Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo DTF-2950 chassis CP-850FX piszczy/nie uruchamia się

09 Cze 2009 19:05 5238 3
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie. Mój telewizor uległ awarii... Jako, że jestem początkującym w naprawach TV proszę o pomoc.

Objawy: W trakcie oglądania TV obraz "pofalował się", a dźwięk uległ modulacji (brzmiało to tak jakby zwolnił i ucichł). Następnie zgasł obraz i zanikł dźwięk. Dioda na przednim panelu nie świeci się, TV nie uruchamia się. Po podłączeniu zasilania słychać pikanie - tak jak podczas jakiegoś odliczania, następnie słychać piski o różnej głośności i częstotliwości a następnie swąd.

Wstępne badanie: Po zdjęciu obudowy i i podłączeniu zasilania WYDAJE mi się, że piszczy dławik/transformator (nie wiem jak ten element się nazywa) o oznaczeniu T801 (2094.0119C / TSM-4950A9), nie jestem pewien ponieważ nie wiem jak sprawdzić czy ów element jest sprawny - pomiar napięć (przy pomocy multimetru).

Daewoo DTF-2950 chassis CP-850FX piszczy/nie uruchamia się Daewoo DTF-2950 chassis CP-850FX piszczy/nie uruchamia się Daewoo DTF-2950 chassis CP-850FX piszczy/nie uruchamia się

Grzeją się także tranzystory ST2310DHI (dość szybko) i STR W7654

Jak sprawdzić ten dławik, co mogło ulec uszkodzeniu?

Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam, dziki!
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    To jest transformator przetwornicy ale on bedzie dobry.
    Uszkodzenia szukaj na początku w przetwornicy a później w odchyleniu.
    Wylutuj tranzystor linii i w jego miejsce wlutuj zarówkę ( nie mam pewności czy odpali na żarówce ale jak zaśweci się dioda czuwania to uszkodzenie będziesz miał w odchyleniu poziomym; w tych TV często lecą trafopowielacze).
    Sprawdź czy zgodnie ze schematem masz napięcia na wyjściu z przetwornicy.
    Uszkodzony może być też sam STR.
    Powodzenia.

Dodano po 1 [minuty]:

Te TV są ogólnie bardzo awaryjne.
  • Poziom 10