Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 1.8 16V rozładowujący sie akumulator

cameleon2 12 Cze 2009 12:34 9809 24
  • #1 12 Cze 2009 12:34
    cameleon2
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Wiem, ze temat byl wielokrotnie poruszany, lecz przeszukalem wszystkie posty i nic nie pomoglo. Napiecie akumulatora 12,3V przy wylaczonym silniku, ladownie tez ok 13,6, prad spoczynkowy 0,02A, czyli mozna z tego wnioskowac, ze nic nie pobiera pradu? Gdy odlaczam akumulator na noc rano jest ok. Lecz nie mam pomyslu co moze go rozladowywac, chyba ze jest jeszcze inny sposob na sprawdzenie pradu spoczynkowego, bo ja odlaczylem jedna klemę, a potem miernikiem polaczylem ja z akumulatorem. Metody z wyciaganiem bezpiecznikow nie sprawdzalem, bo skoro pobiera 0,02A to jest ok, bo zero nigdy nie bedzie z racji chociaz komputera. Prosze o pomoc.

    0 24
  • #2 12 Cze 2009 13:09
    fuczek
    Poziom 15  

    Możesz spróbować w miejsce amperomierza wstawić żarówkę do kierunkowskazów lub podobną 12V i wyprowadzić ją na dobrze zaizolowanych przewodach poza komorę silnika. Jeśli zaświeci, będzie to wskazywało na nadmierny pobór prądu. W ten sposób szybko będzie można zauważyć, że coś nie tak.
    Jednym z podejrzanych miejsc może być wyłącznik oświetlenia bagażnika - potrafi się zaciąć i nie wyłączyć żarówki po zamknięciu bagażnika.
    Czy masz inny akumulator na wymianę? Może nastąpiło jakieś uszkodzenie wewnętrzne. Czy obecny akumulator rozładowuje się do zera czy do np. 10V?

    0
  • #3 12 Cze 2009 13:34
    cameleon2
    Poziom 9  

    W jaki sposob mialbym wyprowadzic ta zarowke? Chodzi po prostu o podlaczenie zarowki z jednej strony do akumulatora, a z drugiej do odlaczonej klemy? Swiatlo w bagazniku wylacza sie, jak i reszta lampek (sprawdzilem przed chwila). Problem w tym ze nie mam zastepczego aku, a nie chce kupowac narazie, bo wydatek niemaly przy czym nie ma gwarancji ze to wlasnie to. Nie sprawdzalem czy sie rozladowuje do konca, poniewaz musze go naladowac, takze nie wiem jak bys sie rozladowal. A moze miec jakis wplyw, ze ostatnio wymienialem kostke stacyjki i po jej wymianie zaczely sie dziac dziwne rzeczy, czyli po zamknieciu samochodu radio samo sie wlaczalo, lub auto sie otwieralo. Moze to jest jakies zwarcie instalacji.

    0
  • #4 12 Cze 2009 13:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 12 Cze 2009 13:56
    cameleon2
    Poziom 9  

    A jakie powinno byc prawidlowe ladowanie? Sprawdze jeszcze na innym akumulatorze, bo teraz kwestia czy kupic akumulator czy alternator. Z tego co czytalem to lepiej kupic nowy alternator niz naprawiac, wydatek w granicach 230PLN.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wiem, ze ladowanie sprawdza sie na wylaczonych i wlaczonych swiatlach, ale czytalem o roznych wartosciach, nie ma tego ustandaryzowanego? W sumie to co radzicie jakby byl to alternator, za uzywke trzeba dac ok. 100, takze w cenie nowego mamy teoretycznie 2 uzywane plus koszty robocizny wiadomo. A orientuje sie ktos ile mozna dac za taka wymiane przy Viki?

    0
  • #6 12 Cze 2009 14:01
    momik12
    Poziom 31  

    Uruchom silnik,włącz światła ,ogrzewanie tylniej szyby i zobacz czy klemy przy baterii nie robią sie cieplejsze.

    0
  • #7 12 Cze 2009 14:06
    polmar
    Poziom 20  

    Ładowanie powinno być na poziomie 14-14.4 Tam jest chyba Delco
    Pewnie prostownik odpływa.

    0
  • #8 12 Cze 2009 14:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 12 Cze 2009 14:46
    polmar
    Poziom 20  

    Niedawno napisałem o altku z Fiata że napewno uzwojenie spuchło
    to zarzucano mi zbytnią pewność siebie:D

    0
  • #10 12 Cze 2009 14:55
    cameleon2
    Poziom 9  

    Podłączyłem teraz akumulator pod prostownik, niech się ładuje 24h, a jutro jeszcze raz sprawdzę jak wyglada ładowanie. Napiszę co wyszło z pomiarów.

    1
  • #11 12 Cze 2009 15:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 12 Cze 2009 17:08
    cameleon2
    Poziom 9  

    Rozmawialem ze znajmomym i powiedzial mi, ze jest tez mozliwosc , ze kabel moze byc do wymiany idacy od alternatora do akumulatora. Jak sprawdzic napiecie przy alternatorze zeby to ocenic. I czy to moze byc powodem. Robie w wiekszosci bardzo krotkie trasy, takze moze nie przewodzi juz tak jak powinien.

    0
  • #13 12 Cze 2009 19:01
    polmar
    Poziom 20  

    elektrit napisał:
    polmar, rozróżniasz alternatory Marelli z ich notorycznymi usterkami od Delco-Remy ( też mają swoje przypadłości)?


    Wiesz parę lat w tym siedzę więc siłą rzeczy

    0
  • #14 13 Cze 2009 12:15
    cameleon2
    Poziom 9  

    Sluchajcie, wyczyscilem wedlug zalecen kable idace do aku, byly mocno zabrudzone. I ladowanie na poziomie 14,4V a przy obciazeniu nie spada ponizej 14V. Takze skoro ladowanie jest ok, pobor pradu spoczynkowego 0,02A to co powoduje rozladowanie sie aku praktycznie do zera ??? Dodam ze na podstawie akumulatora zebral sie bialy proszek i wyzarl lakier, czy to jest kwas ??? A jesli tak to co to oznacza, bo aku widocznych uszkodzen nie ma. Po przejechaniu 10 km aku ma napiecie 13,3.

    0
  • #15 13 Cze 2009 16:49
    fuczek
    Poziom 15  

    Sprawdź poziom elektrolitu we wszystkich celach, w razie potrzeby uzupełnij wodą destylowaną (uwaga na oczy i ubranie - kwas!). We wszystkich celach poziom elektrolitu powinien przykrywać wierzch płyt. Obudowę można przemyć wilgotną szmatą. Klemy i zaciski akumulatora oczyść papierem ściernym, można je lekko nasmarować bezkwasową wazeliną.
    Ile lat ma akumulator? Może po prostu stracił pojemność ze starości?
    Możesz podjechać do elektryka samochodowego, niech ci sprawdzą akumulator pod obciążeniem.

    1
  • #16 14 Cze 2009 13:20
    cameleon2
    Poziom 9  

    Przed ładowaniem dolałem wody, tyle ze zwyklej, bo destylowanej nie posiadalem, a sklepy byly juz zamkniete. Aku do najnowszych nie nalezy, jego wiem oceniam na ok. 3 lata (sam posiadam to auto dopiero rok). Mozliwe ze juz stracil pojemnosc. Dzisiaj dokonalem pomiaru po 24h i napiecie aku 12,6V, wedlug schematu, ktory zalaczam nie jest zle, zobacze jak bedzie sie sprawowal w tym tygodniu. Opel Vectra 1.8 16V rozładowujący sie akumulator

    0
  • #17 14 Cze 2009 18:19
    fordsierra1.6
    Poziom 10  

    skoro dolewałeś wody do elektrolitu to napisz jaka była gęstość elektrolitu.

    0
  • #18 14 Cze 2009 19:46
    cameleon2
    Poziom 9  

    Według wykresu gęstość wynosiła 1.22, ale kwas nie zakrywał płytek, także konieczne było dolanie. Nasuwa się pytanie co się stało z kwasem, bo akumulator nie był mokry przy korkach. Jak pisałem wcześniej na podstawie akumulatora zebrał się biały proszek, który wżarł się nią, tylko nie mam pojęcia skąd się wydostał z aku.:|

    0
  • #19 15 Cze 2009 17:38
    fuczek
    Poziom 15  

    Gęstość elektrolitu lepiej sprawdzić areometrem dla każdej celi osobno. Kwas nie uciekł, to ubyło trochę wody - na odparowanie i w wyniku rozkładu na tlen i wodór (gazowanie przy ładowaniu). Jeżeli gazowanie było bardzo gwałtowne, to część elektrolitu mogła wydostać się przez labiryntowe otwory w korkach i stąd te białe zacieki na obudowie akumulatora.
    Trochę porad na temat eksploatacji akumulatora można znaleźć tutaj - Link.
    Przy doładowywaniu prostownikiem nie powinno się przekraczać napięcia 14,4 V. Powyżej tego poziomu gazowanie staje się już bardzo intensywne i przy dalszym ładowaniu można uszkodzić akumulator!

    0
  • #20 16 Cze 2009 20:24
    mmmmmmmaly
    Poziom 9  

    Moim skromnym zdaniem dolewając zwykłą wodę do akumulatora tylko go dobiłeś. Dość ważną uwagę napisał momik12 częstą przypadłością jest brak kontaktu na zaprasowanej klemie ujemnej bądź dodatniej, co powoduje spadek ładowania po pewnym czasie. Sprawdzając czy grzeją się klemy zrób to delikatnie, ponieważ można się nawet oparzyć.

    0
  • #21 17 Cze 2009 18:09
    cameleon2
    Poziom 9  

    Dzisiaj sprawdzałem ładowanie i jest na poziomie 14,6V, czyli o 0,2 większe niż max, o którym była mowa. Co do aku to chyba stracil juz pojemnosc. Tylko jak kupie nowy a ładowanie bedzie za duze, to moze znowu sie uszkodzic. Pozostaje pytanie co zrobic zeby zmniejszyc ladowanie, chyba ze moj aku jest tak rozladowywany, ze alternator laduje wiecej...

    Dodano po 46 [minuty]:

    I jeszcze jedna kwestia, co oznacza, jak grzeja sie kable podczas ladowania ???

    0
  • #22 17 Cze 2009 20:07
    momik12
    Poziom 31  

    Po prostu wymień ten akumulator bo już zaczynasz szukać dziury w całym.

    0
  • #23 18 Cze 2009 17:21
    cameleon2
    Poziom 9  

    Dzięki za uwagę, ale gdyby wszyscy mieli zamiast naprawiać kupować nowe części to to forum nie musiałoby istnieć...:|

    0
  • #24 26 Cze 2009 23:31
    cameleon2
    Poziom 9  

    W sumie sprawdzając wszystkie możliwe przyczyny wychodzi na to, że mając akumulator większy niż seryjny (>44Ah tak jak w moim przypadku) i robiąc krótkie trasy akumulator nie może się naładować i traci swoje właściwości. Przejechałem ostatnio 300 kilometrów i jak narazie nie mam problemu z aku, bo jest naladowany. Pozostaje co jakis czas ladowac aku prostownikiem, a jak rozladowuje sie za czesto niestety ale kupic nowy.

    0
  • #25 27 Cze 2009 21:55
    fuczek
    Poziom 15  

    Zainwestuj we wskaźnik napięcia akumulatora, łatwiej będzie można ocenić jego stan i napięcie ładowania:
    Link1
    Link2
    Link3
    Zwłaszcza taki ostatni wskaźnik - analogowy bardzo dobrze się sprawdza.

    0