Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B silnik X16XEL nie zapala :(

mpn105 09 Cze 2009 14:16 4594 8
  • #1 09 Cze 2009 14:16
    mpn105
    Poziom 12  

    Witam. Mam spory problem z Vectra B z silnikiem X16XEL. Sprawa zaczęła się dosyć dziwnie ponieważ auto zaczęło tracić moc i z wielkim trudem wkręcało się na obroty. Wyprzedzanie i rozpędzanie to masakra. Przeczytawszy masę postów i porad zająłem się sprawdzeniem wydechu i katalizatora. Tłumikarz pociął cały wydech na części posprawdzał i powiedział że wszystko jest drożne i katalizator też jest w niezłym stanie. Auto bez tłumików jeździło tak jak z nimi czyli topornie i bez mocy.
    Na następny ogień poszedł rozrząd. Sprawdzenie czy nie przeskoczył pasek. Stwierdzenie. Znaki się pokrywają i wszystko jest cacy. Tylko jedna rzecz przykuła moją uwagę. Na zębatkę wału korbowego która napędza pasek rozrządu nakładane jest koło pasowe z zębami Opel Vectra B silnik X16XEL nie zapala :(.

    To koło ustawia się za pomocą wycięcia bo na tej zębatce od wału jest wypustka. U mnie ta wypustka okazała się luźna i to koło pasowe miało jakiś 2mm luzu co przy obracaniu koła przy czujniku dawało skok okolo 0,7 zęba. Postanowiłem uzupełnić luz i dorobiłem podkładkę. Po złożeniu wszystkiego koło luzu nie miało i silnik po uruchomieniu pracował cacy. Ale w pewnym momencie zgasł.....
    Próba uruchomienia nic nie dała. Rozrusznik kręcił tak jak by bez silnika.
    Pomyślałem że może koło zamachowe ma urwany ząb lub coś takiego i w tej pozycji co się silnik zatrzymał nie łapie rozrusznik więc założyłem koło i zacząłem kręcić aby silnik obrócić. Ku mojemu przerażeniu okazało się że kręci się tylko śruba w kole pasowym a samo koło stoi. Rozebrałem to, spadła podkładka. Wyjąłem podkładkę, zmontowałem z powrotem koło tak jak było bez podkładki, skręciłem mocno ale niestety. Silnik nie zapala. Rozrusznik kręci silnikiem ale nie odpala.
    Sprawdziłem pompę benzyny (sprawna), listwę zapłonową (iskra na świecach jest), benzynę w listwie wtryskowej (jest).
    Nie mam zielonego pojęcia od czego teraz zacząć.
    AB-COM nie pokazuje żadnych błędów, Przy kręceniu silnikiem check gaśnie. Autko umarło :( Pomocy

    0 8
  • #2 09 Cze 2009 16:52
    brandy-p
    Poziom 31  

    Podejżewam, że tłoki spotkały się z zaworami

    1
  • #3 09 Cze 2009 23:34
    carrot
    Moderator Samochody

    Ścięło wypust na kole rozrządu wału korbowego, głowica do rwania i wymiany zaworów, jak uszkodziło czop wału korbowego, to już będzie nie fajnie (i tak już jest źle)

    0
  • #4 10 Cze 2009 07:48
    mpn105
    Poziom 12  

    Wypust na kole rozrządu wału jest. Nie jest ścięty. Przy kręceniu rozrusznikiem widać że wałki rozrządu też się kręcą. Znaki na rozrządzie ustawione są prawidłowo. Na kole które zamieściłem fotkę powyżej napędza tylko pasek klinowy (alternator wspomaganie klimę)...

    Czy zawory mogą się spotkać z tłokami jeśli pasek rozrządu i rozrząd są ustawione prawidłowo ?

    0
  • #5 10 Cze 2009 07:55
    autoas
    Poziom 42  

    Jak czytam jak się do tego zabierasz.....to równie dobrze mogłeś uszkodzić czujnik który "czyta" to koło pasowe

    0
  • #6 10 Cze 2009 08:10
    mpn105
    Poziom 12  

    Czujnik sprawny. Oględziny organoleptyczne nie wykazały uszkodzenia obudowy. AB-COM nie pokazuje błędu czujnika. Jakiś sposób jest na sprawdzenie czujnika od strony elektrycznej bez komputera ?

    Znalazłem w google że uszkodzenie tego czujnika powoduje tylko wejście ECU w tryb awaryjny (check) ale silnik pracuje i można go uruchomić...Ile prawdy nie wiem bo nie testowałem takiego zachowania

    0
  • #7 10 Cze 2009 08:40
    autoas
    Poziom 42  

    Może tak, nie wiem i nie chce wiedzieć jaką niby podkładkę tam zastosowałeś aby unieruchomić to koło
    Możliwe naprawy to wymiana na nowe, sprawne albo trzeba napawać i zrobić nowy wpust dokładnie tak jak w oryginale
    Możliwe, że uszkodzone jest też dolne kółko zębate i wał - chodzi oczywiście o "klin" i wpust
    Zdjąć pasek, dolne kółko i sprawdzić i złożyć jeszcze raz dobrze
    Taki ogórek to robi sie na poczekaniu na drodze bez wjeżdżania na stanowisko

    0
  • #8 10 Cze 2009 11:13
    mpn105
    Poziom 12  

    Wypustka na tym kole zębatym wału co też jest znak na nim jest niezpilowana i dobra. Chyba czeka mnie mechanik :(

    0
  • #9 19 Cze 2009 10:26
    mpn105
    Poziom 12  

    zamykam temat. Auto zrobił mechanik...
    koszt: 3000 zł
    usterka: kółko napędzające pasek rozrządu miało ścienty klin i rozrząd stał i znaki ok ale wał i tłoki się obracały...
    Skutki: połamane zawory, górny remont głowicy popychacze zawory uszczelniacze itp...
    Na szczęście tłoki nie ucierpiały mocno i mogły być niewymieniane.

    Pozdrawiam wszystkich i nie życzę podobnej usterki...

    0