Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

blokada antykradziezowa :)

15 Maj 2004 15:48 2789 26
  • Poziom 27  
    widzialem cos takiego u znajomego w passacie, mial schowany pod deska rozdzielcza przelacznik, ktory cos odlaczal i za chiny nie dalo sie odpalic silnika, chce to samo zrobic w polonezie, ale nie wiem co odlaczyc, pompe paliwowa? rozrusznik? bo akumulatora calkiem nie moge, bo alaram jest zasilany z akumulatora, podpowiedzcie co odlaczyc i gdzie szukac przewodu do tego :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    dokladnie przeczytalem tego posta, ale niestety nie bardzo znam sie na instalacji elektrycznej w polonezie (caro 1.6gli 96r.), moze mi ktos podpowie (wytlumaczy lopatologicznie :) ) ktory dokladnie przewod przerwac, bo metoda prob i bledow nie chce sprawdzac :P
    ps.wlasnie znalazlem schemat instalacji elektrycznej do poloneza, mniej wiecej wiem gdzie sie wciac zeby odlaczyc pompe paliwowa, czy jak ja odlacze a ktos bedzie probowal odpalic to czy mu sie uda? (jakies pozostalosci paliwa) a jezeli sie nie uda to czy czegos nie popsuje pilujac silnik?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    odciecie zasilania pompy paliwa niewiele daje bo zlodziej zaraz sie zorientuje ze nie pracuje bo jej nie slychac i podlaczy zasilanie bezposrednio z akumulatora
    moznaby uzyc zaworu ktory przekierowuje paliwo do wezyka ktorym ono wraca normalnie do baku - wtedy pompa pracuje a paliwo nie doplywa do silnika gdyz wlasnie wczesniej wraca
    widzialem w jakims sklepie taki zawor sterowany elektrycznie przeznaczony specjalnie do tego celu
  • Poziom 27  
    tylko ze chce to zrobic jak najprostszym sposobem, wlacznik za 1zl. przerwac jeden przewod i zeby sie nie dalo odpalic :) niech napisze ktos kto sie zna na elektryce w poldasie i konkretnie powie co przeciac ;)
  • Poziom 21  
    Kabel do pompki paliwa znajduje sie "w nogach" pasażera pod dywanem. Jest to grubszy kabel i w momencie włączenia zapłonu przez chwilę pokazuje się na nim '+', a później na stałe jest '+' po zapaleniu silnika. Poszukaj brzęczykiem lub miernikiem. Zapłon i rozrusznik poszukaj kolorów przy stacyjce a później przecinaj gdzieś za zegarami. One właśnie tam idą. Który jest który też sprawdz tak jak i pompkę.
  • Poziom 27  
    mam jeszcze takie pytanie, czy odciece jakiegos elementu, typu pompka od paliwa nic nie uszkodzi? czy moge cos zepsuc, odlaczajac nie to co trzeba?
  • Poziom 21  
    W poldku tam gdzie pisałem w poprzednim poście raczej nic nie zepsujesz nawet jeśli będziesz te kable rozłączał.
  • Poziom 27  
    ok, dzieki, o to chodzi, nie chce strszemu limuzyny zepsuc bo mnie zamorduje :P
  • Poziom 16  
    Najprościej a zarazem bardzo skutecznie zrobić to przekaźnikiem i mokrowyłącznikiem odcinając zasilanie po zapłonie. Mikrowyłącznik ukryj sobie gdzieś pod dywanikiem pod lewą nogę kierowcy. Mikrowyłącznik ma podać na chwilę zasilanie na cewkę przekażnika przez jego styk. Bedzie to działać tak że kiedy jest zasilanie po zapłonie to cewka podtrzymuje styki przekaźnika. Kiedy wyjmie się klucz ze stacyjki przekaźnik rozewrze styki. W nogach dlatego że wygodnie i tajnie.
  • Poziom 17  
    Wystarczy wgryźć się w kostke przy stacyjce od kluczyka.Są tam najprawdopodobniej 4 przewody 3 łączą sie razem(po przekreceniu kluczyka w pozyje zaplon) a 4 zwiera się do tych 3 i daje rozruch.Najlepiej wgryżć się gdzieś bardzo daleko do jednego z tych 3 przewodów jak wiadomo przeważnie złodziej odpala na kabelki więc obada po co te kable i se pojedzie.Albo odłączyć rozrusznik. Najbardziej podoba mi sie pomysł kajetanCES.
  • Poziom 18  
    Nie ma zabezpieczenia na 100% jest tylko takie ktore daje nam czas, a czas dla zlodzieja to...nasze auto, wiec jesli bedzie sie nawet musial pobawic to na 50% sobie odpusci.
    Uwazam ze jesli chcesz zrobic najprosciej za 1zl to daj sobie spokoj, tym bardziej ze widze ze nie za bardzo w tym siedzisz. To co moga dac te zabiegi to np zgasniecie samochodu gdzies na wygnajewie i brak mozliwosci sprawdzenia co jest zle. Jesli sie nie znasz to najlepiej oddaj to do elektryka i powiedz co chcesz zrobic.
    Jesli jednak chcesz sie bawic to ja proponowalbym 2 przelaczniki (jak umiesz to jeden), odlaczajace i pompe i zaplon. Zaplon tak zebys widzial kontrolki. Widzialem jak w Poldkach ludzie odlaczali komputer, ale trzeba wiedziec ktory kable zeby go nie restartowac ciagle, a tylko nie dac mozliwosci podania iskry. Jesli odlaczysz pompe to samochood zapali ale pochodzi z 10-15sek i zgasnie.
    No i jak sie chcesz "wgryzc" to najlepiej tam gdzie nie widac i sie trudno dostac. Sam znajdz takiemi miejsce. Ja mam w Oplu tylko odlaczana pompe, ale ze dostep jest pod tylnym siedzeniem to kable sa rozciete gleboko ze nie widac tego. NIe bawilem sie z zaplon bo po prostu az tak sie nie znam-komputer. Nawet jesli zlodziej sie kapnie ze nie ma zasilania (pompe i tak slabo slychac) to bedzie musial podciagnac dobre metry kabla zeby podlaczyc na krotko, a jesli bedzie tak zdesperowany zeby ukrasc auto to moze samochod wziac na hol lub lawete. I wtedy nawet i 100 zabezpieczen nie pomoze.
  • Poziom 27  
    mkaminski100 - troche zle mnie zrozumiales, przyznaje nie za bardzo znam sie na tych klockach, ale dobrze wiem ze jak chce to ukradnie :) mi chodzi po prostu o to zeby jak jakis przecietny zlodziej-nastolatek otworzy poldka to nie odpalil, jest w samochodzie alarm ktory odcina zaplon (jest i seryjna blokada skrzyni biegow), ale alarm mozna zniszczyc dosyc latwo, a ja chce po prostu zrobic kolejna przeszkode, ktos kto slabo zna sie na elektryce, a tylko kradnie na sile (wybicie szyby, polamanie zamka) nie bedzie sie bawic w ciagniecie bezposrednio zasilania i juz to go zniecheci, co najwyzej zniszczy wnetrze i ukradnie co sie da wymonotowac,, a ktos kto sie na tym zna na elektronice, elektryce itp. nie bedzie kradl poloneza :P tak mi sie wyjade....
  • Poziom 11  
    Witam
    Ja kiedys założyłem zawór na przewód paliwowy blisko zbiornika. Włączanie zaworu odbywało sie przez przekaznik samopotrzymujacy i kontaktron schowany pod tapicerką.
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Tym razem ja chyba zostalem zle zrozumiany :)
    Ja mowie tylko, ze jesli ktos sie nie zna to lepiej nie ruszac. Brat probowal sam zrobic taka blokade i jak wylaczyl na parkingu to dopiero po wielu probach udalo sie odpalic auto. Dopiero po modyfikacjach dziala poprawnie.
    Jestem zwolennikiem tego typu rozwiazan, ale jesli nie czujesz sie na silach lub uwazasz ze to Cie przerasta to lepij zrobic to u elektryka- unikniesz problemow. Ja nie czuje sie tak silny zeby probowac odcinac zaplon bo nie wiem jak to zniesie komputer, a nie chce placic za serwis :)
    Kazde dodtakowe zabezpieczenie jest dobre. Ja po prostu uwazam ze kombinacje alpejskie z rozna elektronika i zabawa to tylko pozniej dodatkowy problem, a jak ktos bedzie chcial ukrasc to to zrobi. Na 60-70% zlodziei wystarczy prosty system, bo jesli ktos ma zniszczyc alarm, blokade skrzyni a potem jeszcze nie wlaczy pompy to da sobie spokoj i poszuka innego auta. A jak bedzie zawziety to nawet super zabezpieczenie nie pomoze bo sciagnie auto na hol.
    POzdrawiam
    Marcin
  • Poziom 27  
    Chyba juz sie zrozumielismy :) tylko ze ja kilka postow wyzej pisalem, a dokladnie pytalem, czy moge cos zepuc odlaczajac np.pompke a jak zlodziej bede krecil rozrusznikiem bez paliwa. Dlatego juz sie zdecydowalem, rozrusznika, zapolonu nie odcinam, tylko zasilanie od pompki paliwa, no i nie do konca sie zgodze za samochod przy wlaczonej pompce popracuje 10-15s. i zgasnie, slyszalem ze musi byc tez odpowiednie cisnienie paliwa, ale moge sie mylic, bo mechanikiem nie jestem... :)
  • Poziom 18  
    U mnie jesli probujesz odpalac niedlugo po wylaczeniu silnika to popracuje krotko i sie zdusi. MA jeszcze na tyle paliwa w obiegu ze wtrysk zassa.
    Zycze udanej instalacji i jak najmniej powodow do testowania jej skutecznosci!! ;)
    POzdrawiam
    Marcin
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Naczytałem się już wiele na ten temat i moje spostrzeżenia są takie :
    Dla utrudnienia złodziejowi zadania , ( wystarczy żeby zajęło mu to bardzo dużo czasu przy próbie kradzieży ) , zrobić obejście przez wyłącznik dobrze ukryty , ale w zasięgu ręki na pompę paliwa , ( dotyczy silnika benzynowego - diesel musi posiadać rozwiązanie poprzez elektrozawory ).
    I drugie to uniemożliwienie otwarcia pokrywy silnika i tym samym dotarcia do akumulatora , syreny alarmowej , silnika i innych podzespołów samochodu . Przypuszczam , że odechce mu się kombinować przy takich zabezpieczeniach i szybko zrezygnuje .
    Pozdrawiam .
  • Poziom 27  
    a jak zrobic zabezpiecznie pokrywy silnika? moze jakies pomysly? (zamek jak w fordzie?)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    ze stacyjka sobie poradzilem, dzis mialem chwilke i sciagnalem wszystkie plastiki z kolumny kierowniczej, od stacyjki ida 4 przewody, czarny, czerwony, braz i blado-niebieski, teraz tylko odlacze te zeby kontrolki sie swiecily, ale nie dalo sie odpalic, gorzej z tym za kable te ida gdzies dalej na podszybie i w komorze silnika nie moge ich znalezc, ale uwazniej jutro poszukam :) bo przecinanie przewodow przy stacyjce mija sie z celem :P teraz mysle nad patentem z przekaznikiem, moze kontaktronem, albo cos w tym stylu....
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    martinpl napisał:
    a jak zrobic zabezpiecznie pokrywy silnika? moze jakies pomysly? (zamek jak w fordzie?)


    Ponieważ czytać ten post mogą również złodzieje , to powiem to tak :
    jeżeli pokrywa w twoim samochodzie jest otwierana z wysuwającego się suwaka plastikowego , to wystarczy go usunąć , a otwieranie rozwiązać po swojemu i tylko w sobie znany sposób . Po usunięciu suwaka , należałoby zablokować możliwość pociągnięcia zapadki zamka , ( np. w przeciwnym kierunku coś w rodzaju kontry ) . Do innych zamków , należy zastosować adekwatne rozwiązania . Nawet , jeżeli potencjalny złodziej domyśli się o co chodzi , to i tak może mu to zająć zbyt wiele czasu , aby dostać się do komory silnika . Również rozwiązanie z odcięciem cewki zapłonowej i innych odcięć , wykonane w samej komorze jest wówczas trudniej dostępne dla złodzieja . Pozostanie wówczas laweta , lub ewentualny hol , ale to już inna kwestia i raczej nie do ominięcia .
    Pozdrawiam .
  • Poziom 17  
    Jeden przewód z mojego doświadczenia nie pamietam koloru bo sie przetopił idzie do cewki pozostale też gdzieś sie tam rozchodzą i jest to wiązka pod pompą hamulcową musisz odwinąć taką foliową opaske. reszte przewodów znajdziesz miernikiem wystarczy przedłużyć sondy.
  • Poziom 27  
    dzieki, "gdzies tam" to sie one rozchodza, to wiem, ale dobre juz to ze gdzies pod pompa hamulcowa, jak tylko bede mial czas bede dobieral sie do tych przewodow :)
  • Poziom 17  
    przewody:
    R-czerwony, idzie do rozrusznika
    M-brązowy, pózniej przechodzi w N-czarny idzie do alternatora i do akumulatora+
    A-błękitny, do cewki zapłonowej
    to są te główne obwody bo jeszcze ze stacyjki leci do bezpieczników ,świateł, świateł hamowania,kierunkowskazów itd.
  • Poziom 27  
    Bzzz wlasnie o to mi chodzilo :) wielkie dzieki