Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung R510 - uszkodzona matryca czy k. graficzna?

Robertoo 10 Jun 2009 09:12 4010 2
  • #1
    Robertoo
    Level 2  
    Witam,

    MAm Pacjenta: samsung R510 model NP-R510-FAA2IT

    i jest problem z wyswietlaniem obrazu na matrycy
    popowiadam : na podłączonym zewn. monitorze obraz jest idelany

    i Teraz nie wiem czy jest uszkodzona matryca, grafika, czy kabel łączący te dwa elementy



    Objawy: na obrazi - niezaleznie od tego czy jest uruchomiony windows czy jesteśmy w biosie - pojawiają sie takie zdigitalizowane poziome paski , obraz wtedy leciutko drga paski pojawiaja sie na calej szerokości ekranu dowolnie losowo sa chwile kiedy obnraz jest ok a za sekunde zaczyna sie kaskada tych pasków poziomych a w skrajnych przypadkach na ekranie pojawiaja sie PIONOWE wielokoloerowe pasy drgajace cos na wzór obrazu testowego

    aha, te poziome paski przypominaja troche jak np odtwarza sie na magnetowidzie czy z kamery stara juz wielokrotnie uzywana tasme/kasete

    PS.laptop zostal zakupiony we włoszech i ma eurogewarancje natomiast w polsce samsung wcale nie chce tego sprzetu oprzyjac na serwis gwarancyjny :(

    Może ktoś podpowie co mogło sie tu zepsuc?

    pzdr.
    Robert
  • #2
    Wujejk
    Level 12  
    Bez podstawiania części raczej ciężko będzie stwierdzić bo takie uszkodzenie może być spowodowane usterką każdego z tych trzech elementów. jedynie co możesz zrobić to sprawdzić dokładnie połączenia kabla svds. Jestem pewny że serwis z chęcią naprawi twój sprzęt ale za skromną opłatą (wynosząca pewnie znaczną cześć wartości sprzętu w przydatku matrycy może to być nawet więcej niż połowa wartości laptopa

    Dodano po 15 [minuty]:

    Po chwili zastanowienia mogę dodać że przez moje ręce przeszło niewiele laptopów, monitorów lcd całkiem sporo, mogę stwierdzić że na poziome pasy nigdy nie wymieniłem płyty głównej. Obstawiam raczej panel
  • #3
    skaktus
    Level 37  
    Zacznij od sprawdzenia wtyków tasmy. Potem sprawdzaj poszczególne żyły taśmy. Dalej sprawdź matrycę i jej wtyki itp.

    Jeśli lapa masz na gwarancji - oddaj do serwisu.