Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos - zimny silnik dławi się

MicSer 25 Sie 2009 20:43 64729 44
  • #31
    Ulyssess
    Poziom 17  
    Podłączę się po ten wątek bo mam te same problemy i ten sam silnik co autor wątku. Ale na screenach przyuważyłem (używamy tego samego programu) że masz bardzo wysokie wskazania z czujnika MAP - non stop masz 99 kPa. Przy zamknietej przepustnicy i silniku na jałowych obrotach powinno byc ok 40-50 kPa 9mierzone wakuometrem u mnie) a program u mnie pokazuje tak:

    Lanos - zimny silnik dławi się

    Dodatkowo sprawdzałem sowjego MAPa jakie napiecie daje w funkcji podciśnienia. Na forum daewoo podano wartości jakie powinny byc i wyszło, że mój MAP zaniża.

    http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=15814.

    Pytanie jest takie: jak duże ma znaczenie sygnał z MAPa dla wyliczania dawki paliwa przez ECU? Ja zauważyłem wyraźnie że mój jak sie dławi to śmierdzi zanim paliwem - czyli sie zalewa.
  • Computer Controls
  • #32
    Piotr520
    Poziom 22  
    Witam.Panowie podepne się przy okazji pod temat tylko że pacjent to bmw 520 24v.Objawy podobne ale trochę inne.Gdy zapale auto powiedzmy o 6 rano to jedzie bez problemu(jest chlodno).Gdy zrobie to powiedzmy okolo poludnia(auto garażowane pod chmurką stoi w slońcu)oczywiście zimne, to strasznie muli i się dlawi.Po rozgrzaniu jest ok ale np gdy stoję w korku to czuć że traci na mocy.Problem ustępuje po przejechaniu szybciej kilku km po za miastem.Czy szukać przyczyny w czujniku temp plynu i powietrza?
  • #33
    Ulyssess
    Poziom 17  
    Ten sam efekt zauważyłem w moim lanosie. Jak go odpalałem po pracy rano o 6 godzinie, (szła para z ust - musiało byc ok. 10 stopni) to jechał dużo lepiej. jak go odpale przy ponad 20 stopniach to jest masakra z ruszaniem.
  • Computer Controls
  • #34
    Piotr520
    Poziom 22  
    Witam.Grzebalem na necie i znalazlem artykul gdzie jest opis przyjmowania wartości zastępczych przez sterownik(motronik montowany w bmw).Przy uszkodzeniu czujnika temp zasysanego powietrza, sterownik przyjmuje jako temp zastępczą 20C°(objawy to nierówne obroty biegu jalowego i trudności z rozruchem na gorącym silniku).Natomiast przy uszkodzeniu czujnika temp plynu, sterownik przyjmuje wartości zastępcze w zależności od temp czujnika zasysanego powietrza.Jeśli czujnik temp powietrza pokazuje temp niższą niż 20C°, to auto przez 3 min pracuje na bogatej mieszance a po 3 min sterownik przyjmuje temp zastępczą 80C°.Przy temp powietrza powyżej 20C° sterownik od razu przyjmuje wartość zastępczą 80C°.Ja obstawiam czujnik temp plynu(to by tlumaczylo te poranne rozruchy w zależności od temp).W książce sam naprawiam bmw e36 również temp zastępcza dla czujnika temp plynu to 80C°.
  • #35
    Ulyssess
    Poziom 17  
    ja robiłem diagnostyke komputerową i tam temperatury były pokazywane prawidłowo w całym zakresie.
  • #36
    MicSer
    Poziom 9  
    Co do MAP-a to miałem możliwość podmiany na nowy i zarówno stary jak i nowy dają takie same wyniki pomiaru multimetrem, zakładam więc, że mój jest w porządku (nie podejrzewam zresztą, żeby ten element często ulegał awarii). Wyniki pomiarów są następujące:
    -na obrotach jałowych ok. 1,7÷1,8V;
    -przy szybkim otwarciu przepustnicy napięcie wzrasta do 4,5V;
    -przy szybkim schodzeniu z obrotów napięcie spada do ok. 0,4-0,5V.
  • #37
    Ulyssess
    Poziom 17  
    No właśnie moj pokazuje tyle samo, ale podłączony wakuometr na jałowych pokazuje 60 kPa, a program 35 kPa. To by się zgadzało że mój zaniża jednak. Zamówiłem teraz używany inny bardzo tanio więc zobaczymy.

    Jeżeli masz dobrego MAPa to dlaczego na screenach masz cały czas 99 kPa przy zamknietej przepustnicy? To by wslazywało, że tewoj ecu nie czuje mapa. Sprawdź jeszcze raz czy program pokazuje zmiane cisnienia przy przegazowaniu - u mnie pokazuje
  • #38
    Piotr520
    Poziom 22  
    Wymienilem czujnik temp plynu i powietrza.Efektów brak.
  • #39
    Dividos
    Poziom 10  
    Udało się komuś rozwiązać ten problem?
    Mam Lanosa 1.6 16v z 1999r. Instalację LPG Verona (podobne do DT GAZ).
    U mnie problem jest na gazie i zimnym silniku.


    ALDL Java pokazuje mi otwarcie przepustnicy na 1,98%
    Chyba powinienem skorygować?
    Lanos - zimny silnik dławi się

    Dziwną rzeczą jest to, ze komputer gazowy pokazuje 2x dłuższe czasy wtrysków - zamiast ok 2ms pokazuje 4ms - niezależnie czy pracuje silnik na PB czy na LPG
  • #40
    mdradek
    Poziom 1  
    Witam,
    temat jak widzę stary jak świat, ale mój przypadek może komuś przyniesie pomoc:) U mnie było dosłownie tak samo, też mam 1.5 i instalację BEDINI. I też mi szarpał zimny i pozmieniałem dosłownie wszystko co sugerowali ludzie na forach. U mnie winowajcą okazał się zawór podciśnienia przy kolektorze - ten co otwiera klapki w VGISie. Zimny silnik jak wiadomo pracuje na otwartej pętli (o ile dobrze piszę)...w każdym razie czujnik ciśnienia "każe" zaworowi otworzyć klapki w kolektorze. Uszkodzona membrana>brak podciśnienia>siłownik nie otwierał klapek. Wyciągnąłem "grzybek" z Nubiry na szrocie i hula jak złoto.
  • #41
    warka2119
    Poziom 19  
    Witam. Jako że temat odkopany przyłączam się do pytania. Lanos 1.5 16v + LPG. Czy komuś udało się rozwiązać ten problem?
  • #42
    MORTEM
    Specjalista techniki DVD
    Jak widać temat stary jak świat. Też walczę z tym tematem, tyle, że już u mnie nie ma co wymieniać :) Wszystkie uwagi w tym temacie zaadoptowane w samochodzie, efektów brak :( Dlatego cały czas obserwuję wątek, może ktoś coś jeszcze dopisze.
  • #43
    jurekk55
    Poziom 35  
    Do zaworu oparów paliwa panowie dotarli? Sprawne to ? Szczelne?
  • #44
    MORTEM
    Specjalista techniki DVD
    Sugerujesz za małe lub za duże ciśnienie paliwa ?
  • #45
    jurekk55
    Poziom 35  
    Nie ciśnienie paliwa , a zakłócenie przepływu powietrza(lewe powietrze ), poza pomiarem i regulacją zaworem powietrza biegu jałowego i przepustnicy