Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hamulce Golf 3 niski pedał

09 Cze 2009 17:13 20271 16
  • Poziom 14  
    Mam Golfa 3 1992r bez ABS.
    Swego czasu zaczął opadać mi pedał hamulca po dłuższym jego naciskaniu na przeglądzie wyszła też słaba skuteczność hamowania.
    Podpompowanie pomagało hamulce hamowały, ale przy dłuższym przytrzymaniu znowu schodził w dół.
    Poradziłem się kumpla i powiedział, że mam wymienić pompę hamulcową. Wymieniłem. Po wymianie miałem problem z odpowietrzeniem obu tylnich, kół ponieważ ciągle pojawiało się powietrze. Jakoś odpowietrzyłem tego powietrza pojawiało się nie wiele i tak zostawiłem. Hamulec był przez tydzień twardy, ale potem znowu opadał w dół. Pomyślałem ze jeszcze coś jest zapowietrzone odpowietrzyłem koła (znowu problem był z tylnimi).Po tygodniu pedał znowu jest nisko. Po tylu odpowietrzaniach cały płyn mam już nowy to zrobiłem tak, że dałem długi wężyk od koła tylniego do zbiorniczka i pompowałem a tam ciągle jest powietrze. Pedał niski
    Co może być z tymi hamulcami?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    A co ze wspomaganiem ?
    Pozdr.J.
  • Poziom 19  
    sprawdz jak wygląda korektor siły hamowania kól tylnej osi. Z tylu tarcze czy bebny? Tak czy inaczej sprawdź samoregulator hamulców tylnich bo moze któryś szwankuje i cofa sie za dużo, co w rezultacie pompka nie jest w stanie na jeden raz spowrotem nabić...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Z tyłu są bębny. A jak się sprawdza ten kolektor siły hamowania bo jedyne co mogę powiedzieć to napewno jest suchy i nic nie cieknie. Dlaczego nie mogę odpowietrzyć tylnych hamulcy i tam sie pojawia ciągle powietrze ?

    Pozdrawiam
  • Poziom 36  
    Popełniłeś istotny błąd. Połączyłeś poluzowany odpowietrznik przewodem ze zbiornikiem. Ale podczas puszczania pedału cylinderek zasysał powietrze po gwincie odpowietrznika. Można tak pompować rok i nic to nie da. Taki sposób odpowietrzania ktoś już na forum polecał. Ja nie polecam.
  • Poziom 18  
    Rozumiem, że wymieniłeś pompę na nowy egzemplarz? Miałem kiedyś to samo w oplu, poleciało uszczelnienie tłoczków w pompie. I rozumiem, że odpowietrzanie zaczełeś od najdalszego (po długości przewodu) koła.
  • Poziom 14  
    No wymieniłem pompe na nową i nie ma rewelacji z hamulcami. Odpowietrzanie zrbiłem od najdalszego koła.
  • Poziom 18  
    Jeśli płynu w zbiorniczku nie ubywa i nie ma wycieków na przewodach i zaciskach kół, sprawdź czy przypadkiem któryś z przewodów elastycznych nie puchnie podczas naciskania pedału hamulca. Niestety do tej operacji potrzeba dwóch osób. Czasami potrafi strzelić wzmocnienie i po naciśnięciu pedału z przewodu robi się balonik.

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    No nie przewody są ok. Dziwne jest to ze z tylnich kół przy próbie odpowietrzania cały cas leci powietrze. Czy jest możliwe że nowa pompa którą założylem jest uszkodzona.
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 35  
    Kolego ktoś wcześniej wspominał o ewentualnym Twoim błędzie przy odpowietrzaniu - czynności te należy wykonywać z osobą znającą się nieco na rzeczy, która będzie rzetelnie wykonywać Twoje polecenia. Wg mojej wiedzy powodem niskiego pedału hamulca może być m.in.: zbyt zużyte tarcze hamulcowe i klocki oraz okładziny hamulcowe tylnych kół, a także zużyte regulatory położenia szczęk hamulcowych. Regulatory (sprawne) same się ustawiają, w wyniku czego powinny utrzymywać szczęki w odległości ok. 0,3 mm od bębna hamulcowego. Po spełnieniu tych warunków hamulec będzie skuteczny i będzie "wysoki pedał".
  • Poziom 24  
    Czy zaciągnięcie hamulca ręcznego pomaga?Jeśli tak to bębny do wymiany.Nie toczyłeś ich przypadkiem?
  • Moderator Samochody
    Bębny wystarczy zmierzyć, masz tam podaną maksymalną dopuszczalną średnicę(prawdopodobnie 201mm).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież jak dobrze odpowietrza a ma powietrze w układzie to albo ma źle obsadzony zbiorniczek na pompie albo pompa cieknie do wewnątrz, zakładając brak innych wycieków. Póki nie wyeliminuje powietrza to może sobie mierzyć i wymieniać wszystko, nawet klamki.
  • Poziom 1  
    Witam !
    Chciałbym się poradzic Was na temat pedału hamulca. O tuż posiadam VW Lupo i mam przeciwny problem, a mianowicie pedał hamulca w moim samochodzie jest dosyc wysoko odstający w porównaniu z pedałem gazu i sprzęgła. Jestem osobą wysoką i bardzo nie wygodnie mi się jeździ ponieważ przy hamowaniu muszę nogę cofac dosyc mocno do siebie żeby nacisnąc ten pedał. Zakładam że mam sprawny układ hamulcowy, samochód hamuje tak jak powinien i nie ma w tym układzie żadnej usterki, w moim samochodzie nie ma też systemu ABS. Z tego co się orientuję ten pedał był tak zawsze umiejscowiony odkąd jestem posiadaczem tego samochodu, dokładnie wygląda to tak że jakby z boku spojrzec na pedały to pedał hamulca względem pedału sprzęgła jest jakieś 3-4 cm wyżej umiejscowiony. Więc moje pytanie brzm i czy jest możliwośc regulacji tego pedału ? krótko mówiąc czy jest możliwośc aby ten pedał był conajmniej równy ze sprzęgłem a nawet był głębiej umiejscowiony niż pedał sprzęgła ? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    mam zapytanie czy masz wyczuwalny luz na pedale hamulca w momencie jak zaczynasz go naciskac ,bo to jest bardzo istotne jesli tego luzu nie czujesz to znaczy ze popychacz znajdujacy sie w serwie a naciskajacy tloczek pompy nie ma luzu i jednoczesnie podnosi ci pedal do gory ,na koncu tego popychacza jest wkret regulacyjny do ustawienia luzu (ok.0,5 mm),w chwili zakladania pompy do serwa nie mozesz odczuwac ze pompa jest naciskana przez popychacz ,te pol mm luzu miedzy popychaczem a pompa odpowiada luzowi na pedale ok. 1-1,5 cm . pierwsze co zrob to odkrecaj pompe hamulcowa od serwa i zwroc uwage czy za luzujacymi sie srubami odsowa sie pompa, to bedzie swiadczylo ze jest staly nacisk popychacza na tloczek pompy ,wowczas odkrecaj dalej az do momentu jak pompa przestanie sie odsowac ,to ci powie jak za daleko wysowa sie popychacz. pamietaj nie mozesz podlozyc pod sruby zadnych podkladek zeby odsunac pompe bo wytracisz podcisnienie wspomagajace nacisk popychacza na tloczek pompy tam musi byci najwyzej calosciowa uszczelka lub wykonac regulacje na popychaczy pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam,można wiedzieć co było przyczyną tego opadania pedału hamulca?
    Pytam bo własnie od dzisiaj mam ten sam problem.