Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sekwencja KME, czy to uszkodzony reduktor?

10 Cze 2009 12:51 22477 40
  • Poziom 9  
    witam.
    niedawno nabyłem auto: mercedes e-klasa 95rok z silnikiem 3.2 na elektronicznym wtrysku (czyli gazik chodzi jak najbardziej) Samochód był już z instalacja AKME, wtryski matrix, reduktor Silver, przez jakiś czas było spoko, teraz jest czasem tragicznie mianowicie:

    1) po dłuższym postoju (noc) auto przy przechodzeniu na LPG dusi się jakby nie było paliwa, kilka razy nawet zgasł;/ (jeśli jestem rozpędzony i jadę bez dodawania gazu przełącza się i jedzie bez problemów)
    2) czasem (nie zawsze) przy dynamicznym ruszaniu auto zachowuje się jak wyżej, traci moc, wypadają zapłony, jakby nie było paliwa... po przekroczeniu mniej więcej 1500obrotow wszystko wraca do normy i auto idzie jak burza
    3) jeśli mam wyjechanie ok polowy baku (toroid) auto jest bardziej zamulone i przy 140 nie ma już czym jechać - przełącza na benzynę.
    4) na rozgrzanym silniku zdarza się (na postoju - automat) falować obroty 500-1000 i tez jakby gubił zapłon....
    5) wzrosło spalanie ( tłumaczyłem to zmiana na szersze opony...)

    wszystkie wymienione objawy występują tylko na LPG, na benzynie silnik zachowuje się idealnie, obroty staja równo, moc jest od samego dołu, nie ma z niczym problemów!

    co zrobiłem:
    świece i przewody wymieniłem na nowe i jest delikatnie lepiej, jednak to nie to.

    co myślę:
    reduktor Silver nie cieszy się za dobra opinia, teoretycznie moc ma do 240koni, co jest ponoć ściema, a moje auto ma 220, wydaje mi się ze parownik jest na wykończeniu, czy to dobry strzał?
    w związku z tym kolejne pytania:
    -czy regenerować 'silvera'? (wciąż będzie slaby do auta)
    -czy założyć Golda? (inne wyprowadzenia itp, czy nie będzie za dużo przerabiania??)
    -czy założyć 'sckorpiona' model ST 240koni (dobre opinie) i czy nie będzie tez za wielkiego przerabiania?

    co o tym wszystkim myślicie?

    ps. czy jest ktoś obeznany w temacie z Białegostoku? ewentualnie jakieś namiary na dobrego gazownika?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    W Białymstoku masz dystrybutora instalacji, firmę A-Max podjedź do nich na pewno kogoś polecą.
    Co do tego Silvera. Jeżeli sterownik nazywa się AKME to prawdopodobnie reduktor jest z tej wadliwej serii w której zacinał się główny tłoczek w reduktorze, później KME to poprawiło, ale ta seria dała byle jaką opinie tym reduktorom.
    Nie baw się w regenerację wymień reduktor. Na jaki?? To już zależy od Ciebie. Z Goldem nie powinieneś mieć problemów, dodatkowo prawie nic nie trzeba przerabiać zastępując Silvera.
  • Poziom 9  
    Z tego co czytałem to GOLD sporo różni się od SILVERA, mianowicie ma 2 wyjścia fazy lotnej o innej średnicy, S: wlot gazu 6mm G: 8mm nie są to wielkie komplikacje?
    na moje niefachowe oko scorpion ma identyczne rozmiary wejść i wyjść.
    Czy moja hipoteza po w/w objawach jest słuszna?
  • Poziom 38  
    miqolaj87 napisał:

    3) jeśli mam wyjechanie ok polowy baku (toroid) auto jest bardziej zamulone i przy 140 nie ma już czym jechać - przełącza na benzynę.

    To spostrzeżenie wg mnie nie jest związane z ewentualnym stanem reduktora, przyczyna raczej tkwi w środku butli gazowej (toroidu). Jakaś nieszczelność między końcem ssaka gazu (końcówka przewodu gazowego przy dnie butli), a wyprowadzeniem gazu z butli. Ta nieszczelność powoduje, że po opróżnieniu butli do połowy w butli pozostaje już sam butan, który ma mniejszą prężność par niż propan i z mniejszą intensywnością jest podawany do reduktora i w efekcie przy większym obciążeniu silnika tego gazu brakuje.W zimie prawdopodobnie wcale silnik nie chodziłby na gazie. Być może pozostałe usterki też są pochodną w/w przyczyny. A reduktor też nie zaszkodzi wyczyścić w środku i zobaczyć jak wyglądają membrany.
  • Poziom 9  
    w zimę występował jedynie problem przy przechodzeniu na gaz. (miałem już to auto)
  • Poziom 12  
    podłacz interfejsa (jesli masz) trzeba zobaczyc cisnienie na reduktorze moze faktycznie sie zmniejszylo badz zwiekszylo... moze masz faktycznie z wadliwej serii silvera gdzie puchnie gumka w nim od brudnego gazu...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    gimak może mieć rację. Ale w miejscu nieszczelności czy przewężenia występowało by szronienie.
    Możesz też wyjeździć gaz do 0 i wyjąć wielozawór. Często zdarzało się, że rurka ssąca korodowała i nie wyciągało gazu do końca, a efekt był podobny jak u Ciebie.
  • Poziom 9  
    ok. tak zrobię, czy to bezpieczne wyciągać wielo-zawór? bo wiadomo ze w baku będzie jeszcze gaz... oczywiście będę to robił na podwórku w takim razie;) Jeśli rurka będzie skorodowana to jedynym wyjściem jest nowy wielozarór czy da się to jakoś naprawić?
    dodam po raz kolejny ze W/w objawy występują zarówno przy pełnym jak i prawie pustym zbiorniku. Jedynie poniżej polowy jest problem z większymi prędkościami.

    Panowie poradźcie tez jaki reduktor wybrać najlepiej, tak aby zmiana z Silvera była najmniej skomplikowana i aby reduktor był dobry;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    miqolaj87 napisał:
    ok. tak zrobię, czy to bezpieczne wyciągać wielo-zawór? bo wiadomo ze w baku będzie jeszcze gaz... oczywiście będę to robił na podwórku w takim razie;) Jeśli rurka będzie skorodowana to jedynym wyjściem jest nowy wielozarór czy da się to jakoś naprawić?
    dodam po raz kolejny ze W/w objawy występują zarówno przy pełnym jak i prawie pustym zbiorniku. Jedynie poniżej polowy jest problem z większymi prędkościami.

    Panowie poradźcie tez jaki reduktor wybrać najlepiej, tak aby zmiana z Silvera była najmniej skomplikowana i aby reduktor był dobry;)


    Kolega Toudi już ci podpowiedział, że dobrym wyborem będzie reduktor z serii Gold.
  • Poziom 9  
    tak wiem tylko nikt nie odpowiedział na moje pytanie odnośnie różnicy średnic wyjść i wejścia w GOLD. czy przysporzy to komplikacji? a możne są redukcje na przewód miedziany?

    przepraszam za swoje laickie pytania i zachowanie, zawsze łubie wiedzieć wszystko w temacie jakiego się podejmuje. Nie ukrywam ze większość rzeczy chciałbym zrobić samodzielnie, bo ufać można tylko sobie... a i uwielbiam majsterkować przy autach;)

    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    są redukcje na przewód miedziany i gold ma dwa wyjścia na przewody gazowe doprowadzające gaz do listew... trzeba bedzie z tym powalczyć i zmienic troche podłączenie

    Moderowany przez ElpigazN:

    Regulamin, p.15.

  • Poziom 9  
    ok w takim razie pewnie zdecyduje się na Golda jeśli mówicie ze jest naprawdę dobry;)
    co do wyprowadzeń fazy lotnej to tak jak mówisz są dwa wyjścia, a obecnie mam pojedyncze, mam tez 6 cylindrów czyli 2 listwy wtryskowe MATRIX, możne ktoś przedstawić schemat prawidłowego połączenia tych listew pod nowy reduktor?
    a właśnie przypomniał mi się jeszcze jeden fakt. Czytając instrukcje KME zaleca się przy 6garach podłączenie po 3 wtryski z każdej listwy, u mnie jest 4 + 2 czy to istotne?
  • Poziom 12  
    Tzn. masz dwie czwórki ?? powinny być dwie trójki... podłączenie jest proste z wyjścia poprzez filtr fazy lotnej do listwy i z drugiego podobnie.
  • Poziom 34  
    a ja bym jeszcze sprawdził lokalizację zaworu wieloczerpalnego : powinien być zainstalowany w kierunku tyłu pojazdu , jeśli jest zainstalowany odwrotnie jest źródłem problemów przy niepełnym zbiorniku.
    Reduktory KME to dość marny produkt, ja bym polecił w Twoim przypadku EG200kW - to doskonały reduktor o minimalnych spadkach ciśnienia i dużej wydajności. Nie będzie problemów z montażem a metalowe kolanka wodne gwarantują absolutną bezawaryjność.
  • Poziom 9  
    słyszałem o tym reduktorze wiele pozytywnych opinii, tak samo o skorpionie (ten sam producent, czy to nie jest podobny sprzęt wzbogacony o zintegrowany filtr i zawór??) za to najgorzej oceniano zawsze KME...
    manio123 możesz powiedzieć ile w przybliżeniu kosztuje ten reduktor? dzisiaj nie mogę sie nigdzie dodzwonić, na allegro nie ma i żadnych cenników tez nie mogę odszukać.

    co do pozycji zaworu chodzi o kierunek rurki wewnątrz baku czy samą pozycje zaworu na zewnątrz butli?
  • Poziom 38  
    miqolaj87 napisał:
    co do pozycji zaworu chodzi o kierunek rurki wewnątrz baku czy samą pozycje zaworu na zewnątrz butli?

    Pozycja wielozaworu na butli powinna być taka, aby po jego zamontowaniu na butli pływak mógł swobodnie poruszać się w płaszczyźnie pionowej, rurka (ssak) wewnątrz butli sięgał w okolice jej dna. Szczelność, o której wyżej pisałem - po zatkaniu końca rurki sięgającej dna butli i podaniu ciśnienia na wyprowadzenie gazu do instalacji, wielozwór zanurzony w wodzie nie powinien bąbelkować.
  • Poziom 9  
    ok rozumiem. wyjmę go, rzucę okiem na jego wygląd i dmuchnę sprężarka... zobaczymy jak się zachowa.

    a co z tymi reduktorami? sckorpion vs europegas?
  • Poziom 34  
    wielozawór ma być zlokalizowany z tyłu samochodu , tak aby w czasie jazdy rurka ssąca nie była odkrywana po depnieciu w pedał. Nie chodzi więc o pływak a wyłącznie o miejsce poboru gazu ze zbiornika - powinno byc z tyło a nie z boku a tym bardziej przodu zbiornika.Jeśli zbiornik jest wstawiony tak że zawór jest skierowany do tyłu auta to OK a jeśli inaczej to może być przyczyną problemów. W prawodłowo zbudowanej instalacji poziom gazu w zbiorniku nie ma żadnego wpływu na pracę instalacji , za wyjatkiem sytuacji kiedy jest to poziom 0 :D
    EG i scorpion to wyroby damexu , ale różnią się nieco budową (scorpiony mają zintegrowany filtr i zawór elektromagnetyczny) , a scorpiony są nieco mniej stabilne temperaturowo - co sie objawia wzrostem ciśnienia na zimnym rduktorze, ale i mniej wydajne:
    cytat za Nikosiem Wariatem z http://lpg.info.pl :
    "Skorpion Mini Deklarowany do 160 koni , przy 155 koniach spadek z 1.2 na 0.8 bara
    Skorpion ST deklarowany do 270 koni , przy 245 koniach spadek z 1.2 na 0.7 bara
    Skorpion GT który podobno obsłuży 300 koni i więcej przy 300 koniach spadek z 1,3 bara na 0,7

    Ogólnie bardziej polecam reduktory EG ponieważ
    eg 110kw przy 150 koniach spadek z 1.0 na 0,8
    eg 150kw przy 193 koniach z 1.0 na 0.88 bara
    eg 200kw przy 280 koniach spadek z 1.0 na 0,9 bara "
    EG200kW kosztuje na allegro ok 280 zł. Możesz też zapytac w megapolu, bo na stronie mają tylko EG150kW
    megapol eg150
  • Poziom 20  
    manio123 napisał:
    wielozawór ma być zlokalizowany z tyłu samochodu , tak aby w czasie jazdy rurka ssąca nie była odkrywana po depnieciu w pedał. Nie chodzi więc o pływak a wyłącznie o miejsce poboru gazu ze zbiornika - powinno byc z tyło a nie z boku a tym bardziej przodu zbiornika.Jeśli zbiornik jest wstawiony tak że zawór jest skierowany do tyłu auta to OK a jeśli inaczej to może być przyczyną problemów. W prawodłowo zbudowanej instalacji poziom gazu w zbiorniku nie ma żadnego wpływu na pracę instalacji , za wyjatkiem sytuacji kiedy jest to poziom 0 :D


    Trochę śmiech mnie ogarnia jak czytam takie rzeczy, żeby zaistniały takie okoliczności o których piszesz, to gazu w w zbiorniku musi być poniżej 10 litrów, no chyba że samochody mają napęd odrzutowy, a co na przykład z samochodami ze zbiornikami zewnętrznymi, też kierujesz wielozawór do tyłu??
  • Poziom 34  
    to się śmiej :D i montuj do przodu :D, to wolny kraj, przecież oczywiste jest ,że wada takiego montażu ujawnia się dopiero przy mocno opróżnionym zbiorniku. Można też w takiej sytuacji jeździć na wstecznym :D:D:D
  • Poziom 10  
    Jeśli chodzi o reduktor to ja bym polecał skorpiona testowałem go ostatnio w aucie powyżej 200 koni i świetnie się sprawdza naprawdę reduktor godny polecenia a i cena jest ok.
  • Poziom 34  
    scorpion jest gorszy od eg bo nie trzyma ciśnienia jak jest zimny i ma większe spadki . Z drugiej strony jest zintegrowany więc mniej gratów. W tym wypadku zamiast kme łatwiej będzie montować EG bo nic nie trzeba przerabiać i demontować , tylko sam reduktor.
    W swoim aucie mam scorpiona st ale przy mocy silnika 130 KM
  • Poziom 9  
    w takim razie postanowione szukam EG200kW (tylko skąd go zamówić??) jak nie znajdę biorę Skorpiona tylko czy ST styknie, możne lepiej szarpnąć się na GT? (mam 220konny silnik)

    ps. jeśli zrobię sobie interfejs to po zmianie reduktora będę w stanie sam ustawić ciśnienie itp? czy lepiej jechać do gazownika?
  • Poziom 34  
    w Białymstoku masz hurtownię tego produktu na cały kraj
    http://www.europegas.pl/
    jeśli scorpion to jednak GT , ale najpierw spytaj u siebie w hurtowni o eg200
    przy pomocy interfejsu i odpowiedniego do swojej wersji sprzętowej programu ustawisz co zechcesz, ale poczytaj najpierw instrukcję :D
  • Poziom 9  
    o proszę, pod nosem takie dobra:) w poniedziałek udam sie do tej hurtowni.
    jeśli zdobędę EG200 warto wymienić od razu elektrozawór? czy to raczej nie jest awaryjny element?
    nagrałem filmik jak zachowuje się silnik na Drive podczas postoju, chcecie rzucić okiem?

    i jeszcze was pomęczę (a wszystko dlatego ze lubię mieć w 100% dopieszczone auto)
    czy to wypadanie zapłonów na wolnych obrotach i przy 'butowaniu' do ok 1500obr. może sugerować rozkalibrowaną/brudna listwę? przypomnę że mam matrixy. czy warto je wyciągać i czyścic? wiąże się to u mnie ze zdjęciem kolektora - wszystko jest od spodu...
  • Poziom 34  
    Elektrozawór ma zamykać i otwierać więc albo działa albo nie i nie ma potrzeby go wymieniać . Wypadanie zapłonów może być spowodowane zanieczyszczeniem wtryskiwaczy, ale ich się nie kalibruje. Nie pamiętam czy w Twojej instalce są możliwości wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy w celu znalezienia wadliwego - ale tu też trzeba interfejs. Poczyść takim preparatem do czyszczenia gaźników i przepustnic. Jakie to matrixy? Jesteś pewien że to matrixy? A filtry kiedy zmieniane? Fazy lotnej poliestrowy? Sprawdź przy okazji jakie wtryski mają dysze - najprościej wkładając wiertło o znanej średnicy.
    Nie wiem czy coś będzie widać na filmiku , ale pochwal się :D
  • Poziom 34  
    Stabilnie pracuje na jałowym to za szarpanie przy ruszaniu nie należy winić wtryskiwaczy, to raczej wina zanieczyszczonego czy uszkodzonego reduktora. Gdybyś miał podgląd sterownika to byś mógł zaobserwować co się dzieje z ciśnieniem gazu. Zmień reduktor i filtry gazu. Filtry zmieniaj co 10 000 km. Matrixy są na tyle żywotne , że trudno wyobrazić sobie aby nie przeżyły tego auta. Występują w kilku typach więc dlatego pytałem jakie masz, ale skoro było dobrze , to chyba są wystarczająco wydajne. Tego też się nie dowiesz bez interfejsu :D
  • Poziom 9  
    to jest stabilnie? wydaje mi sie ze to przykład MEGA niestabilnej pracy na wolnych obrotach (podczas postoju z zapiętym DRIVE - jednak na P jest podobnie)
    jutro kupuje kabel do nokii 3310 i robię interfejs, wymieniam reduktor + filtry.

    wtryskiwacze zdaje się 6ohm
  • Poziom 34  
    silnika nie słychac tylko muzyczkę ,więc trudno wyrobić zdanie tylko z obserwacji obrotomierza :D Jeśli na benzynce jest idealnie to jednak może wyłtukły się matrixy? Są do nich zestawy naprawcze. Najczęściej spotykane typy to 344 i wydajniejszy 544, dlatego pytałem - powinny miec naklejkę z opisem.