Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fatek PLC - jak rozwiązać tą funkcję na drabince

Łukasz G. 10 Jun 2009 18:36 6081 7
    Łukasz G.
    Level 11  
    Witam!
    Jestem początkującym programistą więc proszę o pomoc z następującym problemem:
    Zakładamy że mamy wejścia X0 do X4, X0=1, X1-X4=0 uruchamia podprogram 1, X1=1, X0,X2-X4=0 uruchamia podprogram 2 itd. w sumie 5 podprogramów.
    Ale gdy np. X0=1 i sterownik wykonuje podprogram 1 lub go zakończy, zdejmuje sygnał X0=0, to sterownik ma nie kończyć zadanego programu tylko resetuje program i wszystkie aktywne wyjścia Y, i tak ma być do każdego z podprogramów.
    Próbowałem z funkcją FUN 67 CALL, ale gdy np X0=1, a potem X0=0, to sterownik nie resetuje wykonywanego programu i utrzymuje niektóre wyjścia Y w stanie 1.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Smokey68
    Level 13  
    Jeżeli dobrze zrozumiałem, to program ma reagować wykonaniem odpowiedniego podprogramu w zależności od stanów wejść.

Łukasz G. wrote:

Ale gdy np. X0=1 i sterownik wykonuje podprogram 1 lub go zakończy, zdejmuje sygnał X0=0, to sterownik ma nie kończyć zadanego programu tylko resetuje program i wszystkie aktywne wyjścia Y, i tak ma być do każdego z podprogramów.

nie do końca wiem jak to rozumieć...Chodzi Ci o to że gdy sygnał dajmy na to X0 przeskoczy z 1 na 0 to ma nastąpić wyzerowanie wszystkich wyjść i stanów czy wręcz przeciwnie?
    W pierwszym wypadku masz to, że tak powiem za darmo, bo PLC pracuje cyklicznie i w każdym cyklu wykonuje cały program. Wystarczy więc na końcu każdego networka umieścić zwykłą cewkę (a nie (s) lub (r)).

w przeciwnym przypadku - jeżeli dajmy na to podprogram jest sekwencją wielu czynności - nie wykonuje się w 1 cyklu (bo np posiada timery lub czeka na odpowiedz z czujników itp itd) to musisz na poczatku każdej z podfunkcji zrobić podtrzymanie sygnałów X0-X5

Quote: