Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mam bardzo dziwny problem z klimatyzacją w Audi A6

tomekmajewski 08 Cze 2009 19:10 8099 5
  • #1 08 Cze 2009 19:10
    tomekmajewski
    Poziom 2  

    Witam i bardzo proszę o pomoc.

    Posiadam Audi A6 i mam bardzo dziwny problem z 2strefowym klimatronikiem. Po uruchomieniu auta przez jakiś czas ok.20 min. klimatyzacja chodzi normalnie. Po tym czasie z 2 wlotów po stronie kierowcy (lewy wlot i szyba) zaczyna lecieć gorące powietrze pomimo, że ustawione jest AUTO 18 Stopni C. Po wyłączeniu funkcji AUTO na włączonej klimatyzacji również przez 2 z trzech wlotów po stronie kierowcy leci gorące powietrze. Po przełączeniu na ECON powietrze schładza się. Pomaga również wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie auta. Wtedy ponownie klima chodzi dobrze przez jakiś czas i znów sytuacja z 2 wlotami powtarza się. Dziwi mnie to, iż na początku jest wszystko OK, a później część jednej strefy zaczyna grzać (nie cała strefa). Podłączyłem do kompa u Pana Henia i pokazało błąd 00818 (czujnik temp. powietrza parownika). Pan Henio powiedział, że to nie ma wpływu na istniejący problem. Nie wiem co robić, jestem załamany. Jeśli ktoś z Was mógłby pomóc będę bardzo, bardzo wdzięczny.

    Tomek

    0 5
  • #2 08 Cze 2009 22:01
    edekr
    Poziom 13  

    Na początek proponował bym ci podłączyć go pod VAG-a.
    Z tego co piszesz to jest to klimatronic, a jeżeli się nie myle to ma on możliwośc samo diagnozy. Gdzieś na forum widziałem opis procedury i kody.

    0
  • #3 08 Cze 2009 22:43
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Mieszkasz w stolicy podjedź do pana Czesia na puławskiej.

    A jak nie to zanurkuj pod pedały i obserwuj serwosilniczki Jak na moje oko któryś z czujników temp szwankuje

    Pan czesio zrobi podgląd parametrów i sie okaże coś więcej.

    0
  • #4 08 Cze 2009 22:49
    brandy-p
    Poziom 31  

    Spróbuj tego :
    wchodzisz w klimatronic ( 08 ) klikasz OUTPUT TEST ( 03 ), kontynuujesz, silniczki będą sobie chodzić w tę i spowrotem, po kilku minutach klikasz "next" i kończysz test, kasujesz błędy, jeżeli silniczki są OK to nie powinieneś mieć innego błędu po za jednym, który dotyczy sprężarki (auto tylko na zapłonie), następnie wchodzisz w basic settings(04),blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10]
    Chanel 00 [Test] > [Save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne)
    Tekst zapożyczony :-)

    1
  • #5 08 Cze 2009 22:56
    tomekmajewski
    Poziom 2  

    brandy-p, czy procedura opisana przez ciebie jest do wykonania po podpięciu kompa z odpowiednim oprogramowaniem? Dodam tylko, że komputer był podpinany i to jakiś specjalistyczny. On właśnie sterował samoczynnie wszystkimi klapami i było OK tzn silniczki są OK. Jedyny błąd jaki się pojawił to 00818 (czujnik temperatury powietrza parownika). Diagnosta stwierdził, że to nie ma wpływu na mój problem.

    1
  • #6 08 Cze 2009 23:00
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Możesz ten czujnik zasymulować rezystorem.
    I zobaczysz co sie porobi.

    0