Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ładowanie w Ursus c-360 - kilka pytań

amup 08 Jun 2009 20:38 18495 15
  • #1
    amup
    Level 15  
    Witam! W moim ciągniku pewnego razu zaświeciła się kontrolka od ładowania,(ze wzrostem obrotów nie przygasała) no więc sprawdziłem czy wszystko w porządku jest ze szczotkami , okazało się że jedna uległa zniszczeniu. Kazałem włożyć nową wujkowi i to wszystko , no ale on coś chyba pokopał. Twierdził że nie było nadal ładowania.I przemienił przewody w regulatorze (18 z 19) , przyszedłem ze szkoły , rozkręciłem regulator no i na jednej z cewek jest zdrowo przygrzany drut. (zamieniłem te przewody tak jak powinny być)
    Prądnica ogólnie działa , wytwarza napięcie. Ale teraz tu moje pytanie, bo tak , kontrolka nadal cały czas się świeci , a jak sprawdziłem napięcie na akumulatorach przy włączonym ciągniku to wynosi , od 6,8 do 12,3V na maksymalnych obrotach . Podejrzewam że ten regulator jest do wymiany , mam rację? Może jest to banalne pytanie , ale wolą zapytać. I dodam że kontrolka od ładowania świeci się cały czas.
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Niestety regulator do wymiany.
  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
  • #4
    andrzej0769
    Level 19  
    Kolego zanim zakupisz regulator to wpierw z rzuć pasek z prądnicy i zewrzyj wszystkie przewody przy regulatorze.Tak sprawdzisz czy prądnica jest dobra,przy zwarciu przewodów 19,18,16 prądnica ma się obracać równo,zwalnianie lub hamowanie świadczy o złym tworniku.Na razie ziomal,radzę alternator.
  • #5
    amup
    Level 15  
    Ok dzięki na razie za odpowiedzi , jutro kupie regulator to napiszę czy wszystko gra.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    andrzej0769 wrote:
    Kolego zanim zakupisz regulator to wpierw z rzuć pasek z prądnicy i zewrzyj wszystkie przewody przy regulatorze.Tak sprawdzisz czy prądnica jest dobra,przy zwarciu przewodów 19,18,16 prądnica ma się obracać równo,zwalnianie lub hamowanie świadczy o złym tworniku.Na razie ziomal,radzę alternator.


    Mało miarodajna i wiarygodna metoda. Zauważ że przy uszkodzeniu twornika/stojana (zwarcie międzyzwojowe?) prądnica będzie obracać się bardzo wolno, albo bardzo szybko, jak określisz czy kręci się z właściwą prędkością? Ogólnie pozwala tylko stwierdzić przerwę w obwodzie.
  • #7
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Można też obciążyć wirnik i kontrolawać pobór prądu jeśli sięgnie 10 A to oki.
  • #8
    wpsowa692
    Level 24  
    Wszystko dobrze tylko ta metoda jest do ciapka,w 60-tce zacisk 18 trzeba zewrzeć z masą.
  • #9
    amup
    Level 15  
    Witam po długiej przerwie Panowie. kupiłem nowy regulator i co nic to nie dało .... nadal nie ma ładowania.
    Poczytałem troszkę na necie jak można sprawdzić prądnice czy daje napięcie, a więc łączę punkty na prądnicy 18 oraz 16 i do tego w szereg żarówkę do masy , powinna się zaświecić i tak też uczyniła , czyli niby prądnica jest ok. No a ładować nie ładuje , regulator jest nówka sztuka czyli musi być dobry , wszystkie połączenia do regulatora i do prądnicy w jak najlepszym porządku , ciągłość przewodów sprawdzona(sprawna)
    Jedynie jak dam przewodem od +12 na punkt wzbudzenia no to wtedy żarówka gaśnie od ładowania. Jeżeli macie jeszcze jakieś sposoby do sprawdzania to podpowiedzcie coś...

    i coś jeszcze , czy prądnica od perkinsa nada się do 60-tki ?
  • #10
    viper555
    Level 39  
    Po pierwsze tak się nie sprawdza prądnicy w c-360 ,zwierasz 10 z 18 i do 16 żarówka powinna pokazać ładowanie w zależności od obrotów powinna się rozjaśniać. Po drugie zawsze a może prawie zawsze przy kończących się szczotkach następuje wylutowanie wirnika wystarczy jednej lamelki i prądnica ładować nie będzie.P
  • #11
    amup
    Level 15  
    viper555 użylem twojej konfiguracji polączenia i żarówka w ogóle się nie zaświeca jak i na malych obrotach i wysokich też , dodam że ta prądnica pochodzi od c-360 -3p tak zwany perkins. Stara leży na pólce , ale jutro ją sprawdze czy żarówka będzię się swiecić w tej twojej konfiguracji. Lecz podejrzewam że i tak coś z nią jest nie tak , bo na obydwóch nie ma ladowania.
  • #12
    kolodziej_prezes
    Level 14  
    Może prościej zamontować alternator z poloneza, żuka, fiata. Takie rozwiązanie jest korzystne ponieważ daje większy prąd a przeróbek nie ma wiele, u mojego kolegi tylko w c330 też były jaja z ładowaniem to kupił na szrocie altka z poloneza, dorobiliśmy mocowanie podłączyliśmy przewody i wszystko hula, kierunkowskazy nie przygasają a światła świecą jasno nie tak jak przy prądnicy, warto to przemyśleć, nie jest to bardzo inwazyjne i kosztowne. Alternator koło 50zł i nowy regulator koło 15zł a różnica niesamowita
  • #13
    damian-018
    Level 15  
    Występowały różne rodzaje prądnic i regulatorów (rg-15c,k,m i bodajże g i nie są one wszystkie jednakowe więc oznaczenie nowego i starego musi się zgadzać prądnicy również. możliwe że straciła prądnica magnetyzm szczątkowy.
  • #14
    guciu.p
    Level 11  
    Dużo alternatorów ma wbudowany regulator w tym przypadku zewnętrzny nie jest potrzebny

    Dodano po 1 [minuty]:

    a alternator to dobry pomysł
  • #15
    Arturkac
    Level 15  
    Nowy regulator do prądnicy kosztuje tyle co cały dobry alternator boscha od golfa II na szrocie. Montaż dziecinnie łatwy a ładowanie o niebo lepsze i bezawaryjne..
  • #16
    amup
    Level 15  
    Zaniedbałem trochę swojego posta , już około 2 tyg. prądnica ładuję . Wirnik prądnicy miał przebicie , po włożeniu innego wszystko wróciło do normy.
    Uważam że posta można zakończyć.