Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

instalacja w motocyklu - prośba o wyjaśnienie

07 Cze 2009 21:18 4569 10
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam pytanie dotyczące instalacji w motocyklu mianowicie na schemacie prześledziłem drogę prądu od akumulatora kreską pomarańczową i fioletową i wychodzi na to że w przekaźniku spotyka się z dwóch stron plus dlaczego tak jest i druga rzecz do czego służą diody na drugim schemacie (drugi obrazek to instalacja ze środka skrzynki do której na pierwszym schemacie prowadzą kreski)

    dzięki za odpowiedź
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 28  
    Witam
    Zamieść jeszcze raz ten schemat instalacji, ale w lepszej jakości (rozdzielczości) i bez swoich linii. wtedy spróbuję prześledzić połączenia i może coś wypatrzę.
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    ... i napisz jeszcze co to za moto jest.
  • Poziom 9  
    Moto to ZZR 1100D znany też jako ZX-11 NINJA

    instalacja w motocyklu - prośba o wyjaśnienie

    Z góry dzięki
  • Poziom 26  
    Fioletowy przewod za starter switch to sygnal na zalaczenie rozrusznika i idzie z plusa po stacyjce.
  • Poziom 28  
    Witam
    Diody rozdzielają trzy obwody: czujnika rozłożenia nóżki bocznej, wyłącznika sprzęgła i czujnika luzu. Wszystkie te wyłączniki łączą do masy, i przez odpowiednią diodę ta masa jest "podawana" przewodem czarno-zielonym na moduł zapłonowy. I trochę niejasno opisałeś swój tok rozumowania, jeśli chodzi o tę drogę prądu, ale tu zwróć uwagę na fakt, że przy wyłączniku sprzęgła (clutch switch) przewód żółto-zielony idący do skrzynki z diodami łączy się z masą poprzez sekcję "P" tego wyłącznika.
  • Moderator Samochody
    Na tym schemacie jest błąd ! , + akumulatora jest połączony tylko ze stykiem przekaźnika rozrusznika, natomiast powinien do niego dochodzić jeszcze ten pólprzezroczysty obwód połączony teraz z rozrusznikiem
    instalacja w motocyklu - prośba o wyjaśnienie
  • Poziom 28  
    carrot napisał:
    Na tym schemacie jest błąd ! , + akumulatora jest połączony tylko ze stykiem przekaźnika rozrusznika, natomiast powinien do niego dochodzić jeszcze ten pólprzezroczysty obwód połączony teraz z rozrusznikiem

    Rzeczywiście, kolega carrot dobrze zauważył: brakuje bezpośredniego połączenia plusa akumulatora z instalacją motocykla, jest tylko poprzez styk rozrusznika. Przy takim układzie połączeń w ogóle nie dało by się uruchomić moto...
  • Poziom 9  
    Dziś tam jeszcze pokombinowałem i okazało się, że switch przy sprzęgle jest dwu pozycyjny, w sumie ze schematu to wynikało ale już się nauczyłem, że te schematy nie są do końca poprawne a w dodatku trzeci przewód puszczony był gdzieś bokiem i nie było go widać. Co do czarno-zielonego przewodu to teraz w końcu wiem gdzie jest ta brakująca mi masa...nagle w jednej chwili schemat nabrał dla mnie sensu bo w pewnym momencie zdurniałem zastanawiając się jak odwód może działać na samych plusach i gdzie jest to coś o czym nie wiem. Na szczęście okazało się, że nie ma tego czegoś. Co do sekcji P przy switchu sprzęgła jak pisałem puścili bokiem trzeci przewód i myślałem, że schemat jest dla jakiejś innej wersji mojego motocykla bo w sumie do końca sam nie wiem na jaki rynek była wypuszczona moja maszyna a te moto różniło się w sumie w każdym kraju w jakim było sprzedawane...To ZZR1100 lub ZX11 a tu zrobili ZX1100 a pod taką nazwą nigdzie nie był sprzedawany


    Dzięki za uspokojenie mojej zszarganej psychiki...
  • Poziom 38  
    Haynes po prostu trochę namieszał rysując te schematy. Nie widać prawidłowych wewnętrznych połączeń w przekaźniku rozrusznika. Sam przekaźnik to taka mała hybryda, podłącza się dwa przewody "prądowe" od akumulatora i rozrusznika oraz podłącza się wtyczkę z 4 pinami, w przekaźniku znajduje się również główny bezpiecznik instalacji elektrycznej. Z takim przekaźnikiem miałem do czynienia w ZX9. Wygląda on tak:
    instalacja w motocyklu - prośba o wyjaśnienie

    Co za problem masz z instalacją w tym moto?
  • Poziom 9  
    W VF'ie miałem taki sam przekaźnik, pewnie to standardowe rozwiązanie w moto.

    Najprawdopodobniej gubi mi masę gdzieś między stycznikiem w sprzęgle a wiązką, tak wnioskuje ponieważ czujnik luzu działa kontrolka też ale nie świeci moto na sprzęgle pali a po puszczeniu sprzęgła gaśnie. Po zwatowaniu wszystkich trzech pinów na styczniku w sprzęgle z tego co pamiętam już wszystko działało bo pociągnął sobie masę z ramy...Przynajmniej tak mi się wydaje