Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć ten silnik? Jest 6 słupków do przymocowania kabli.

09 Cze 2009 22:02 4244 21
  • Poziom 11  
    witam. chciałem podłączyc silnik który leży u mnie juz może z 10 lat. prawdopodobnie jest prod rosyjskiej. nie ma na nim żadnej tabliczki. jest niewielki, waga kolo 9 kg. po odkręceniu delielka ukazał sie schemat podłączenia ale nie wiem o co chodzi. a wygląda to wszystko tak:

    Jak podłączyć ten silnik? Jest 6 słupków do przymocowania kabli.

    jest 6 słupków do przymocowania kabli ale przewody są tylko w trzech jak na obrazku niżej

    Jak podłączyć ten silnik? Jest 6 słupków do przymocowania kabli.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    C1- C2 - C3 mostkujesz
    na przeciwległe podajesz 3 fazy
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    a gdzie daje minus?
  • Poziom 38  
    Nigdzie, tylko 3 fazy. ( nie minus tylko przewód neutralny)
    I pilnuj czy silnik się nie grzeje, bo jak jest stary to nigdy nic nie wiadomo.
  • Admin grupy AGD
    jareqp napisał:
    a gdzie daje minus?


    Nie minus tylko przewód neutralny na masę (obudowę)
  • Poziom 28  
    lubamet napisał:
    C1- C2 - C3 mostkujesz
    na przeciwległe podajesz 3 fazy

    Tylko po co te mostki, skoro do tabliczki wychodzą tylko trzy przewody. Ten silnik prawdopodobnie był przewinięty i uzwojenia są połączone wewnątrz stojana. Fazy pod C4, C5, C6, a przewód ochronny na obudowę, tam gdzie ten znaczek uziemienia.
  • Poziom 17  
    No chyba że gdzieś od spodu są dołączone przewody i ich nie widać, musisz to sprawdzić-ale jak tak jest to bez mostków nie będzie działał. Ale z takim czymś się nie spotkałem.
  • Poziom 38  
    No właśnie , mostek musi być, jak w każdym silniku z 6 zaciskami. Połączenie w gwiazdę.
  • Poziom 28  
    Nie wiemy co to za silnik, nie widzieliśmy tabliczki, więc nawet nie wiemy czy ma pracować w gwieździe czy w trójkącie pod 400V. Najlepiej niech właściciel się wypowie jak to jest z tą tabliczką połączeniową ale wydaje mi się że skoro trzy przewody są wyprowadzone na zewnątrz to reszta też powinna być, z resztą chyba nie widziałem nawet takiej tabliczki, żeby przewody były podłączone od spodu.
  • Poziom 38  
    jareqp napisał:

    jest 6 słupków do przymocowania kabli ale przewody są tylko w trzech jak na obrazku niżej

    Jak podłączyć ten silnik? Jest 6 słupków do przymocowania kabli.


    Przewody są w 3 bo więcej przewodów być nie może.

    Połączenie w gwiazdę jest najbezpieczniejsze nie znając tabliczki znamionowej.

    Nie wiem gdzie węszycie problemy, ale "każdy" silnik ma 6 zacisków i 3 przewody wychodzące, bo wchodzących jest 6 - tyle ile zacisków, jareqp mało zrozumiale napisał a wy jeszcze do tego bajki dokładacie.
  • Poziom 17  
    lubamet napisał:
    No właśnie , mostek musi być, jak w każdym silniku z 6 zaciskami. Połączenie w gwiazdę.

    To po co ten mostek jeżeli z silnika, ze środka wychodzą trzy przewody. Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody to silnik jest wewnętrznie połączony prawdopodobnie w gwiazdę i nie ma możliwości innego połączenia. Trzy zaciski są nie wykorzystane a do prawidłowej pracy podpinamy tylko trzy fazy do zacisków do których wyprowadzone są przewody z wnętrza silnika.
  • Poziom 38  
    Ale mam dylemat czy na pewno 3 wychodzą "Z wnętrza silnika" czy z puszki z zaciskami. Jak jest mostkowany fabrycznie to po kiego czorta 6 zacisków.
  • Poziom 13  
    Witam

    1 Uniwersalne(norma producentów) do silników gwiazda trójkąt lub 2 prędkości obrotowe
    2 Sposób zamocowania w puszcze silnika (mocowanie do obudowy miedzy pierwszym rzędem a drugim )


    Pozdrawiam
    Jacek
  • Poziom 20  
    ROBSON33 napisał:
    jareqp napisał:
    a gdzie daje minus?


    Nie minus tylko przewód neutralny na masę (obudowę)


    chyba raczej ochronny (PE)
  • Poziom 11  
    Nie zaczynajcie znowu kłótni o N i PE (gdzie można , gdzie nie można - gdzie trzeba , gdzie nie trzeba ) bo tego na forum nie brakuje. Wiadomo że obudowa jest zarezerwowana dla PE ale podłączają też N i to jest temat jak studnia
  • Poziom 39  
    robert 792 napisał-
    Cytat:
    Nie zaczynajcie znowu kłótni o N i PE (gdzie można , gdzie nie można - gdzie trzeba , gdzie nie trzeba ) bo tego na forum nie brakuje. Wiadomo że obudowa jest zarezerwowana dla PE ale podłączają też N i to jest temat jak studnia


    Kolega noplis zwrócił uwagę na bardzo ważną sprawę i chwała mu za to, a koleg robert 792 jest w błędzie. Co z tego, że Ty wiesz, autor pewnie też, ale ktoś, kto ma choć trochę oleju w głowie i ma zainstalowany RCD (a może ma do czynienia z siecią TT) zacznie się zastanawiać dlaczego N, a nie PE, lub "zero" na obudowę ... Potem powstają dziesiątki dziwnych tematów.
    Wyszukiwarka też tego nie wyłapie. To jest forum techniczne, i proszę wypowiadać się właściwie- nie zaniżając i tak niskiego poziomu forum!

    Fachowca pozna się między innymi po tym, że używa właściwej terminologii.

    Może dla was (niektórych) obca jest właściwa terminologia- i co się z tym wiąże możliwe do zaistnienia zagrożenie, ale dla mnie nie! Powtórzę jeszcze raz- Proszę używać właściwej terminologii- to nie jest forum ogrodnicze...
  • Poziom 11  
    No tak , zle to ująłem ale zaznaczam że w poprzednim poscie poparłem kolege który zauważył że ma być PE , a napisałem to tylko po to bo byłem pewny że zaraz jakiś "fachowiec" będzie się kłócił że dlaczego PE a nie N ?

    Przepraszam i Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    podłączyłem silnik wg wskazówek kolegi lubamet.
    silnik ruszył ale po 10 sekundach zaczął się z niego wydobywać dym więc chyba raczej nic z niego nie będzie...

    silnik na pewno nie był przewijany a tabliczka połączeniowa wygląda właśnie tak jak narysowałem na początku. jest to odlew na aluminiowym dekielku po wewnętrznej stronie więc na pewno jest to oryginalna tabliczka połączeniowa.
  • Poziom 20  
    Mam prawdopodobnie taki silnik o którym piszecie. Jest to silnik ze wschodu, asynchroniczny, w moim przypadku trójkąt/gwiazda 220/380 8.0/4.6A 2.2 kW 2850obr/min KPD 83% cosφ0.87 S1 kl.izol F IP54 i ma wyprowadzone 6 końcówek, z takim samym wytłoczeniem połączeń na deklu. I według mnie ten silnik z postu jest połączony w trójkąt na napięcie między fazowe 230V.
    Oprócz dekla posiada tabliczkę z danymi.
  • Poziom 11  
    do darek 1.65

    możesz napisać tak łopatologicznie jak masz podłączony ten silnik?
    co może być przyczyną dymienia z silnika. przepalone któreś uzwojenie?
  • Poziom 20  
    Mój silnik ma sześć wyprowadzeń i jest połączony według środkowego schematu na deklu czyli w gwiazdę C4, C5, C6 razem zwarte a sieć do C1, C2, C3. Czyli krótko silnik trójfazowy na 400V. Twój wygląda na trójfazowy ale tak połączony wewnątrz że na 230V a więc można go zasilać z transformatora zmniejszającego napięcie lub falownika lub rozebrać silnik i sprawdzić czy nie jest spalony i czy da się wyciągnąć na zewnątrz wszystkie końcówki uzwojeń.
  • Poziom 17  
    Zrób zdjęcie tabliczki i silnika i wstaw je na elektrodę