Proszę o pomoc w napisaniu programu w języku LAD dla opisu działania układu sterującego bramą(jeśli można prosić z wyjaśnieniem dlaczego akurat taka propozycja, ponieważ chcę się też nauczyć
),opis działania:
Brama obsługiwana jest za pomocą panelu sterującego. W panelu sterującym znajdują się przyciski o sile powrotnej: s1-brama w górę(kierunek obrotów wirnika silnika w lewo), s2-brama w dół(kierunek obrotów wirnika silnika w prawo) oraz przycisk z ryglem s3(awaria)zatrzymujący bramę w dowolnym położeniu.Naciśnięcie przycisku s1 uruchamia silnik (brama w górę).Zatrzymanie bramy w skrajnym górnym położeniu następuje po zadziałaniu wyłącznika krańcowego s4.Opuszczenie bramy następuje po naciśnięciu przycisku S2.Zatrzymanie bramy w skrajnym dolnym położeniu następuje po zadziałaniu wyłącznika krańcowego s5.Natychmiastowe zatrzymanie bramy powinno być zrealizowane po naciśnięciu przycisku S3 (awaria) lub w przypadku przeciążenia silnika i zadziałania przekaźnika zabezpieczającego F1.
Za uruchomienie silnika w celu podniesienia bramy odpowiada stycznik K1, zaś za uruchomienie silnika w celu opuszczenia bramy odpowiada stycznik K2.
Lista przyporządkowania:
1.przycisk s1,do góry-I1,1styk NO
2.przycisk s2,na dół-I2.1 styk NO
3.przycisk s3,awaria-I3,1styk NZ
4.wyłącznik krańcowy s4,brama u góry-I4,1 styk NO
5.wyłącznik krańcowy s5,brama na dole-I5,1 styk NO
6.przekaźnik termiczny F1,zabezpieczenie-I6,1styk NZ
7.stycznik K1,lewe obroty-Q1
8.stycznik K2,prawe obroty-Q2.
Do tego są dwa rysunki:


Brama obsługiwana jest za pomocą panelu sterującego. W panelu sterującym znajdują się przyciski o sile powrotnej: s1-brama w górę(kierunek obrotów wirnika silnika w lewo), s2-brama w dół(kierunek obrotów wirnika silnika w prawo) oraz przycisk z ryglem s3(awaria)zatrzymujący bramę w dowolnym położeniu.Naciśnięcie przycisku s1 uruchamia silnik (brama w górę).Zatrzymanie bramy w skrajnym górnym położeniu następuje po zadziałaniu wyłącznika krańcowego s4.Opuszczenie bramy następuje po naciśnięciu przycisku S2.Zatrzymanie bramy w skrajnym dolnym położeniu następuje po zadziałaniu wyłącznika krańcowego s5.Natychmiastowe zatrzymanie bramy powinno być zrealizowane po naciśnięciu przycisku S3 (awaria) lub w przypadku przeciążenia silnika i zadziałania przekaźnika zabezpieczającego F1.
Za uruchomienie silnika w celu podniesienia bramy odpowiada stycznik K1, zaś za uruchomienie silnika w celu opuszczenia bramy odpowiada stycznik K2.
Lista przyporządkowania:
1.przycisk s1,do góry-I1,1styk NO
2.przycisk s2,na dół-I2.1 styk NO
3.przycisk s3,awaria-I3,1styk NZ
4.wyłącznik krańcowy s4,brama u góry-I4,1 styk NO
5.wyłącznik krańcowy s5,brama na dole-I5,1 styk NO
6.przekaźnik termiczny F1,zabezpieczenie-I6,1styk NZ
7.stycznik K1,lewe obroty-Q1
8.stycznik K2,prawe obroty-Q2.
Do tego są dwa rysunki:

