Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tester cewek zapłonowych/Generator WN do lampy plazmowej

07 Cze 2009 11:21 15418 26
  • Katalog Megger
  • #2 07 Cze 2009 13:29
    madziulek
    Poziom 16  

    Witam,
    Ciekawy projekt:)
    A może opiszesz zasadę działanie, czas impulsu itp?
    Może jakiś schemat?

  • Katalog Megger
  • #3 07 Cze 2009 13:31
    raczek3
    Poziom 22  

    Konstrukcja fajna, jaki tranzystor zastosowałeś i czy ci się bardzo nie grzeje, ja do testowania cewek mam podobny generator kiedyś miałem na Buz11 ale spalił się po 2-3 minutach potem miałem KD502 ale też się spalił po jakiś 10minutach chociaż miał radiator dość spory...

  • #5 07 Cze 2009 13:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 07 Cze 2009 14:51
    hvelektronik
    Poziom 19  

    witam widzę że skonstruowany układ ma służyć nie tylko do zabawy ale i do pracy, wizualnie wygląda bardzo bobrze.

    Mam pytanie jak długo może pracować taki układ bez awaryjnie sprawdzałeś?
    Co za scalaka zastosowałeś czy jest to nieśmiertelny NE555?

  • #7 07 Cze 2009 14:58
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nie widzę diod zenara pomiędzy bazą i kolektorem BUX . A co z zabezpieczeniem nadprądowym w emiterze BUX - sa?

  • #8 07 Cze 2009 17:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 07 Cze 2009 17:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 07 Cze 2009 18:44
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pytasz o tester , czy o cewkę zapłonową?
    Tester 12V , a cewka WN 19kV.

  • #11 07 Cze 2009 18:50
    tiggerek1982
    Poziom 14  

    jeśli chodzi o generator *(ne555) widzę że elektrit przerobił stary poczciwy układzik(jeśli się nie mylę) pilota na podczerwień z zestawu NE. " NE056a Nadajnik do pilota NE056"
    Tester cewek zapłonowych/Generator WN do lampy plazmowej

    oczywiście wersję z jedną IR .

    Istnieje możliwość zobaczenia reszty układu ?(schemat)

    pozdrawiam

  • #12 07 Cze 2009 19:15
    goldi74
    Poziom 43  

    Bałagan jest zamierzony. Nie chciałem częsci okablowania wiązać we wiązkę w obawie na niebezpieczeństwo ze strony ulotów. Tak ma być.

    Co masz na myśli pisząc o ulotach? Przecież WN masz na zewnątrz urządzenia.

  • #13 07 Cze 2009 20:23
    shati
    Poziom 10  

    Może kolega ELEKTRIT zamieścił by schemat .Chętnie bym się wyposażył w takie cacko

  • #14 07 Cze 2009 20:27
    tomasztech
    Poziom 10  

    Fajny bajer. Pewnikiem za taki pokaz klienta kasujecie X3 czy może X5 ???

  • #15 07 Cze 2009 21:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 08 Cze 2009 09:47
    carrot
    Moderator Samochody

    Zrobiłeś w tym urządzeniu wyjście do wysterowania cewkomodułów ?

  • #17 08 Cze 2009 17:10
    slu_1982
    Poziom 26  

    Dobra a sygnału nie wzmocnisz żadnym tranzystorem ? Bo tam amplituda jest za mała by dobrze wysterować mocne tranzystory... :roll: i tylko dlatego wasze inne tranzystory się palą itp. historie bo większość mocy jest na nich a nie na uzwojeniu pierwotnym... :roll:

  • #18 08 Cze 2009 20:29
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy kolega "SLU" miał na myśli moc w "gradusach" , czy ze wzoru P = U * I. ?

  • #19 08 Cze 2009 21:15
    slu_1982
    Poziom 26  

    Nie miał nam ysli to że trzeba podać większe napięcie na tranzystor mocy który przy mniejszym sygnale na bazie wytraca część mocy jako ciepło a nie przekazuje jej na uzwojenie pierwotne dlatego szybko się pali tranzystory i się nagrzewają :!: :idea:

  • #20 08 Cze 2009 21:39
    tomasztech
    Poziom 10  

    elektrit napisał:
    razy 10. A co, jak szaleć to szaleć.
    Raz-sprzęt jest w pomieszczeniu gdzie klient nie ma wstępu, dwa-płaci mniej, bo jest wiadome dobra-nie, a nie jak u innych łorcyków-jedź pan kup, bo może ona?


    Żartowałem, pewnie i oto chodzi wiedzieć dokładnie a nie na macanego.
    Pozdrawiam

  • #21 08 Cze 2009 21:45
    kpos
    Poziom 12  

    Witam,

    Jakiej mocy trafo Kolega zastosował? Jakieś fabryczne czy nawinięte na zamówienie?

    Pozdrawiam,
    kpos

  • #22 09 Cze 2009 06:29
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 09 Cze 2009 14:41
    Mark II
    Poziom 20  

    slu_1982 napisał:
    Nie miał nam ysli to że trzeba podać większe napięcie na tranzystor mocy który przy mniejszym sygnale na bazie wytraca część mocy jako ciepło a nie przekazuje jej na uzwojenie pierwotne dlatego szybko się pali tranzystory i się nagrzewają :!: :idea:

    Jak baza to bipolar, a jak bipolar to mówimy o prądzie bazy.

  • #24 11 Cze 2009 21:54
    robert.rut
    Poziom 13  

    Pomysł bardzo dobry dla klasycznych cewek samochodowych, których niestety coraz mniej się spotyka, Taki przyrząd nie daje jednoznacznej odpowiedzi czy cewka jest dobra w układach zespolonego zapłonu, gdzie defektowi ulega zaimplementowana w cewce elektronika. Takim układem jest na przykład Bosch Motronik ME 7.4.4. Wyprowadzenie cewki nr 3 w tym systemie przekazuje sterownikowi silnika na zacisk ZF3 sygnał diagnostyczny o stanie zapłonu. W praktyce miałem kilkanaście przypadków uszkodzenia elektroniki przekazującej błędną informację sterownikowi o wypadaniu zapłonu na którymś cylindrze, Sterownik jest tak zaprogramowany, aby po wykryciu defektu zapłonu odciąć wtryskiwacze w uszkodzonych cylindrach ( po to aby nie wlewać paliwa do cylindra w którym nie jest spalane). Podpinając tak uszkodzoną cewkę do tego typu urządzenia (wejścia 1,4 mamy iskrę na pierwszym i czwartym cylindrze, przy podpięciu wejść 2 i 4 mamy zapłon trzeciego i drugiego cylindra) mamy wzorcową iskrę na wszystkich świecach. Tą informacje podałem w wykasowanym poście po to, aby każdy kto będzie posługiwał się tego typu przyrządami miał świadomość o ograniczeniach na jakie może się napotkać w trakcie pracy warsztatowej. Mam nadzieję, że powyższy opis jest wystarczająco merytoryczny. Życzę dalszych udanych konstrukcji.

  • #25 11 Cze 2009 21:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 11 Cze 2009 22:17
    robert.rut
    Poziom 13  

    I to, że teraz o takim czymś wiedzą inni nie mający na co dzień z tym doczynienia.

  • #27 22 Lut 2010 23:43
    erabartek
    Poziom 2  

    witam

    Czy możecie wrzucić schemat urządzenia do testowania sprawności cewek zapłonowych pojedyńczych, podwójnych, poczwórnych oraz bloków cewek zespolonych?a jeśli nie to, czy może ktoś zrobić taki tester odpłatnie