Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obroty silnika w mercedesie 190 E w 201

10 Cze 2009 21:25 3160 4
  • Poziom 15  
    Witam mam problem z wolnymi obrotami w Mercedesie 190 E w-201 rok 1989 poj.2 l.W samochodzie jest instalacja gazowa od czterech lat i przez ten okres cały czas był problem z tymi wolnymi obrotami i wystrzałami,aż doszło do tego że urwało klapkę spiętrzającą po regulacji gaziarza.Więc kupiłem urzywany rozdielacz /przepływomierz z nowiutką gumą / i po zamontowaniu silnik kołysz na bezynie słychać z wydechu takie fukanie jak prz wypalonch zaworach.Sprawdzłem ciśnienie ,jest ok.Próby regulacji magicznym imbusikiem nic nie dały,obroty jak były tak są ,a nawet się same podnoszą do 2000tys.Bardzo proszę o podpowiedzi co mam robić,bo już wszystkie moje pomysły sprawdziłem,ale został jeszcz potencjometr klapy spiętyrzającej tylko niwiem któr to jest i jak go sprawdzć.
  • Poziom 13  
    nie wiem czy masz takie coś ale powinien byc silnik krokowy który pomaga w utrzymanie obrotów na jednym poziomie. może trzeba go przeczyścic lub przemyć benzyna ekstrakcyjną ale nie wiem gdzie go masz bo ja miałem podobnie w mojej viki 2.0i na gazie i na benzynie.
  • Poziom 15  
    Witam mam coś takiego jak silniczek krokowy różnie to nazywają,ten silniczek moczyłem przez trzy dni w bęzynce i nic nie dało,znalazłem jeszcz pękniętą odmę tą przy pokrywie zaworowej do której podpięty jest właśnie ten krokowiec, w poniedziałek będe miał zamiennik tej rórki tośię okaże czy dalej bedzie wachlował i sam przyspieszał.
  • Poziom 42  
    To nie silniczek krokowy lecz zawór dodatkowego powietrza , on reguluje wolne obroty. Szczelność - U- rurki , dochodzącej pod spodem kolektora dolotowego ma zasadnicze znaczenie. Wahanie obrotów , może być uzależnione o kilku czynników w tym systemie wtrysku.

    - przetarta ścieżka potencjometru klapy spiętrzającej,
    - czujnik położenia przepustnicy / na dole/ biegu jałowego ,
    - zacinanie się w gardzieli klapy spiętrzającej / ociera/,
    - zle wyregulowane położenie klapy spiętrzającej / tym imbusem/.

    Na wyższych obrotach też nie równo pracuje?
  • Poziom 15  
    Piszesz o tym imbusie tak regulowałem tym ,bo wcale nie chciał chodzić i ciężko palił,teraz pali na dotyk na większych obrotach powyżej 1000 chodzi elegancko ,ale w czasie jazdy te obroty same się zwiększają jak tylko noga z pedału to obroty wchodzą do 2000tyś,i jest tak ze ciężkoze by opadly wtedy noga na chamulec i go przyduszam i obroty są 1000.Nadmieniam że auto pracuje na PB gdyż po ostatnim wystrzale boję sięprzełączyć na LPG.A co do potencjometru klapki to chyba działa bo gdy zdejme przewody to obroty opadają,a nawet silnik zgaśnie,przepustnica jest okej i klapka nigdzie nie ociera,a obroty jak wzrastały same tak dalej wzrastająi wachlują.Jak wcześniej pisałem wymienie tą odmę przy pokrywie zaworowej i w tedy zobaczę co dalej.