Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dokręcanie głowicy w silniku VW 1.9D

11 Cze 2009 00:14 9467 4
  • Poziom 22  
    Witam przy remoncie mojego passata b3 1.9D jestem na etapie przykręcania głowicy. W książce z serii sam naprawiam wydawnictwa WKŁ wyczytałem, że głowicę w silniku wysokoprężnym dokręca się aż w 6 etapach tj.:
    40Nm,
    60Nm,
    90 stopni,
    90 stopni,
    po rozgrzaniu silnika o 90 stopni
    po 1000 km o 90 stopni
    Natomiast w programie e-Tech przykręcanie sie kończy na czwartym etapie. Czy te dwa ostatnie etapy można pominąć skoro nie zostały uwzględnione w e-Techu?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Te 6 etapów możesz sobie darować, wystarczy 40Nm, 60Nm i 2x po 90°, zresztą w opakowaniu dobrej uszczelki np elringa masz instrukcję dokręcania. Istotne jest tylko sprawdzenie śrub, najlepiej kupić nowe.
    Nie jest to wbrew pozorom, wyrzucanie pieniędzy w błoto, robiliśmy kiedyś 2 głowice jednocześnie na hali, kumpel takiego, jak Twój, ja benzynę 1,8. Przy dokręcaniu głowic pękły mu 3 śruby, zabawy z wykręcaniem gwintów z bloku miał do 3 rano, gdy mój wyjechał o 22
  • Poziom 22  
    Chyba masz rację troche byłoby to kłopotliwe, wielokrotne zdejmowanie pokrywy zaworów. Sprawdzę jeszcze jakie dokręcanie jest podane na opakowaniu uszczelki.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    pamietaj zeby srawdzic czy nie zostal Ci plyn albo olej w otworach na szpilki w bloku bo wtedy szpilka Ci sie latwo urwie przy dokrecaniu - a o tym nie wiedzialem i dowiedzialem sie niestety podczas dokrecania glowicy ...
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    W dieslach VW zaleca sie KAZDORAZOWA wymiane srub w glowicy! bo po jednym dokreceniu odksztalcaja sie plastycznie i kazde nastepne dokrecanie nie bedzie miarodajne! koszt kpl. srub z V.Reinza to 50zl.