Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 1.9tdi 110km 1998 dziwne drgania ,bialy dym

maras4589 07 Cze 2009 12:22 10208 5
  • #1 07 Cze 2009 12:22
    maras4589
    Poziom 9  

    wczoraj po odpaleniu mojego disla (audi a4 1.9tdi 110 1998) i ujechaniu jakies 500 metrow samochod takjakby stracil moc zaczal bardzo mocno drgac na zewnatrz jak i wsrodku i z rury wydechowej lecial bialy dym po zgaszeniu silnika i zapaleniu go ponownie wszytko ustalo jezeli ktos z was mial taki przypadek dajcie znac z gory dzieki

    0 5
  • #2 07 Cze 2009 16:16
    edward.iskra
    Użytkownik obserwowany

    witam podepnij vaga mozesz miec cos z turbo napisz cos wiecej

    0
  • #3 07 Cze 2009 19:04
    maras4589
    Poziom 9  

    podpinalem 1godz temu nic nie wykazalo ,ale chyba za duzo jest oleju w silniku

    Dodano po 4 [minuty]:

    ostatnio robilem service i chyba koles za duzo nalal oleju i chyba to jest problem-jezeli ktos by mogl wyjasnic lub napisac czy turbina moze zassac olej z silnika w taki sposob ze poprostu za duzo zassala????nie mam zielonego pojecia na jakiej zasadzie dziala turbo---

    0
  • #4 08 Cze 2009 11:23
    edward.iskra
    Użytkownik obserwowany

    Poczytaj troche wszystko jest na forach wlacz szukajke

    0
  • #5 08 Cze 2009 11:30
    BC313
    Poziom 17  

    "W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.

    Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.

    Niebieski

    Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

    Biały

    Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

    Czarny

    Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
    Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym"

    1
  • #6 08 Cze 2009 12:29
    yaaro
    Poziom 33  

    Gdyby turbina zassała olej to twój silnik eksplodowałby od obrotów.
    Proponuje posprawdzać kabelki przy pompie obstawiam zwarcie jednego z elektrozaworów (znawcy wiedza którego).

    3