Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 190 93r KE-Jetronic - problem z przepływowym

radekh86 08 Jun 2009 09:17 5763 4
  • #1
    radekh86
    Level 1  
    Witam.
    Mam problem z falującymi obrotami w MB 190 silnik KE-Jetronic. Samochód posiada instalacje gazową. Gdy auto zasilane jest z benzyny obroty faluja, czasem zdarza sie tak ze obroty "zacinaja" sie na 2000 gdy jest na luzie ale jedzie. Po zatrzymaniu spadaja do 1500 czasem normalnie do 750-800. Na gazie jest podobnie z tym, ze czasem auto gasnie po zatrzymaniu sie. Problem zaczal sie gdy kupilem auto, zalozylem gaz i mialem wystrzal. Auto nie odpalalo. Niestety nie wiedzialem wtedy jeszcze gdzie mam grzebac i oddalem auto do mechanika. Ten spryciarz nie zauwazyl ze spadl wezyk pomiedzy przeplywowym a silniczkiem krokowym, dostawal lewe powietrze. Zaczal majstrowac przy regulacji przeplywomierza i mamy to co mamy. Podobno nie ma szans zeby ustawic go tak jak byl fabrycznie, zjezdzilem juz gro mechanikow i kapa:| Jak narazie nie jezdze na gazie i powaznie sie zastanawiam nad wywaleniem instalacji, z tym ze najpierw musze zrobic porzadek z tym co jest. Prosze o rady.
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Tam nie ma przepływomierz , jest rozdzielacz paliwa. Dalej masz lewe powietrze , na gumowym kołnierzu pomiędzy rozdzielaczem , a kolektorem ssącym. Po wystrzale gazu , to jest częsta przyczyna.
  • #3
    krzsiu1960
    Level 15  
    Witam kolego ja miałem takie same kłopoty z mercedesam ale sam wkońcu wziołem się do roboty i zrobiłem.Po pierwsze wymień świece,przewody wysokiego napięcia,obsady gumowe wtryskiwaczy,sprawdzić musizs dokładnie tą gumę /kalosz/ pod przepłuwomierzem najlepiej go zdjąć bo tak nie zobaczsz czy jest cała,oraz odmę jest to rurka gumowa wzdłuż pokrywy zaworowej ona łącz się z silniczkiemkrokowym ?zaworem dodadkowym powietrza jak kto woli/Jeśli chodzi o regulację klapy spiętrzającej to rozgrzej silnik i za pomocą imbusika nr.3 reguluj obroty barzdo małe ruchy obserwując zachowanie silnika.Po tych czynnościach auto musi poprawnie pracować na bęzynie,no i na lpg również.
  • #4
    cybulski59
    Level 2  
    U mnie jest pęknięty ten tzw. kalosz i nie mogę nigdzie znależć żeby go kupić oryginalny kosztuje około 250 zł a na to mnie nie stać proszę o jakieś namiary gdzie można kupić taniej nawet używany.Moje autko chodzi na tym pękniętym kaloszu ale zużywa dużo gazu i śmierdzi gazem. Może ktoś ma instrukcję jak ten kalosz najprościej samemu wymienić zaznaczam że nie jestem nowicjuszem jeżdżę zawodowo od 30 lat i mam pojęcie o mechanice ale mojego merca 190-tkę mam dopiero 6 lat i dzięki bogu nic na razie przy silniku poza filtrami nie musiałem robić. Proszę o pomoc
  • #5
    emeryt2
    Level 42  
    Mam gdzieś tego kalosza od 190 , 2,o l.Musze sprawdzić jutro!