Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sony CMT-EH10 - co z anteną?

11 Cze 2009 18:28 5823 9
  • Poziom 2  
    Mam wieżę Sony CMT-EH10. Standardem jest tu antena FM w formie "kabelka". Totalnie nie znam się na takich rzeczach, więc piszę tutaj. Otóż chciałbym zamontować jakąś antenę zewnętrzną z dipola. Byłaby ona zamontowana na ścianie budynku. Proszę o pomoc w wyborze. Aktualnie odbieram całkiem sporo stacji, ale w stereo bez szumów tylko kilka. W moim otoczeniu nie ma wielu budynków. Mieszkam przy granicy z Czechami, więc słucham zarówno radia czeskiego, jak i polskiego. Wydaje mi się, że nie powinna to być antena kierunkowa, chociaż przyznam, że się nie znam.
    Największym problemem jest jednak sam wtyk antenowy, jaki mam w tej wieży. Otóż wygląda to następująco: http://cid-f85af3d252629c24.skydrive.live.com/self.aspx/antena
    Czy do tego można zamontować coś innego, niż ten kabelek fabryczny? Jeśli tak, to proszę o łopatologiczny opis jak to zrobić. Z góry dziękuję.

P.S. Nie wiem czy piszę w dobrym dziale. Jeśli nie, proszę o przeniesienie postu i bardzo przepraszam.

Proszę pliki graficzne zamieszczać według zasad przyjętych na forum:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic983990.html
    /c2h5oh/
  • Poziom 37  
    Hmm generalnie wygląda to dosyć "tragicznie" generalnie najlepszym rozwiązaniem to przerobienie wejścia na standardowe 75 Ohm. Potem to już jakaś antena kupiona np www.dipol.com.pl i myślę, że będziesz zadowolony
  • Poziom 2  
    Ale czy ktoś jest w stanie przedstawić łopatologicznie jak takiej operacji dokonać i przy okazji nie popsuć tego sprzętu?

Napisałem w tej sprawie do Sony i w odpowiedzi dostałem:
    Cytat: