Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ursus 1222 2x akumulator + 2x alternator?

maniek183 12 Cze 2009 23:37 9643 14
  • #1 12 Cze 2009 23:37
    maniek183
    Poziom 9  

    Witam mam kilka pytań może ktoś mi pomoże myślę ze to forum będzie odpowiednie.

    Sprawa wygląda następująco chodzi o ciągnik instalacja 12/24V
    Cała instalacja jest na 12V rozruch silnika jest na 24V(rozrusznik 5,5KW)
    2 akumulatory 12v 125Ah + alternator 75A

    ze względu na przeróbki w instalacji spowodowane oświetleniem oraz kilkoma innymi odbiornikami zapotrzebowanie na moc wynosi 1130W maksymalna wartość to prawie 1500W co znacznie przekracza możliwości alternatora który powinien mieć przynajmniej te 140A nie mam możliwości założenia większego za to mogę dołożyć drugi alternator wydaje mi się że najlepiej było by gdyby każdy ładował jeden akumulator do rozruchu musze mieć 24V potem część urządzeń ciągła by z jednego a reszta z drugiego nie wiem jak rozwiązać sprawę przełączania 12/24 przy 2 alternatorach czyli dwóch niezależnych obwodach które miały by sie łączyć w jeden do rozruchu na 24V:| będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie

    dziękuje i pozdrawiam

    0 14
  • Relpol
  • #2 12 Cze 2009 23:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • #4 12 Cze 2009 23:49
    maniek183
    Poziom 9  

    elektrit napisał:
    Eee, po co sobie komplikowac sprawę, podepnij drugi równolegle.
    Praca szeregowa nie jest wskazana.

    nie rozumiem chciał bym kazdy aku ładowac osobno chyba ze to zły pomysł a do rozruchu musze je łączyć szeregowo żeby miec 24V czy to będzie ok jak podepne 2 alternator równolegle do pierwszego?

    0
  • #5 13 Cze 2009 00:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 13 Cze 2009 09:18
    jaga134
    Poziom 25  

    Podobne rozwiazanie było w ciężarówkach f-my ROBUR prod.byłego NRD.Cała instalacja była na 12V natomiast rozruch był na 24V.Alternator był na 12V i ładował aku równolegle.Do tego sposobu pracy był potrzebny specjalny przełącznik,który przełączał układ na 12/24V.Schemat instalacji Robura posiadam.Byc może rownież ten przełącznik,jeśli nie wylądował w śmietniku.

    1
  • #7 13 Cze 2009 10:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 13 Cze 2009 12:38
    maniek183
    Poziom 9  

    mam taki przełącznik elektromagnetyczny jest oryginalnie chodzi tylko o to że zapotrzebowanie na prąd przekracza znacznie możliwości alternatora i musze jakoś to uzupełnić drugim myślałem nad czymś takim:

    ursus 1222 2x akumulator + 2x alternator?
    ursus 1222 2x akumulator + 2x alternator?

    przepraszam za jakość tych wypocin w paincie mam nadzieje ze da sie to zrozumieć mimo iz z schematem elektrycznym to niema nic wspólnego

    Przełącznik na dole jest cały czas zwarty w momencie gdy chce użyć rozrusznika przekaźnik najpierw by rozłączał ten przełącznik a potem załączał przełącznik 12/24 dopiero wtedy może zadziałać rozrusznik po odpaleniu wraca do pierwotnego położenia czy alternator który by dostał 24v na starcie spłonie czy wytrzyma czy tez powinienem go odłączać na czas rozruchu możecie uznać pomysł za głupi co mnie nie zdziwi gdyż nie znam sie na tym podłączenie itp niema problemu ale jak to zaprojektować by miało ręce i nogi czerwone punkty to miejsca poboru prądu dla urządzeń wiem że przełącznik na dole musi wytrzymać potężny prąd ale to chyba da sie załatwić?

    dziękuję za zainteresowanie

    pozdrawiam

    0
  • #9 13 Cze 2009 12:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 13 Cze 2009 12:44
    maniek183
    Poziom 9  

    mam taki przełącznik elektromagnetyczny jest oryginalnie chodzi tylko o to że zapotrzebowanie na prąd przekracza znacznie możliwości alternatora i musze jakoś to uzupełnić drugim myślałem nad czymś takim:

    ursus 1222 2x akumulator + 2x alternator?

    przepraszam za jakość tych wypocin w paincie mam nadzieje ze da sie to zrozumieć mimo iz z schematem elektrycznym to niema nic wspólnego

    Przełącznik na dole jest cały czas zwarty w momencie gdy chce użyć rozrusznika przekaźnik najpierw by rozłączał ten przełącznik a potem załączał przełącznik 12/24 dopiero wtedy może zadziałać rozrusznik po odpaleniu wraca do pierwotnego położenia czy alternator który by dostał 24v na starcie spłonie czy wytrzyma czy tez powinienem go odłączać na czas rozruchu możecie uznać pomysł za głupi co mnie nie zdziwi gdyż nie znam sie na tym podłączenie itp niema problemu ale jak to zaprojektować by miało ręce i nogi czerwone punkty to miejsca poboru prądu dla urządzeń wiem że przełącznik na dole musi wytrzymać potężny prąd ale to chyba da sie załatwić?

    dziękuję za zainteresowanie

    pozdrawiam

    0
  • #11 13 Cze 2009 12:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 13 Cze 2009 14:41
    maniek183
    Poziom 9  

    tak bedą nie bedzia dało sie użyc drugiego dopuki pierwszy nie rozłaczy masy

    0
  • #13 13 Cze 2009 22:56
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Wywal przełącznik 12/24 i załóż jakiś porządny altek na 24v takie moje zdanie.Zaplączesz go w te kable żebyś się nie obudził z wrakiem w garażu sorry za czarne myśli.Pozdro.

    0
  • #14 14 Cze 2009 15:00
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Mercedes stosuje oryginalnie połączenie równoległe dwóch alternatorów - mają jednak dokładnie te same parametry elektryczne i takie same kółka napędu. Działa - bez układu kompensacji prądu.

    0
  • #15 14 Cze 2009 21:50
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Równolegle mogą pracować ale nie szeregowo.

    Zresztą część urządzeń z jednego część z drugiego to też padaka.
    Poparte doświadczeniem podłaczania cb, radia i gniazda zapalniczki z 1 akku bez przetwornicy 24/12.

    Zresztą podpowiedz co tam masz , żarówki możesz wstawić 24v.

    0