Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 1,2 '95 strasznie dużo pali

snajperq 08 Cze 2009 08:29 5850 12
  • #1 08 Cze 2009 08:29
    snajperq
    Poziom 10  

    Witam,
    No więc na wstępie chciałbym zaznaczyć, że to moje pierwsze autko, za bardzo nigdy pod maską nie grzebałem, więc nie znam się na tym ;/, aczkolwiek przy trasie autko spala ok.8/100 a w mieście odcinki 5-30km zjada mi nawet do 12/100, mój brat ma identyczne, lecz z pomocą przy moim raczej nie za bardzo się da, mimo iż jest elektrykiem z zawodu. Lecz zgodził się pożyczyć autko na kilka dni i wyszło mi, ze jego [różnią się tylko rokiem, brata jest '97] na trasie spalił pod moją wodzą 5,5/100 a w takich samych odcinkach na mieście ok. 7/100, od czego miałbym zacząć? No i jak by prosperowały koszty ewentualnego sprawdzania różnych rzeczy, gdzie się z tym zgłaszać itp.? No bo chyba, to, że moje spala 2 razy tyle prawie to jednak coś jest nie tak.
    Kilka tyg temu [ok. 4] naprawiana była pompa wodna czy jakoś tak bo woda uciekała mu, pasek rozrządu wtedy też został wymieniony, oraz jakiś filtr chyba, ale to muszę sprawdzić, olej z tego co jest napisane na karteczce wymieniany był ponad rok temu, przejechał na Nim jakieś 1300 km, kwestia, ze jeśli znowu mam wpakować 700zł w naprawę to najpierw zarobić by jakoś trzeba :)
    Czy olej wpływa jakoś na ilość spalanego paliwa? Filtr powietrza wymieniany był przy zmianie oleju, więc też stary, olej w razie potrzeby wymiany, wymieniać samemu wraz z filtrem czy jechać gdzieś? Bo jeśli mam dodatkowo płacić 70zł za wymianę tego + olej + filtr to wole sam próbować przy tym grzebać. Olej mineralny czy syntetyczny? A i bym zapomniał, uszczelka pod głowicą, chyba tak, jak się zdjęło osłonę silnika to taka uszczelka w kształcie prostokąta, była fatalnie założona przez co chlapał okropnie olejem, teraz jest dobrze, nie chlapie a zostało dolewane z 60% oleju mineralnego, bo było za mało. Co do sondy lambda, jestem nastawiony sceptycznie, bo pamiętam że jak ojciec kiedyś jeździł z Suzuki Swift 1,0 glx to zaraz wymieniać mu kazali w kilku pkt, w końcu wymienił ale to co chciał osiągnąć jeszcze się pogorszyło i trafił na mechanika, który tam tylko coś przekręcił czy ten i na marudził, że sonda była w porządku a inni po prostu wymieniali ją, żeby zarobić i więcej napsuli niż naprawili.
    Co do spalin, autko przeszło przegląd 20go maja, bez problemowo, spaliny były OK, ale nie dostałem ile czego ani jak, tyle że dobrze jest, lecz po 2 dniach jak zapaliły się światła wsteczne tak nie gasną, lecz znalazłem na forum kilka opisów i jeszcze nie miałem czasu i okazji tego sprawdzać, ale no zabiorę się za to jakoś teraz, no ale światełka nie wpływają chyba na spalanie :>, no a żeby nie świeciły, wykręciłem żarówki :>.
    z góry przepraszam jeśli dubluje tematy ale moim zdaniem w innych tego typu bardziej konkretnie działania pod autko były, więc szkoda mi kasy na sprawdzanie tego wszystkiego, jeśli coś jest np. niepotrzebne w moim przypadku.
    Dziękuje jeśli ktoś coś odpowie,
    Pozdrawiam,
    snajperq

    0 12
  • Pomocny post
    #2 08 Cze 2009 08:46
    emeryt2
    Poziom 42  

    Opisałeś się ,jak na maturze na dowolny temat. Z tego nic nie wynika , w czym można Ci pomóc. Nie piszesz , jak pali na zimnym i ciepłym ,jak pracuje na wolnych obrotach, czy ma przyśpieszenie , ile na tym silniku przejechane kilometrów.

    0
  • #3 08 Cze 2009 08:55
    snajperq
    Poziom 10  

    145 tys km przejechane jest.
    Na wolnych obrotach ładnie pracuje, równo, nie gaśnie, jeśli o to chodzi.
    przyśpieszenie też nienaganne, w porównaniu do brata autka nawet lepiej, szybciej jest w stanie większe prędkości osiągnąć no i silnik chodzi ciszej i bardziej równo niż brata na prędkości 130km/h.
    Tak pali na ciepłym, na zimnym podniesie się spalanie o prawie 1l/100km, te krótkie trasy to przy rozwożeniu pizzy, jest ciągły ruch także autko najpierw jedzie 20km do pkt pracy po czym tam zatrzyma się, silnik wyłączony na ok.1-2 min tyle trwa zabranie towaru, powrót do autka i kolejne 6-30km, w połowie postój na 3-5 min. no i powrót na pizzerie gdzie znowu ma 1-2 min postoju, jeździ dziennie nawet z 10h prawie cały czas nie licząc tych kilku min postoju więc chyba się ładnie nagrzewa, w każdym momencie jeśli włączę ogrzewanie, to po kilku minutach jest jak w afryce :]
    Na tej pizzeri długo nie jeździ, tydzień tylko bo na zastępstwie u znajomego, dziennie zrobi ok. 200km

    0
  • #4 08 Cze 2009 12:29
    carrot
    Moderator Samochody

    Prawdopodobnie padł czujnik temp cieczy

    0
  • #5 08 Cze 2009 12:41
    emeryt2
    Poziom 42  

    20 maja przeszedł badanie spalin - nie było uwag. Dziwne.

    0
  • #6 08 Cze 2009 14:41
    lador
    Poziom 10  

    Mozna by wymienić dziesiątki przyczyn. Jezeli silnik jest ciągle w ruchu, olej nie ma nic do rzeczy. Najlepiej do mechanika, ale dobrego i patrzeć mu na palce aby nie powymieniał ze dużo czesci.Gdyby była Lamda- silnik chodziłby nie równo: Moim zdaniem masz krótszą linkę gazu niz brat, dlatego ciągnie lepiej, tak samo ze zbiornika

    0
  • #7 08 Cze 2009 15:10
    emeryt2
    Poziom 42  

    Z tą linką to dobre - nie ma co.

    0
  • #8 08 Cze 2009 22:57
    lador
    Poziom 10  

    emeryt2 napisał:
    Z tą linką to dobre - nie ma co.


    rozreguluj linkę w twoim aucie i zobaczysz jak będzie reagować

    0
  • #9 08 Cze 2009 23:04
    snajperq
    Poziom 10  

    No ale bez przesady żeby ciągnął 2 razy tyle paliwa co brata ;/, rozumiem, żeby palił do 10 na mieście, ale przekroczenie 10l? Takie małe autko?

    0
  • #10 09 Cze 2009 08:31
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sp[rawdz przewody powrotu paliwa , może gdzieś jest przeciek.

    0
  • #11 09 Cze 2009 10:52
    snajperq
    Poziom 10  

    Przecieku brak ;/

    0
  • Pomocny post
    #12 09 Cze 2009 12:49
    balonika3
    Poziom 36  

    Jeżeli zawory są regulowane, to należy je skontrolować. No i kompresję wypadałoby zmierzyć.

    0
  • #13 14 Sty 2010 14:46
    festerek85
    Poziom 9  

    Jak auto idzie dobrze nawet z 5 os na pokładzie to najpierw rzeczywiście należałoby sprawdzić termostat. Maiłem podobny przypadek z dużym spalaniem w clio I tyle że tam juz silniczek byl do remontu (slabe cisnienie na tlokach, nieszczelna głowica) do tego byl wlasnie uszkodzony termostat i przestawiony rozrzad o 1 zabek;] auto palilo prawie 10l na 100km teraz pali 6:)

    0