sprawdź moment wtrysku w swoim samochodzie i koło rozrządu na wale korbowym czy nie jest lużne. Nic nie piszesz jak pali ciepły.

    Dodano po 45 [sekundy]:

    A może po postoju odpływa paliwo.
  • Level 9  
    Jak jest ciepły pali dobrze, najgorzej jest rano lub po długim postoju.
    A który to jest przekaźnik od grzania świec?
  • Level 10  
    trans-serwis wrote:
    Włącznik świateł stop ma wpływ na włączenie przekaźników grzania- taką głupotę to chyba tylko tutaj można napisać.
    Kolego wls91 sprawdź moment wtrysku w swoim samochodzie i koło rozrządu na wale korbowym czy nie jest lużne. Nic nie piszesz jak pali ciepły.

    Dodano po 45 [sekundy]:

    A może po postoju odpływa paliwo.


    mam podobny problem z miom AFN TDI ... jak spawdza sie / ustawia monment wtrysku - jak auto zle zapala zimne to wtrysk jest zawczesny czy za pozny? ja nie moge znalesc znaku gornego martwego polozenia w okienku przy skrzyni w VW Sharan i auto pali OK cieple ale bardzo kiepsko zimne - nawet jak jest 20 stopni na zewnatrz ... czy jak wykrece wtryskiwacz i ustawie tlok w momencie gdzy zatrzymuje sie w gornym polozeniu to to zastapi odnalezienie znaku?
  • Level 10  
    Sprawdź bezpiecznik 20A w skrzynce bezpieczników, w tedy przekaźnik pokazuje , że grzeją świece a prąd nie dochodzi do świec.
  • Level 10  
    Ściągnij kostkę od czujnika temperatury tego 4-pinowego, (komputer nie będzie miał informacji o temperaturze i wtedy przyjmuje temp na minusie )wtedy sprawdzisz czy grzeją świecę, powinna się zapalić lampka grzania świec a także załączyć przekaźnik od świec, w taki sposób sprawdzisz czy przekaźnik nie jest uszkodzony :)


    A także sprawdzisz jak zapali (powinien zapalić bardzo szybko, ponieważ będą grzały świece, ale także komputer ustawia większą dawkę paliwa na pompie)

    Na ten temat bardzo dużo szukałem ostatnio, mój AHF 110KM jak był zimny bardzo ciężko palił jak ciepły było lepiej, w moim przypadku pomogło i to bardzo prawidłowe ustawienie kąta wtrysku, miałem za późny w vagu wskazywało 000 ustawiłem 049 i silnik jak był zimny całkiem inna bajka ,odpalał odrazu .
  • Level 34  
    kolego @wls91, w zależności jaki masz silnik - jeśli na pompie wtryskowej to sprawdź Vagiem kąt wyprzedzenia tłoczenia (kąt wtrysku) a jeśli silnik z pompowtryskiwaczami to wartość kąta synchronizacji - jeśli zaczął źle palić po wymianie paska rozrządu to właśnie tę wartość trzeba sprawdzić.
  • Level 10  
    Sprawdź czy sie paliwo nie cofa. Ja miałem przetary wężyk od powrotu i czasami jak postał to musiałem krecic z 20 sekund zanim załapał. A pożniej to juz zapalał od strzału.